ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος στον αγροτικό οικισμό Castromao της επαρχίας Ourense της Ισπανίας μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία. Φωτ.: Héctor Santos-Díez

Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία

0

Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος στον αγροτικό οικισμό Castromao, της επαρχίας Ourense της Ισπανίας μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία. Το αρχιτεκτονικό στούντιο PLP Atelier επανασχεδίασε την αρχική δομή με στόχο να μετατρέψει το παλιό αγροτικό κτίσμα σε έναν μοντέρνο χώρο με κάθε σύγχρονη άνεση.

Η κατοικία μεγέθους 150 τετραγωνικών μέτρων χωρίζεται σε δύο επίπεδα. Η λειτουργική δομή της κατοικίας παρουσιάζει σαφή διάκριση μεταξύ των ιδιωτικών χρήσεων στον πρώτο όροφο και των χώρων κοινής χρήσης στο ισόγειο.

Ο πρώτος όροφος στεγάζει την κρεβατοκάμαρα και το μπάνιο στο κεντρικό και ανατολικό τμήμα και την κουζίνα και το καθιστικό στο δυτικό τμήμα.  Αυτός ο συνδυασμένος χώρος της κουζίνας και του σαλονιού παρέχει τον τέλειο σύνδεσμο μεταξύ των ιδιωτικών χώρων στον πρώτο όροφο και του χώρου κοινής χρήσης στο ισόγειο, ο οποίος συνδέεται μέσω κλιμάκων.

Οι πέτρινοι τοίχοι της αρχικής δομής διατηρήθηκαν ως μοναδικό, ιστορικό στοιχείο. Όλη η επιφάνεια της στέγης είναι καλυμμένη με μαύρες σχιστόπλακες, παραδοσιακές της περιοχής, οι οποίες προσδίδουν ομοιογένεια στο κτίριο και συνάφεια με το τοπικό πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον.

Ο κάτω όροφος αποτελείται από ένα άνετο σαλόνι που μπορεί να φιλοξενήσει πολλαπλές χρήσεις χάρη στο εύρος και τον ευέλικτο σχεδιασμό του. Το λειτουργικό πρόγραμμα ολοκληρώνεται με πρόσθετο χώρο στο ισόγειο του κεντρικού τμήματος, ο οποίος μπορεί επίσης να στεγάσει πολλαπλές χρήσεις, όπως πλυντήριο, στεγνωτήριο ή αποθήκη.

Οι πέτρινοι τοίχοι της αρχικής δομής διατηρήθηκαν ως μοναδικό, ιστορικό στοιχείο. Όλη η επιφάνεια της στέγης είναι καλυμμένη με μαύρες σχιστόπλακες, παραδοσιακές της περιοχής, οι οποίες προσδίδουν ομοιογένεια στο κτίριο και συνάφεια με το τοπικό πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον.

Οι δύο κύριες όψεις αντικατοπτρίζουν απόλυτα τις κλιματολογικές συνθήκες στις οποίες εκτίθενται. Ενώ η βόρεια πρόσοψη είναι πιο αδιαφανής, ομοιόμορφη και με λίγα μικρά ανοίγματα, η νότια είναι ανοιχτή, με μεγάλες γυάλινες στοές για να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις καιρικές συνθήκες.

Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Design
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ