Ένα μουσείο που επιπλέει στο νερό συνδέει τη φύση με την τέχνη Facebook Twitter

Ένα μουσείο που επιπλέει στο νερό συνδέει τη φύση με την τέχνη

0

Το Three Floating Rooms / Art Pavilion M. άρχισε να ολοκληρώνεται σαν ιδέα το 2020, όταν προκηρύχθηκε ένας διαγωνισμός από την πόλη Almere στην Ολλανδία που χτίστηκε τη δεκαετία του 1980, μια «νέα πόλη» στο Flevoland.

Το Flevoland είναι η δωδέκατη και τελευταία επαρχία της Ολλανδίας, αποτέλεσμα του μεγαλύτερου έργου «ανάκτησης» στον κόσμο. Πρόκειται για μια περιοχή που κάποτε ήταν η θάλασσα Zuider, η εσωτερική θάλασσα της Ολλανδίας, η οποία μετατράπηκε σε γεωργική γη τη δεκαετία του 1920. Χτισμένο στα νερά του Weerwater στο Almere, το περίπτερο Art Pavilion M. εγκαινιάστηκε πριν λίγο καιρό.

Οι αρχιτέκτονες φαντάστηκαν το μουσείο και τους εξωτερικούς του χώρους ως μια ακολουθία τριών εφαπτόμενων δακτυλίων: Το Λιμάνι, η Σκηνή και το Παρατηρητήριο.

Το Λιμάνι περιβάλλει μια υδάτινη πλατεία, η οποία θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εκθεσιακός και συναυλιακός χώρος, αλλά και ως παρατηρητήριο πουλιών και φυτών που υπάρχουν στον περιβάλλοντα χώρο. Όπως σε ένα λιμάνι, οι επισκέπτες μπορούν να φτάνουν με βάρκα. Λειτουργεί ως δημόσιος χώρος όπου, όταν το μουσείο είναι κλειστό, μπορεί κανείς να κολυμπήσει ή να ψαρέψει, και ως περίπατος προς το μουσείο κατά τις ώρες λειτουργίας.

Art Pavilion M Facebook Twitter
Ο χώρος του πλωτού μουσειου | Art Pavilion M / Studio Ossidiana - © Riccardo de Vecchi

Η Σκηνή, ένας δεύτερος κύκλος, είναι η βεράντα του μουσείου, εντός του δακτυλίου. Η πλατφόρμα μπορεί να γίνει σε ειδικές περιπτώσεις σκηνή στο νερό, και χώρος για παραστάσεις, συναυλίες ή υπαίθριες εκθέσεις.

Το Παρατηρητήριο είναι μια ελαφριά κατασκευή από ξύλο που περικλείει τους εκθεσιακούς χώρους, αντανακλώντας και φιλτράροντας τις αποχρώσεις του νερού και της γύρω βλάστησης σαν θερμοκήπιο. Περιβάλλεται πλήρως από μια κουρτίνα όπου τα κομμένα σχήματα επιτρέπουν στο φως να διηθείται με διαφορετικούς τρόπους, δημιουργώντας μια πρόσοψη φτιαγμένη από φως που είναι προσανατολισμένη στον άξονα Βορρά-Νότου, ακολουθώντας τις πλανητικές ευθυγραμμίσεις: τα τέσσερα παράθυρα κοιτούν τον άξονα της αυγής και του δειλινού του χειμερινού και του θερινού ηλιοστασίου, ενώ η οροφή καλύπτεται από κοχύλια, φιλτράροντας το νερό της βροχής.

«Σκεφτήκαμε το μουσείο χερσαίας τέχνης και πολυμέσων στο Flevoland ως ένα μέρος που θα μπορούσε να δώσει τις δυνατότητες έκθεσης, αλληλεπίδρασης και παράστασης στο νερό, να λειτουργήσει ως λιμάνι για την τέχνη, αλλά και κυριολεκτικά ως λιμάνι, όπου σκάφη ή άλλες πλωτές εγκαταστάσεις μπορούν να ελλιμενιστούν στην κλειστή λίμνη του – ένα μέρος που θα παραμείνει δημόσιο ακόμη και όταν το μουσείο είναι κλειστό, να γίνει ένας τόπος στον οποίο μπορείς να περιηγηθείς με κανό, ή όπου μπορεί κανείς να ψαρέψει και να κολυμπήσει το καλοκαίρι και να κάνει πατινάζ το χειμώνα», λένε οι αρχιτέκτονες.

Ένα μουσείο που επιπλέει στο νερό συνδέει τη φύση με την τέχνη Facebook Twitter
Art Pavilion M Facebook Twitter
Ο χώρος του πλωτού μουσείου | Art Pavilion M / Studio Ossidiana - © Riccardo de Vecchi
Art Pavilion M Facebook Twitter
Οι εσωτερικοί χώροι του μουσείου | Art Pavilion M / Studio Ossidiana - © Riccardo de Vecchi
Art Pavilion M Facebook Twitter
Το μουσείο και οι εξωτερικοί του δακτύλιοι | = Art Pavilion M / Studio Ossidiana - © Riccardo de Vecchi
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ