Άνοιξε ξανά το Μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι

Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
0

Το Μουσείο Τέχνης του Ντένβερ βρίσκεται στην καρδιά της πόλης, σε μια περιοχή γνωστή ως Χρυσό Τρίγωνο. Αφού παρέμεινε μερικώς κλειστό για χρόνια, άνοιξε ξανά πλήρως για το κοινό στα τέλη Οκτωβρίου με προσθήκες και επεκτάσεις στην αρχική δομή που σχεδίασε ο διάσημος Ιταλός αρχιτέκτονας Τζίο Πόντε το 1971.

Οι τροποποιήσεις που έγιναν περιλαμβάνουν ένα νέο κέντρο υποδοχής, εξωτερικούς χώρους και αναδιαμορφωμένες γκαλερί, μαζί με επιπλέον χώρο για εκπαιδευτικές δραστηριότητες, εκδηλώσεις και φαγητό.

Το Μουσείο Τέχνης αποκάλυψε το σχέδιο ανακαίνισης και επέκτασης το 2016. Το αρχικό μουσείο, ένας επταώροφος, ασύμμετρος πύργος ντυμένος με περισσότερα από ένα εκατομμύριο αστραφτερά πλακάκια, έχει 24 διαφορετικές πλευρές, εμφάνιση «κάστρου» και είναι εδώ και πολύ καιρό ένα εμβληματικό χαρακτηριστικό της πόλης.

Το κτίριο, ένα από τα πρώτα πολυώροφα μουσεία τέχνης, είναι το μόνο ολοκληρωμένο κτίριο του Πόντι στη Βόρεια Αμερική. Ο αρχιτέκτονας –γνωστός για έργα όπως ο Πύργος Pirelli του 1958 στο Μιλάνο, και μια σειρά από έπιπλα, είδη οικιακής χρήσης και αντικείμενα τέχνης– πέθανε το 1979 σε ηλικία 87 ετών.

Στο εσωτερικό, το νέο κέντρο φιλοξενεί υπηρεσίες επισκεπτών, ένα εξαιρετικό εστιατόριο, ένα χαλαρό καφέ, χώρο εκπαίδευσης και εκδηλώσεων και εργαστήριο συντήρησης. Επιπλέον, μια γκαλερί αφιερωμένη στη δυτικοαμερικανική τέχνη στον έβδομο όροφο έχει επεκταθεί κατά 9836 τετραγωνικά μέτρα. Επίσης, στο έβδομο επίπεδο βρίσκονται δύο νέα αίθρια, όπου οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν τη θέα στην πόλη και στα Βραχώδη Όρη.

Δίπλα στο μουσείο βρίσκεται ένα άλλο αξιοσημείωτο έργο αρχιτεκτονικής: η μεταμοντέρνου τύπου Κεντρική Δημόσια Βιβλιοθήκη του Ντένβερ, η οποία δημιουργήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τον Μάικλ Γκρέιβς.

Το κτίριο υψώνεται σε δύο επίπεδα και έχει συνολική επιφάνεια 4.645 τετραγωνικά μέτρα. Το σχήμα του ήταν εμπνευσμένο από ένα ελλειπτικό αμφιθέατρο που ο Πόντι αρχικά προόριζε για το μουσείο.

Το επάνω επίπεδο είναι επενδυμένο με κυρτά γυάλινα πάνελ και η ομάδα αρχιτεκτόνων περιέγραψε τη γυάλινη πρόσοψη ως «ένα άνευ προηγουμένου κατόρθωμα της μηχανικής και το πρώτο κτίριο που χρησιμοποίησε κυρτά γυάλινα πάνελ με αυτόν τον τρόπο».

Στο εσωτερικό, το νέο κέντρο φιλοξενεί υπηρεσίες επισκεπτών, ένα εξαιρετικό εστιατόριο, ένα χαλαρό καφέ, χώρο εκπαίδευσης και εκδηλώσεων και εργαστήριο συντήρησης. Επιπλέον, μια γκαλερί αφιερωμένη στη δυτικοαμερικανική τέχνη στον έβδομο όροφο έχει επεκταθεί κατά 9836 τετραγωνικά μέτρα. Επίσης, στο έβδομο επίπεδο βρίσκονται δύο νέα αίθρια, όπου οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν τη θέα στην πόλη και στα Βραχώδη Όρη.

Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Το αρχικό μουσείο, ένας επταώροφος, ασύμμετρος πύργος ντυμένος με περισσότερα από ένα εκατομμύριο αστραφτερά πλακάκια, έχει 24 διαφορετικές πλευρές και εμφάνιση «κάστρου». Φωτο: James Florio | OMA

Στις προσόψεις του πύργου Πόντι, η ομάδα αντικατέστησε πολλά από τα αυθεντικά πλακάκια με αντίγραφα και εγκατέστησε ενεργειακά αποδοτικά παράθυρα.

Το γραφείο της αρχιτεκτονικής εταιρείας OMA της Νέας Υόρκης έχει σχεδιάσει τις αίθουσες και ένα στούντιο μέσα στο Μουσείο Τέχνης του Ντένβερ.

Οι τρεις χώροι της OMA περιλαμβάνουν το Design Gallery, το Mezzanine Gallery και το Design Studio – όλοι ξεχωριστοί αλλά διασυνδεδεμένοι. «Ήταν μια συναρπαστική άσκηση η σχεδίαση μέσα στο ιστορικό κτίριο του Τζίο Πόντι, αντλώντας έμπνευση από το εκτεταμένο, πολύπλευρο έργο του», δήλωσε ο συνεργάτης του OMA Shohei Shigematsu.

Για την εναρκτήρια έκθεση, με τίτλο «By Design: Stories and Ideas Behind Objects», οι προθήκες δημιουργούνται από σπονδυλωτές, ευέλικτες πλατφόρμες τις οποίες ο επισκέπτης μπορείς να δει από διαφορετικές οπτικές γωνίες.

Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Το κτίριο, ένα από τα πρώτα πολυώροφα μουσεία τέχνης, είναι το μόνο ολοκληρωμένο κτίριο του Πόντι στη Βόρεια Αμερική. Φωτο: James Florio | OMA

Κατασκευασμένες από διάφορα υλικά, όπως το κόντρα πλακέ και η ρητίνη μεταξύ άλλων, είναι ευθυγραμμισμένες, αλλά μπορούν να αναδιαταχθούν για μελλοντικές εκθέσεις.

Μέρος της εύστοχης επιλογής να παρουσιαστεί μια ρετροσπεκτίβα της δουλειάς του Τζίο Πόντι σε χρόνο που θα συμπίπτει με την επαναλειτουργία του μουσείου, είναι και οι προθήκες, οι πλατφόρμες και οι πινακίδες της γκαλερί, που μιμούνται τους μετατοπισμένους όγκους στο έργο του φημισμένου αρχιτέκτονα.

«Οι τρεις χώροι προτείνουν νέους τρόπους θέασης καθώς και αλληλεπίδρασης με αντικείμενα και υλικά – παρουσιάζουν διαφορετικές χωρικές και προγραμματικές ταυτότητες», είπε ο Shigematsu, «αλλά λειτουργούν συλλογικά ως πλατφόρμα για τη μετατόπιση του διαλόγου πέρα ​​από την απλή κατανάλωση του design, ενσωματώνοντας κίνηση, παράξενες προοπτικές και οικειότητα».

Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

KaDeWe: Ο Ρεμ Κούλχαας αλλάζει το εσωτερικό ενός ιστορικού πολυκαταστήματος στην καρδιά του Βερολίνου

Design / KaDeWe: Ο Ρεμ Κούλχαας αλλάζει το εσωτερικό ενός ιστορικού πολυκαταστήματος στην καρδιά του Βερολίνου

Η πρόταση του Κούλχαας ήταν να χωριστεί ο χώρος σε τέσσερα μεγάλα τετράγωνα, το καθένα με διαφορετικές αρχιτεκτονικές και εμπορικές ιδιότητες, που απευθύνονται σε διαφορετικά κοινά: κλασικό, πειραματικό, νέο, γενικό.
THE LIFO TEAM
Ένα μουσείο - κόσμημα που υμνεί τα έργα της χειροτεχνίας και είναι το μοναδικό στον κόσμο

Design / Ένα μουσείο-κόσμημα στη Φλόριντα υμνεί τα έργα της χειροτεχνίας

Με την υπογραφή του Κουβανοαμερικανού αρχιτέκτονα Αλμπέρτο Αλφόνσο, το μουσείο είναι το πρώτο αφιερωμένο στο βρετανικό κίνημα διακοσμητικών και καλών τεχνών που άνθισε σε όλη την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ