Ένα θέατρο με μεταλλική επένδυση, το εξωτερικό του οποίου είναι εμπνευσμένο από τα πανιά και τα κύτη των πλοίων, μοιάζει να ετοιμάζεται να αρμενίσει στην κινεζική επαρχία Henan.
Το Zhengzhou Grand Theatre περιλαμβάνει μια θεατρική αίθουσα 1.687 θέσεων, μια αίθουσα συναυλιών 884 θέσεων και μια αίθουσα προβών όπερας, καθώς και μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και χώρους προβών.
Ενώ είναι ξεχωριστές μέσα στο κτίριο, όλες αυτές οι αίθουσες ενώνονται από χώρους φουαγιέ και κυκλοφορίας σχεδιασμένους με ρέουσες μορφές που παραπέμπουν στον κοντινό Κίτρινο Ποταμό.
«Το concept του σχεδιασμού του Zhengzhou Grand Theatre, που είναι υψηλότατου επιπέδου τοπόσημο για τις παραστατικές τέχνες στην Κεντρική Πεδιάδα της Κίνας, είναι ένα σκάφος τέχνης που πλέει στον Κίτρινο Ποταμό», δήλωσε το The Architectural Design and Research Institute of HIT.
«Μέσω των σύγχρονων αρχιτεκτονικών γλωσσών, το έργο δημιουργεί την εικόνα ενός μεγαλοπρεπούς πλοίου, το οποίο μεταφέρει τη σημαντική κουλτούρα και τον πολιτισμό της Κεντρικής Πεδιάδας».
«Το concept του σχεδιασμού του Zhengzhou Grand Theatre, που είναι υψηλότατου επιπέδου τοπόσημο για τις παραστατικές τέχνες στην Κεντρική Πεδιάδα της Κίνας, είναι ένα σκάφος τέχνης που πλέει στον Κίτρινο Ποταμό», δήλωσε το The Architectural Design and Research Institute of HIT.
Εξωτερικά, αυτές οι μορφές που μοιάζουν με πλοίο τέμνονται μεταξύ τους, με τα σημεία όπου συναντώνται να γίνονται μεγάλες, προστατευμένες είσοδοι στα φουαγιέ, στα οποία η πρόσβαση γίνεται με τσιμεντένια σκαλοπάτια.
Οι προσόψεις, επενδυμένες με πάνελ αλουμινίου, διακόπτονται από μεγάλες, μονοκόμματες επιφάνειες τζαμιών που παρέχουν θέα προς την πόλη, ενώ διαγώνιες λωρίδες φωτισμού φωτίζουν το κτίριο τη νύχτα.
«Η απλότητα βρίσκεται στον πυρήνα του σχεδιασμού. Συνδυάζοντας "πανιά" διαφορετικής καμπυλότητας, τα πάνελ της πρόσοψης βελτιστοποιήθηκαν σε ακανόνιστες υπερβολικές επιφάνειες», δήλωσε η εταιρεία που ανέλαβε την κατασκευή. «Τα αρθρωτά πάνελ δημιουργούν μια καμπυλωτή μορφή που μιμείται την ακανόνιστη ροή του Κίτρινου Ποταμού».
Στο εσωτερικό, τα φουαγιέ καταλαμβάνουν έναν μεγάλο, ψηλό χώρο μεταξύ του εξωτερικού περιβλήματος και των χώρων εκδηλώσεων, ο οποίος φωτίζεται από τις μεγάλες επιφάνειες υαλοπινάκων στην πρόσοψη καθώς και από τους φεγγίτες σε σχήμα ρόμβου που χρησιμοποιήθηκαν για να δημιουργήσουν ένα μοτίβο στην οροφή. Οι χαλύβδινες κολόνες και τα δοκάρια των κατασκευών των προσόψεων έχουν παραμείνει εκτεθειμένα εσωτερικά, σε αντίθεση με τη χάλκινη μεταλλική επένδυση των χώρων και το γυαλιστερό πέτρινο δάπεδο.
Σε κάθε έναν από τους χώρους υπάρχει ξεχωριστή επεξεργασία υλικών, αλλά δίνεται μια αίσθηση συνέχειας μέσω της χρήσης δυναμικών μορφών που ρέουν.
Στην αίθουσα συναυλιών, το ανοιχτόχρωμο ξύλο και η κυματιστή οροφή δημιουργούν έναν ελαφρύ, ανοιχτό χώρο, ενώ στο θέατρο έχει δοθεί ένα πιο σκούρο ξύλινο φινίρισμα με κρυφό φωτισμό για να δημιουργηθεί μια αίσθηση οικειότητας παρά το μεγάλο του ύψος.
Ένας ραβδωτός τοίχος από βαθύ κόκκινο και χρυσό περιβάλλει την αίθουσα προβών της όπερας, ενώ ξύλινες επενδύσεις και καθρέφτες πλαισιώνουν τους τοίχους του στούντιο χορού.