Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος στον αγροτικό οικισμό Castromao της επαρχίας Ourense της Ισπανίας μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία. Φωτ.: Héctor Santos-Díez

Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία

0

Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος στον αγροτικό οικισμό Castromao, της επαρχίας Ourense της Ισπανίας μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία. Το αρχιτεκτονικό στούντιο PLP Atelier επανασχεδίασε την αρχική δομή με στόχο να μετατρέψει το παλιό αγροτικό κτίσμα σε έναν μοντέρνο χώρο με κάθε σύγχρονη άνεση.

Η κατοικία μεγέθους 150 τετραγωνικών μέτρων χωρίζεται σε δύο επίπεδα. Η λειτουργική δομή της κατοικίας παρουσιάζει σαφή διάκριση μεταξύ των ιδιωτικών χρήσεων στον πρώτο όροφο και των χώρων κοινής χρήσης στο ισόγειο.

Ο πρώτος όροφος στεγάζει την κρεβατοκάμαρα και το μπάνιο στο κεντρικό και ανατολικό τμήμα και την κουζίνα και το καθιστικό στο δυτικό τμήμα.  Αυτός ο συνδυασμένος χώρος της κουζίνας και του σαλονιού παρέχει τον τέλειο σύνδεσμο μεταξύ των ιδιωτικών χώρων στον πρώτο όροφο και του χώρου κοινής χρήσης στο ισόγειο, ο οποίος συνδέεται μέσω κλιμάκων.

Οι πέτρινοι τοίχοι της αρχικής δομής διατηρήθηκαν ως μοναδικό, ιστορικό στοιχείο. Όλη η επιφάνεια της στέγης είναι καλυμμένη με μαύρες σχιστόπλακες, παραδοσιακές της περιοχής, οι οποίες προσδίδουν ομοιογένεια στο κτίριο και συνάφεια με το τοπικό πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον.

Ο κάτω όροφος αποτελείται από ένα άνετο σαλόνι που μπορεί να φιλοξενήσει πολλαπλές χρήσεις χάρη στο εύρος και τον ευέλικτο σχεδιασμό του. Το λειτουργικό πρόγραμμα ολοκληρώνεται με πρόσθετο χώρο στο ισόγειο του κεντρικού τμήματος, ο οποίος μπορεί επίσης να στεγάσει πολλαπλές χρήσεις, όπως πλυντήριο, στεγνωτήριο ή αποθήκη.

Οι πέτρινοι τοίχοι της αρχικής δομής διατηρήθηκαν ως μοναδικό, ιστορικό στοιχείο. Όλη η επιφάνεια της στέγης είναι καλυμμένη με μαύρες σχιστόπλακες, παραδοσιακές της περιοχής, οι οποίες προσδίδουν ομοιογένεια στο κτίριο και συνάφεια με το τοπικό πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον.

Οι δύο κύριες όψεις αντικατοπτρίζουν απόλυτα τις κλιματολογικές συνθήκες στις οποίες εκτίθενται. Ενώ η βόρεια πρόσοψη είναι πιο αδιαφανής, ομοιόμορφη και με λίγα μικρά ανοίγματα, η νότια είναι ανοιχτή, με μεγάλες γυάλινες στοές για να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις καιρικές συνθήκες.

Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ