Τι θα γίνει με το σινεμά το φθινόπωρο;

Τι θα γίνει με το σινεμά το φθινόπωρο; Facebook Twitter
To πολυαναμενόμενο Dune έχει προγραμματιστεί να βγει στις αίθουσες τον Δεκέμβριο.
0



ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΡΩΤΟΦΑΝΩΣ
νεκρό καλοκαίρι στις αίθουσες διεθνώς, με κατακλυσμιαία πτώση εισιτηρίων, η συγκρατημένη αισιοδοξία για τη συνέχεια δεν υπονοεί απαραίτητα κακή πρόβλεψη αλλά μια βάσιμη ελπίδα για επανεκκίνηση του σινεμά. Άλλωστε, χειρότερα δεν γίνεται: με τις ΗΠΑ στο καναβάτσο του εθνικού διχασμού και των αναταραχών, την Ευρώπη σε αναστολή και δειλές διακοπές από την τηλεργασία και την Ασία σε μια σχετική ετοιμότητα, τα εισιτήρια άγγιξαν ιστορικό χαμηλό που ούτε στους παγκόσμιους πολέμους δεν είχε παρατηρηθεί.


Η χώρα που «χάρισε» στον κόσμο τον ιό έδωσε το πρώτο σοβαρό δείγμα ανάκαμψης του box office. Το Eight Hundred του Γκούαν Χου, ένα κινεζικό έπος που προφανώς δεν θα δούμε ποτέ, έφερε 100 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο Σαββατοκύριακο της προβολής του στη χώρα παραγωγής, που αριθμεί πλέον περισσότερα screens από την Αμερική, και έδειξε πως, αν ο κόσμος θέλει, η μάσκα και η απόσταση δεν τον εμποδίζουν. Κατά συνέπεια, το Tenet αναθάρρησε και η Warner οριστικοποίησε την έξοδο στο τέλος Αυγούστου. Βγήκε με ικανοποιητική εμπορική απόδοση σε όλο τον κόσμο, αφήνοντας Κίνα και ΗΠΑ, εκτός της Καλιφόρνιας και της Νέας Υόρκης, για την επόμενη εβδομάδα. Τα εισιτήρια έπεσαν μέσα στις ψαλιδισμένες προβλέψεις. Όπως είναι φυσικό, δεν έχουν καμία σχέση με τις προηγούμενες ταινίες του Νόλαν, αλλά, όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές, τα μέτρα σύγκρισης έχουν αλλοιωθεί σε βαθμό παραμόρφωσης. Από τις πρώτες ημέρες προβολής του Tenet, ο άλλοτε ολύμπια ατάραχος 007 πήρε κι εκείνος κουράγιο κι έτσι, όπως δείχνουν τα πράγματα, θα τηρήσει την υπόσχεση της 12ης Νοεμβρίου και θα πάρει τον δρόμο προς τις αίθουσες την ημερομηνία που πρώτος είχε καπαρώσει, πολύ πριν οι υπόλοιποι αντιληφθούν πως ο προγραμματισμός έγινε κουρελόχαρτο.

Σε αυτήν τη φάση αναμονής και παρατήρησης που διανύουμε, η προσοχή εστιάζεται περισσότερο στις ταινίες και στις σειρές που θα καταφέρουν να ξεκινήσουν ή να ολοκληρώσουν το γύρισμά τους. 


Στο μεταξύ, η Ντίσνεϊ αποφάσισε να μοιράσει μια τεράστια επένδυσή της, τη Mulan, σε ψηφιακό και φυσικό περιβάλλον, ποντάροντας στα εισιτήρια της Κίνας ως την πιο δυνατή αγορά στο theatrical release, κυρίως λόγω θέματος. Προβάλλοντάς την στη φρέσκια πλατφόρμα της έναντι 30 δολαρίων επιπλέον της συνδρομής, σε πιο τσιμπημένη τιμή από το Trolls της Universal και με πιο ελεγχόμενο τρόπο, ανανεώνει το ενδιαφέρον των πελατών της νέας υπηρεσίας σε μια ακόμη πιο ανταγωνιστική καμπή στο τοπίο της οικιακής διασκέδασης. Μπορεί η σεζόν να ξεκινά, αλλά η έννοια της εξόδου παραμένει μετέωρη. Τι πιο λογικό από την ενίσχυση της οχυρωμένης τηλεθέασης με περιεχόμενο που κανείς δεν διανοούνταν μέχρι πέρσι και προοριζόταν αρχικά για τη μεγάλη οθόνη και πολύ αργότερα για τη μικρή. Για να μη μακρηγορούμε, οι «έξω» ακολουθούν όσο μπορούν και τους αναλογεί ασφαλώς τον βασιλιά του «μέσα», το Netflix, και την εθιστική φιλοσοφία του που εκτοξεύτηκε με τη μακάβρια εμπειρία ολόκληρου του πλανήτη.

Τι θα γίνει με το σινεμά το φθινόπωρο; Facebook Twitter
H Ντίσνεϊ αποφάσισε να μοιράσει μια τεράστια επένδυσή της, τη Mulan, σε ψηφιακό και φυσικό περιβάλλον, ποντάροντας στα εισιτήρια της Κίνας ως την πιο δυνατή αγορά στο theatrical release, κυρίως λόγω θέματος.


Κανείς δεν ορκίζεται για το ποια ακριβώς ταινία θα βγει, πότε και πού. Η τελευταία παράμετρος είναι επίσης πρωτάκουστη, καθώς το Tenet απέδειξε πως μια τόσο μεγάλη παραγωγή πέφτει στη μάχη, χωρίς την Αμερική να δίνει το σύνθημα της κυριολεκτικής και συμβολικής πρεμιέρας. Στη σκακιέρα της ψυχολογίας, η κοινότητα που αισθάνεται πιο ασφαλής πείθει την πιο αδύναμη πως μια βόλτα ως το σινεμά δεν είναι τόσο κακή ιδέα. Και για πρώτη φορά στα κινηματογραφικά χρονικά η Αμερική παρακολουθεί την Ασία που έχει ανακάμψει πρώτη και την Ευρώπη, που, παρά το δεύτερο κύμα κρουσμάτων, μάλλον πρόσεξε περισσότερο και δεν χρειάστηκε να ταμπουρωθεί τόσο άγρια. Η Ελλάδα έζησε καλοκαίρι μεγάλης ποικιλίας στα θερινά σινεμά. Προβλήθηκαν απίθανα πολλές επανεκδόσεις κλασικών ταινιών σε μια σεζόν που ξεκίνησε αργά, αλλά, με τις συνθήκες που ισχύουν τη στιγμή που γράφεται το κείμενο, θα παραμείνουν ανοιχτά ακόμα και με σόμπες. Το Wonder Woman, που προς στιγμήν πιστέψαμε πως θα παρακολουθήσουμε στη δροσούλα του ινδιάνικου θέρους, πήρε την άγουσα για τα Χριστούγεννα, μία ακριβώς εβδομάδα μετά το πολυαναμενόμενο Dune, ενώ το Black Widow περιμένει οδηγίες απόπλου, χωρίς ακόμη να έχει μετακινηθεί επίσημα από την αρχική του ημερομηνία.

 

Black Widow - Trailer


Είναι μεγάλο και απρόβλεπτο το στοίχημα για τους παραδοσιακούς διανομείς. Θα καταφέρουν να σταθούν και να συντηρήσουν το σινεφίλ κοινό, τη στιγμή που, πέρα από τις δρομολογημένες σειρές, οι νέες ταινίες της Σοφία Κόπολα (On the rocks), του Τσάρλι Κάουφμαν (I'm thinking of ending things, που ήδη βγήκε στον αέρα), του Ντέιβιντ Φίντσερ (Mank), με θέμα τον κυριολεκτικό αφανή auteur του Πολίτη Κέιν, Χέρμαν Μάνκιεβιτς, του Ρον Χάουαρντ (Hillbilly Elegy), καθώς και το Let them all talk του Στίβεν Σόντερμπεργκ με τη Μέριλ Στριπ, που ωστόσο δεν έχει κλειδώσει την ακριβή ημερομηνία προβολής του, δίνουν ραντεβού αποκλειστικά σε streaming πλατφόρμες το επόμενο δίμηνο. Σε αυτήν τη φάση αναμονής και παρατήρησης που διανύουμε, η προσοχή εστιάζεται περισσότερο στις ταινίες και στις σειρές που θα καταφέρουν να ξεκινήσουν ή να ολοκληρώσουν το γύρισμά τους.


Οι perennial απαραίτητες Νύχτες Πρεμιέρας θα δώσουν για πρώτη φορά το ετήσιο ραντεβού τους αποκλειστικά σε (7) θερινές αίθουσες μετά τα πρόσφατα μέτρα περιορισμού των δημόσιων πολιτιστικών εκδηλώσεων. Στο πρόγραμμα, το οποίο υπέστη αναγκαστικές μεταβολές, κυριαρχεί το αφιέρωμα «A dream within a dream, Το σινεμά ονειρεύεται» που έρχεται να καλύψει το δυσαναπλήρωτο κενό του εγκλεισμού με τη συνδρομή μετρ του φαντασιακού και της κινηματογραφικής παραίσθησης (βλέπε Λιντς και Νοέ) αλλά και ταινιών σε πρώτη πανελλήνια προβολή, όπως η Έκσταση του Ιβάν Θουλουέτα. Στην ίδια διοργάνωση πρεμιέρα θα κάνουν απευθείας από τη Βενετία το Nomadland της Κλόι Ζάο με τη Φράνσις Μακντόρμαντ, που κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα, και από το Τορόντο το Ammonite της Φράνσις Λι με την Κέιτ Γουίνσλετ και τη Σέρσα Ρόναν, δύο ταινίες που θα κυριαρχήσουν στα βραβεία της σεζόν ‒ το πότε θα δοθούν είναι μια άλλη συζήτηση...

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν σήμερα έκανε πρεμιέρα / Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Στις 19/12/2001 έκανε πρεμιέρα η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού», το πρώτο μέρος του κινηματογραφικού άθλου του Πίτερ Τζάκσον που καθόρισε το σινεμά του φανταστικού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Ζούμε, ρε! / Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Πόσο κοντά είμαστε στο να βλέπουμε ανάπηρους ηθοποιούς στην οθόνη μας; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον σεναριογράφο, ηθοποιό και σκηνοθέτη Γιώργο Καπουτζίδη για τη συμπερίληψη στην ελληνική τηλεόραση και τη δική του προσπάθεια να γράψει ανάπηρους χαρακτήρες για μία νέα σειρά.
THE LIFO TEAM
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Μυθολογίες / «Στα 13 μου φρίκαρα με το The Ring»: Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Παιδί των ’90s, ο ηθοποιός έχει φτιάξει μια λίστα που χωράει από τη «Μικρή γοργόνα» της Disney και τον Harry Potter του Κουαρόν μέχρι Ινιάριτου και Γουόνγκ Καρ Γουάι.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έξι ηθοποιοί θυμούνται τη συνεργασία τους με τον Παντελή Βούλγαρη

Οθόνες / «Ο Παντελής Βούλγαρης είναι ένας σκηνοθέτης που σου αφήνει πολλά περιθώρια»

Άννα Βαγενά, Δημήτρης Καταλειφός, Θέμις Μπαζάκα, Στράτος Τζώρτζογλου, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου: Έξι ηθοποιοί θυμούνται στιγμές από τα γυρίσματα ταινιών του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη, με αφορμή το αφιέρωμα «Όλα είναι δρόμος» του Cinobo.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Οθόνες / «Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστεί μια Ισραηλινή ηθοποιός, δέχεται επιθέσεις από δύο (τουλάχιστον) κατευθύνσεις ταυτόχρονα, εξοργίζοντας τόσο τους υποστηρικτές της Παλαιστίνης όσο και τους συντηρητικούς χριστιανούς.
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα (κι ανάμεσά τους «Ο δολοφόνος του Τόκιο»)

Μυθολογίες / «Όλοι ξέρουμε για τι μιλάνε οι "Ηλίθιοι" του Τρίερ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα

Κουρασάουα, Ταρκόφσκι, Βέντερς, διπλό Κασσαβέτη και τη «Διαφθορά» του Έιμπελ Φεράρα περιλαμβάνει η δεκάδα του σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Οθόνες / Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την επιτυχία του «Yellowstone» και ενός ολόκληρου τηλεοπτικού σύμπαντος παραμένει ένας καουμπόι που αρνείται ότι οι σειρές του απευθύνονται σε συντηρητικό ακροατήριο.
THE LIFO TEAM
Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Οθόνες / Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Ο Ρίτσαρντ Κέρτις διασκευάζει για λογαριασμό του Netflix μια τριλογία δικών του βιβλίων, σε ένα σπονδυλωτό, χαριτωμένο και καλόψυχο φιλμ, απευθυνόμενο κυρίως σε θεατές μικρότερης ηλικίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου και Kalamata Short Docs Film Festival 

Οθόνες / 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου: Ένα πλούσιο κινηματογραφικό δωδεκαήμερο

Η Καλαμάτα και άλλες δεκατρείς πόλεις της Πελοποννήσου έγιναν σημεία αναφοράς για τους λάτρεις του ντοκιμαντέρ, ενώ υπήρξαν και αφορμές για προβληματισμό, όχι μόνο αναφορικά με την έβδομη τέχνη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

The Review / Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο Βασίλης Λούρας σχολιάζουν το πολυαναμενόμενο biopic «Maria», την ερμηνεία της Αντζελίνα Τζολί, τις ιστορικές ανακρίβειες και το αν τελικά μαθαίνουμε κάτι καινούργιο για την πολύπαθη divina.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ