Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM

Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando

0

Το Μουσείο He Art, ή αλλιώς γνωστό ως HEM, είναι κατασκευασμένο από μια στοίβα κλιμακωτών, τσιμεντένιων δίσκων που τυλίγονται γύρω από ένα ζευγάρι ελικοειδείς σκάλες.

Σχεδιάστηκε από τον Tadao Ando ως ορόσημο για την περιοχή και η ανάθεση έγινε από τον διευθυντή του Ομίλου Midea He Jianfeng, γιο του δισεκατομμυριούχου He Xiangjian, για να στεγάσει τη συλλογή σύγχρονης κινεζικής τέχνης της οικογένειας He.

Ο σχεδιασμός του Ando προέκυψε από το όνομα της οικογένειας, He, το οποίο σημαίνει αρμονία, ισορροπία και ένωση. «Ελπίζω ότι το HEM θα γίνει ένα νέο πολιτιστικό ορόσημο στην περιοχή της Καντόνας και ταυτόχρονα σημείο συνάντησης και ένας αρμονικός χώρος για όλους» δήλωσε ο Ando.

Όπως αποκαλύπτουν οι νέες φωτογραφίες, η στοίβα από τσιμεντένιους δίσκους που αποτελούν το μουσείο εκτείνεται από το ισόγειο έως τον τέταρτο όροφο και περιβάλλονται από μια κάθετα πρόσοψη με περσίδες.

Στο εσωτερικό, η τσιμεντένια δομή του κτηρίου εκτίθεται σε όλο το μουσείο, παρέχοντας ένα λιτό σκηνικό για τα έργα τέχνης.

Περικλείουν μια έκταση 16.000 τετραγωνικών μέτρων και περιέχουν 8.000 τετραγωνικά μέτρα εκθεσιακού χώρου, καθώς και ένα καφέ και ένα βιβλιοπωλείο.

Η καρδιά του μουσείου είναι η κεντρική αυλή του, όπου βρίσκονται οι σκάλες οι οποίες περιστρέφονται προς τα πάνω συνδέοντας και τους τέσσερις ορόφους και καταλήγουν σε ένα «μάτι» στην κορυφή που λειτουργεί ως φεγγίτης.

Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM

Αυτός ο φεγγίτης βοηθά στη μεγιστοποίηση του φυσικού φωτός στους εκθεσιακούς χώρους και ενσωματώθηκε από τον Ando ως αναφορά στην αιθέρια χρήση του φωτός στις εκκλησίες.

Στο εσωτερικό, η τσιμεντένια δομή του κτιρίου εκτίθεται σε όλο το μουσείο, παρέχοντας ένα λιτό σκηνικό για τα έργα τέχνης.

Μια λιμνούλα στον εξωτερικό χώρο ολοκληρώνει το σχέδιο και έχει τοποθετηθεί εκεί ώστε να αντανακλά την πρόσοψή του κτιρίου αλλά και να δίνει μια αίσθηση δροσιάς τους καλοκαιρινούς μήνες.

Το HEM επρόκειτο να ανοίξει τον Μάρτιο του 2020, αλλά λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, το μουσείο άνοιξε τελικά με μια απλή τελετή τον Οκτώβριο.

Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM
Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM
Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM
Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM
Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM
Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM
Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM
Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM

Με πληροφορίες από το Dezeen.

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ