«Roar»: Τελικά είναι καλή η σειρά στην οποία η Νικόλ Κίντμαν τρώει φωτογραφίες;

nicole kidman Facebook Twitter
H Νικόλ Κίντμαν στο επεισόδιο «The Woman Who Ate Photographs».
0

Όπως έγραφε συχνά ο συγχωρεμένος ο Ρότζερ Έμπερτ, σημασία δεν έχει τόσο για τι πράγμα μιλά μια ταινία, αλλά ο τρόπος που μιλά γι' αυτό. Διαχώριζε, δηλαδή, το θέμα από την κινηματογραφική διαχείριση του.

Με την εξαίρεση ίσως του πρώτου επεισοδίου –θα επανέλθουμε σε αυτό– δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό στη θεματολογία του Roar, της σειράς αυτοτελών επεισοδίων του Apple ΤV+  που επιχειρεί να αναδείξει τη σημερινή γυναικεία εμπειρία μέσα από διαφορετικές πτυχές της. Ο τρόπος είναι το πρόβλημα.

Ok, από μια σειρά που λέγεται Roar και ξεκινά με έναν tribal βρυχηθμό, σίγουρα δεν περιμένεις λεπτότητα ή να σε ανακουφίσει. Όπως έλεγε και η Ανιές Βαρντά, άλλωστε, «ήθελα να είμαι μια ευχάριστη φεμινίστρια, αλλά ήμουν πολύ θυμωμένη». Δεν είναι η χοντροκοπιά της σειράς το κύριο πρόβλημά της, αλλά η κενότητα.

Αν πρέπει σώνει και καλά να δείτε κάποιο επεισόδιο της σειράς, πλην εκείνου με την Κίντμαν, προτιμήστε αυτό όπου μια γυναίκα κάνει σχέση με μια πάπια.

cynthia erivo Facebook Twitter
Aν το punchline είναι σαν το επεισόδιο όπου η Σίνθια Ερίβο εμφανίζει ανεξήγητες δαγκωματιές στο σώμα της, τότε, ειλικρινά, είναι προτιμότερο το μη φινάλε.

Ανθολογία αυτοτελών επεισοδίων που να είναι όλα τα κεφάλαια στο ίδιο επίπεδο δεν υπάρχει, ωστόσο τα επεισόδια του Roar διαχωρίζονται στα επιεικώς ανεκτά και στα εντελώς ανυπόφορα. Σχεδόν όλα τους στηρίζονται σε μια απλή, συμβολική ιδέα, ίσως, όμως, τέτοιας ευθύτητας στις σημάνσεις της, που καταλήγει να αναιρείται και η ίδια η έννοια του συμβολισμού.

Το πρώτο επεισόδιο θέλει μια συγγραφέα, που επισκέπτεται το Χόλιγουντ για να συζητήσει τη διασκευή του βιβλίου της στο σινεμά, να γίνεται αόρατη «κυριολεκτικά», όπως αναγράφει και η επίσημη σύνοψη. Ομολογουμένως, σου τραβά το ενδιαφέρον, έτσι όπως παραπέμπει σε επεισόδιο της Ζώνης του Λυκόφωτος, μα όσο περνά η ώρα διαπιστώνεις ότι δεν πηγαίνει πουθενά και κάποια στιγμή το επεισόδιο απλά τελειώνει, χωρίς punchline. Ο τρόπος που κλείνει, δε, είναι ένα εξοργιστικό δείγμα του λεγόμενου girl boss feminism, με τους δημιουργούς να διατείνονται ότι το πρόβλημα που η ηρωίδα δεν φαίνεται και δεν ακούγεται είναι επειδή εκείνη δεν πιστεύει στον εαυτό της.

Το δεύτερο επεισόδιο με τη Νικόλ Κίντμαν και την Τζούντι Ντέιβις ίσως να είναι και το καλύτερο. Οι δυο ηθοποιοί αναβαθμίζουν το υλικό, χαρίζοντάς μας μερικές ανθρώπινες στιγμές, ο λυρικός τόνος συνάδει με την κεντρική θεματική, τη μνήμη και την απώλειά της, όμως το εύρημα με την ηρωίδα να τρώει φωτογραφίες και να ξαναζεί τη στιγμή είναι απλό gimmick, θα μπορούσε να λείπει και δεν θα άλλαζε απολύτως τίποτα.

Επίσης, και αυτό το επεισόδιο κάποια στιγμή... απλά τελειώνει. Από την άλλη, αν το punchline είναι σαν το επεισόδιο όπου η Σίνθια Ερίβο εμφανίζει ανεξήγητες δαγκωματιές στο σώμα της, τότε, ειλικρινά, είναι προτιμότερο το μη φινάλε. Το συγκεκριμένο επεισόδιο έχει μερικές ελκυστικά αποκρουστικές εικόνες body horror, μα όταν έρχεται η εξήγηση, θες να αρχίσεις να δαγκώνεσαι.

Το Roar του Apple TV+ σε κάνει να βρυχάσαι από ανία Facebook Twitter
Το δεύτερο επεισόδιο με τη Νικόλ Κίντμαν και τη Τζούντι Ντέιβις ίσως να είναι και το καλύτερο.

Τίποτα δεν ξεπερνά, βέβαια, τον απόλυτο πάτο εκείνου με τίτλο The Woman who was Kept on a Shelf. Πλούσιος επιχειρηματίας παντρεύεται γυναίκα και την τοποθετεί σε ράφι για να τη βλέπει – είναι trophy wife, το πιάσατε το (όχι και τόσο) υπονοούμενο; Θα μπορούσε να έχει πλάκα, μα σενάριο δεν υπάρχει.

Κάποια στιγμή η ηρωίδα κατεβαίνει από το ράφι, βγαίνει στον έξω κόσμο και ακολουθεί, χωρίς ίχνος υπερβολής, ένα από τα χειρότερα μουσικοχορευτικά νούμερα που έχουμε δει ποτέ, με τη χορογραφία σχεδόν απούσα και τις κινήσεις του μπαλέτου στο φινάλε του οφθαλμοφανώς ασυγχρόνιστες. Μεγαλειώδης προχειρότητα. 

trophy wife Facebook Twitter
Τίποτα δεν ξεπερνά, βέβαια, τον απόλυτο πάτο του επεισοδίου με τίτλο «The Woman who was Kept on a Shelf».

Αν πρέπει σώνει και καλά να δείτε κάποιο επεισόδιο της σειράς, πλην εκείνου με την Κίντμαν, προτιμήστε αυτό όπου μια γυναίκα κάνει σχέση με μια πάπια. Σκεφτείτε μια πιο hip και λιγότερο αστεία εκδοχή του κλασικού σκετς με τον Τζιν Γουάιλντερ από το Everything you always wanted to know about sex του Γούντι Άλεν, η οποία περιγράφει αποτελεσματικά μια τοξική σχέση.

Έστω κι αν τελειώνει επεξηγηματικά και με την ηρωίδα να γίνεται ως και αγενής, προκειμένου να δηλώσει την χειραφέτησή της, το The Woman who was Fed by a Duck κάπως ξεχωρίζει ανάμεσα στα αυτοτελή κεφάλαια μιας σειράς που, όταν δεν σε κάνει να βρυχάσαι από το cringiness, σε κάνει να χασμουριέσαι από ανία.

Κρίμα, γιατί το Apple TV+ μας έχει συνηθίσει σε πιο προσεγμένες δουλειές τελευταία.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ