ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter

Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του

0

Το οινοποιείο Lahofer, που βρίσκεται σε έναν αμπελώνα κοντά στα χωριά Dobšice και Suchohrdly, σχεδιάστηκε για έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς κρασιού στην Τσεχία. Έχει μέγεθος 3.900 τετραγωνικών μέτρων και αποτελείται από τρεις διασυνδεδεμένες κατασκευές: την εγκατάσταση οινοποίησης, τον διοικητικό χώρο και το κέντρο επισκεπτών που διαθέτει και αίθουσα γευσιγνωσίας.

Το αρχιτεκτονικό γραφείο πρόσθεσε σκάλες που οδηγούν στην κεκλιμένη οροφή του κέντρου επισκεπτών και κατασκεύασε ένα αμφιθέατρο μεταξύ των δημόσιων χώρων και των τμημάτων του κτιρίου που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή του κρασιού. Ο οινοπαραγωγός σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το αμφιθέατρο ως κοινοτικό χώρο που θα φιλοξενεί πολιτιστικές εκδηλώσεις, όπως θεατρικές παραστάσεις και γιορτές συγκομιδής σταφυλιών.

Το κτίριο είναι εξαιρετικά ενσωματωμένο στο τοπίο που το περιβάλλει. Μέσα στο κέντρο επισκεπτών, οι καμάρες από σκυρόδεμα έχουν σχεδιαστεί για να ταιριάζουν με τη συγκεκριμένη γωνία της οροφής και σε απόσταση ώστε να ταιριάζουν με τις αποστάσεις μεταξύ των σειρών αμπέλων έξω από το οινοποιείο Lahofer. Αυτό καθοδηγεί το βλέμμα των επισκεπτών προς τα χωράφια, τα οποία φαίνονται μέσα από τη γυάλινη πρόσοψη που βρίσκεται στον χώρο γευσιγνωσίας.

Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings

«Χρησιμοποιήσαμε ακατέργαστες φυσικές ύλες εμπνευσμένες από την τοποθεσία, μπετόν, ξύλινα φινιρίσματα και μια μεγάλη γυάλινη πρόσοψη για τη θέα», είπαν οι αρχιτέκτονες. «Η οροφή είναι διακοσμημένη με ένα έργο τέχνης, που αντανακλά τα χρώματα του φυσικού περιβάλλοντος, από τον ντόπιο σύγχρονο καλλιτέχνη Patrik Hábl».

Το κτίριο είναι με τέτοιο τρόπο προσανατολισμένο ώστε να δέχεται όσο το δυνατόν περισσότερο φυσικό φως. Οι χώροι που επικεντρώνονται στην παραγωγή, την αποθήκευση και την εμφιάλωση - συμπεριλαμβανομένης της αίθουσας ζύμωσης - έχουν τη δική τους πρόσβαση και εξωτερικό χώρο και προσαρμόστηκαν ανάλογα με τις ανάγκες που έχουν. Για παράδειγμα η αίθουσα ζύμωσης δεν έχει φυσικό φως αφού αυτό θα επηρέαζε τη θερμοκρασία του χώρου σε αντίθεση με τους υπόλοιπους χώρους παραγωγής όπου υπάρχει φυσική παρουσία εργατών και το φως είναι απαραίτητο. — Ν.Γ.

Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Laurian Ghinitoiu
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Laurian Ghinitoiu
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Chybik + Kristof
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Laurian Ghinitoiu
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings

Με πληροφορίες από το Dezeen.

0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM