Ανοίγει στο Ρότερνταμ ένα μοναδικό μουσείο και αποθήκη έργων τέχνης

Ανοίγει στο Ρότερνταμ ένα μοναδικό μουσείο και αποθήκη έργων τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: Ossip van Duivenbode | MVRDV
0

Το Μουσείο Μπόιμανς - φαν Μπένινγκεν είναι το πιο διάσημο μουσείο τέχνης στο Ρότερνταμ. Βρίσκεται στο Museumpark, στο κέντρο της πόλης, και τώρα ετοιμάζεται να ανοίξει το περίφημο Ντεπό του, μια εντυπωσιακή κατασκευή με καθρέφτες που αντανακλούν την πόλη και τη φύση που περιβάλλει το μέρος.

Το μουσείο ιδρύθηκε το 1849 με το όνομα «Μουσείο Μπόιμανς» από το όνομα του Φρανς Μπόιμανς που δώρισε τη συλλογή του στην πόλη. Μεγάλο μέρος της αρχικής συλλογής, όμως, καταστράφηκε σε πυρκαγιά το 1864. Η συλλογή του επιχειρηματία φαν Μπένινγκεν προστέθηκε στο μουσείο το 1958, οπότε και αυτό μετονομάστηκε σε «Μουσείο Μπόιμανς - φαν Μπένινγκεν».

Στα εκθέματα του μουσείου περιλαμβάνεται επίσης μια από τις μεγαλύτερες συλλογές έργων σε χαρτί (χαρακτικά, σχέδια, λιθογραφίες κ.λπ.) στον κόσμο, με χρονική έκταση από τον Μεσαίωνα ως τη σύγχρονη εποχή και έργα που έχουν φιλοτεχνήσει οι Ιερώνυμος Μπος, Πίτερ Μπρίγκελ ο πρεσβύτερος, Ρέμπραντ, Κλοντ Μονέ, Βασίλι Καντίνσκι, Βίνσεντ βαν Γκογκ, Μαουρίτσιο Κατελάν, Πολ Σεζάν, Ρενέ Μαγκρίτ, Σαλβαδόρ Νταλί, Μαρκ Ρόθκο, Έντβαρτ Μουνκ και Βίλεμ ντε Κόονινγκ. Οι συλλογές του μουσείου έχουν εμπλουτιστεί από μικρότερες συλλογές με έργα τέχνης του Μεσαίωνα και της φλαμανδικής τέχνης.

Με τον ορίζοντα του Ρότερνταμ να αντικατοπτρίζεται επάνω του και να έχει τη συμβολική σημασία του καθρέφτη σε κάθε μορφή τέχνης, το Depot ζωντανεύει το περιβάλλον του ενώ δημιουργεί ισχυρές σχέσεις με το πάρκο και τα γειτονικά κτίρια.

Μόλις πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε από την αρχιτεκτονική εταιρεία MVRDV η δημόσια αίθουσα τέχνης του μουσείου που στην οροφή της έχει ένα ολόκληρο φυτεμένο δάσος με 75 σημύδες και θέα στο Ρότερνταμ.

Το κτίριο που έχει σχήμα ενός μπολ και ύψος 40 περίπου μέτρων έχει σχεδιαστεί από τη MVRDV για να προσφέρει έναν νέο τύπο εμπειρίας μουσείων. Θα φιλοξενεί τα 151.000 αντικείμενα του μουσείου που θα αποθηκευτούν σύμφωνα με τις κλιματολογικές απαιτήσεις και όχι ανά είδος ή εποχή στην οποία ανήκουν.

Στο εσωτερικό το κύριο χαρακτηριστικό του κτιρίου είναι το μεγάλο αίθριο με διασταυρούμενες σκάλες και αναρτημένες γυάλινες θήκες. Έτσι επιτυγχάνεται ο στόχος των διευθυντών του μουσείου που οφείλει να φροντίζει τις εύθραυστες συλλογές ενώ συγχρόνως είναι ανοιχτές στο κοινό. Την επόμενη χρονιά ολόκληρη η συλλογή του μουσείου θα μπορεί να είναι ορατή στο μεγαλύτερο μέρος της, όπως ήταν για πρώτη φορά το 1935.

Ανοίγει στο Ρότερνταμ ένα μοναδικό μουσείο και αποθήκη έργων τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: Ossip van Duivenbode | MVRDV

Το Depot Boijmans Van Beuningen είναι η πρώτη εγκατάσταση αποθήκευσης έργων τέχνης στον κόσμο που προσφέρει πρόσβαση στην πλήρη συλλογή ενός μουσείου. Το Depot έχει μια διαφορετική δυναμική από εκείνη του μουσείου: δεν υπάρχουν εκθέσεις, αλλά μπορείτε να περιηγηθείτε σε 151.000 έργα τέχνης ή να ρίξετε μια ματιά στο παρασκήνιο της συντήρησης και αποκατάστασης των έργων.

Με τον ορίζοντα του Ρότερνταμ να αντικατοπτρίζεται επάνω του και να έχει τη συμβολική σημασία του καθρέφτη σε κάθε μορφή τέχνης, το Depot ζωντανεύει το περιβάλλον του ενώ δημιουργεί ισχυρές σχέσεις με το πάρκο και τα γειτονικά κτίρια.

Όσοι μπαίνουν στο κτίριο με τις σταυρωτές σκάλες και τις αναρτημένες γυάλινες βιτρίνες θα μπορούν να δουν εκθέσεις έργων επιλεγμένων από επιμελητές μουσείων. Αυτό το αίθριο θα οδηγεί τους επισκέπτες σε εκθεσιακούς χώρους και στούντιο επιμελητών, προσφέροντάς τους μια μοναδική εμπειρία στο παρασκήνιο και την ευκαιρία να μάθουν πώς ένα παγκοσμίου φήμης μουσείο διατηρεί και φροντίζει για τη συλλογή έργων τέχνης του. Η τέχνη προβάλλεται σε όλο το κτίριο, ξεκινώντας από το λόμπι του ισογείου και συνεχίζοντας σε όλη τη διαδρομή μέσω του κτιρίου, ενώ επεκτείνεται ακόμη και στο εστιατόριο στον τελευταίο όροφο.

Ανοίγει στο Ρότερνταμ ένα μοναδικό μουσείο και αποθήκη έργων τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: Ossip van Duivenbode | MVRDV
Ανοίγει στο Ρότερνταμ ένα μοναδικό μουσείο και αποθήκη έργων τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: Ossip van Duivenbode | MVRDV
Ανοίγει στο Ρότερνταμ ένα μοναδικό μουσείο και αποθήκη έργων τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: Ossip van Duivenbode | MVRDV
Ανοίγει στο Ρότερνταμ ένα μοναδικό μουσείο και αποθήκη έργων τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: Ossip van Duivenbode | MVRDV
Ανοίγει στο Ρότερνταμ ένα μοναδικό μουσείο και αποθήκη έργων τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: Ossip van Duivenbode | MVRDV
Ανοίγει στο Ρότερνταμ ένα μοναδικό μουσείο και αποθήκη έργων τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: Ossip van Duivenbode | MVRDV
Ανοίγει στο Ρότερνταμ ένα μοναδικό μουσείο και αποθήκη έργων τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: Rob Glastra | MVRDV
Ανοίγει στο Ρότερνταμ ένα μοναδικό μουσείο και αποθήκη έργων τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: Rob Glastra | MVRDV
Ανοίγει στο Ρότερνταμ ένα μοναδικό μουσείο και αποθήκη έργων τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: Ossip van Duivenbode | MVRDV
Ανοίγει στο Ρότερνταμ ένα μοναδικό μουσείο και αποθήκη έργων τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: MVRDV
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ