Το Ponti Design Studio δημιούργησε μια ιδέα για ένα αυτόνομο διώροφο τραμ με ακτινωτή εσωτερική διακόσμηση για να ενθαρρύνει τους κατοίκους του Χονγκ Κονγκ να επιστρέψουν με ασφάλεια στις δημόσιες συγκοινωνίες μετά την έξαρση της πανδημίας του κορωνοϊού.
Η εταιρεία σχεδιασμού προϊόντων που ιδρύθηκε από τον Ιταλό, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, Andrea Ponti ήθελε να προσφέρει μια σύγχρονη εκδοχή των υφιστάμενων δημόσιων συγκοινωνιών για να ταιριάζει καλύτερα σε έναν κόσμο μετά το Covid-19, όπου το κλειδί είναι η πρόληψη μελλοντικών πανδημιών.
«Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην πυκνοκατοικημένη πόλη του Χονγκ Κονγκ, όπου η κοινωνική απόσταση είναι δύσκολο να επιτευχθεί» δήλωσε ο Πόντι.
Με την ενσωμάτωση της ηλεκτρικής τεχνολογίας και χωρίς τη χρήση οδηγού - αναιρώντας έτσι τον απαιτούμενο χώρο για έναν κινητήρα και οδηγό - υπάρχει περισσότερος χώρος στο εσωτερικό του τραμ, καθιστώντας ευκολότερη την κοινωνική απόσταση των επιβατών.
Η ιδέα του ηλεκτρικού τραμ, που ονομάζεται Island, στοχεύει να πείσει τους ανθρώπους να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους και να μετακινηθούν ξανά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς τα οποία χρησιμοποιούνται πολύ λιγότερο λόγω της επιδημίας του κορωνοϊού.
Με την ενσωμάτωση της ηλεκτρικής τεχνολογίας και χωρίς τη χρήση οδηγού –αναιρώντας έτσι τον απαιτούμενο χώρο για έναν κινητήρα και οδηγό– υπάρχει περισσότερος χώρος στο εσωτερικό του τραμ, καθιστώντας ευκολότερη την κοινωνική απόσταση των επιβατών.
Οι επιβάτες θα κάθονται ακτινωτά στα καθίσματα που βρίσκονται τοποθετημένα κατά μήκος του κέντρου του οχήματος, στραμμένα προς τα έξω, προκειμένου να αποφευχθεί να αναπνέει κάποιος προς την κατεύθυνση άλλων επιβατών.
Τα ξύλινα πάσα που βρίσκονται περιμετρικά σε κάθε όροφο διαθέτουν χειρολαβές ώστε να μπορούν οι επιβάτες να στέκονται και να απολαμβάνουν τη θέα.
Οι ξύλινες πινελιές και οι ζεστές αποχρώσεις που ενσωματώνονται στο εσωτερικό παρέχουν έντονη αντίθεση με το μονόχρωμο εξωτερικό, το οποίο δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από το αστικό τοπίο του Χονγκ Κονγκ.
Περιτριγυρισμένο από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που στρογγυλοποιούνται στο εμπρός και πίσω μέρος του οχήματος, το τραμ αντικατοπτρίζει τον σχεδιασμό της γύρω αστικής αρχιτεκτονικής. Αυτή η χρήση γυαλιού επιτρέπει στο φυσικό φως να γεμίζει τους εσωτερικούς χώρους όλη την ημέρα.
Οι κάθετες λωρίδες από φώτα LED εμπρός και πίσω του τραμ λειτουργούν ως φρένο και προβολείς του οχήματος για να βελτιώσουν την ορατότητά του σε όλες τις καιρικές συνθήκες.
Το Ponti έχει επίσης σχεδιάσει στάσεις τραμ, οι οποίες είναι ανοιχτές και στις δύο πλευρές για να ενθαρρύνουν την καλύτερη ροή του αέρα και την πιο ομαλή κίνηση των ταξιδιωτών.
Κάθε τραμ διαθέτει ένα αναδιπλούμενο σημείο σύνδεσης που επιτρέπει τη γρήγορη φόρτιση στις στάσεις. Οι πληρωμές για το ταξίδι θα γίνονται ανέπαφα σε αυτές τις στάσεις πριν από την επιβίβαση στο όχημα. Οι επιβάτες θα καθοδηγούνται από ηλεκτρονικά γραφικά που θα τους ενημερώνουν για τον τρόπο πληρωμής. Η έλλειψη σημείου πληρωμής εντός του τραμ δημιουργεί επίσης περισσότερο διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό.
σχόλια