Έτσι θα είναι τα τραμ μετά την πανδημία

Έτσι θα είναι τα τραμ μετά την πανδημία Facebook Twitter
0

Το Ponti Design Studio δημιούργησε μια ιδέα για ένα αυτόνομο διώροφο τραμ με ακτινωτή εσωτερική διακόσμηση για να ενθαρρύνει τους κατοίκους του Χονγκ Κονγκ να επιστρέψουν με ασφάλεια στις δημόσιες συγκοινωνίες μετά την έξαρση της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η εταιρεία σχεδιασμού προϊόντων που ιδρύθηκε από τον Ιταλό, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, Andrea Ponti ήθελε να προσφέρει μια σύγχρονη εκδοχή των υφιστάμενων δημόσιων συγκοινωνιών για να ταιριάζει καλύτερα σε έναν κόσμο μετά το Covid-19, όπου το κλειδί είναι η πρόληψη μελλοντικών πανδημιών.

«Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην πυκνοκατοικημένη πόλη του Χονγκ Κονγκ, όπου η κοινωνική απόσταση είναι δύσκολο να επιτευχθεί» δήλωσε ο Πόντι.

Με την ενσωμάτωση της ηλεκτρικής τεχνολογίας και χωρίς τη χρήση οδηγού - αναιρώντας έτσι τον απαιτούμενο χώρο για έναν κινητήρα και οδηγό - υπάρχει περισσότερος χώρος στο εσωτερικό του τραμ, καθιστώντας ευκολότερη την κοινωνική απόσταση των επιβατών.

Η ιδέα του ηλεκτρικού τραμ, που ονομάζεται Island, στοχεύει να πείσει τους ανθρώπους να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους και να μετακινηθούν ξανά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς τα οποία χρησιμοποιούνται πολύ λιγότερο λόγω της επιδημίας του κορωνοϊού.

Με την ενσωμάτωση της ηλεκτρικής τεχνολογίας και χωρίς τη χρήση οδηγού –αναιρώντας έτσι τον απαιτούμενο χώρο για έναν κινητήρα και οδηγό– υπάρχει περισσότερος χώρος στο εσωτερικό του τραμ, καθιστώντας ευκολότερη την κοινωνική απόσταση των επιβατών.

Έτσι θα είναι τα τραμ μετά την πανδημία Facebook Twitter

Οι επιβάτες θα κάθονται ακτινωτά στα καθίσματα που βρίσκονται τοποθετημένα κατά μήκος του κέντρου του οχήματος, στραμμένα προς τα έξω, προκειμένου να αποφευχθεί να αναπνέει κάποιος προς την κατεύθυνση άλλων επιβατών.

Τα ξύλινα πάσα που βρίσκονται περιμετρικά σε κάθε όροφο διαθέτουν χειρολαβές ώστε να μπορούν οι επιβάτες να στέκονται και να απολαμβάνουν τη θέα.

Οι ξύλινες πινελιές και οι ζεστές αποχρώσεις που ενσωματώνονται στο εσωτερικό παρέχουν έντονη αντίθεση με το μονόχρωμο εξωτερικό, το οποίο δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από το αστικό τοπίο του Χονγκ Κονγκ.

Περιτριγυρισμένο από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που στρογγυλοποιούνται στο εμπρός και πίσω μέρος του οχήματος, το τραμ αντικατοπτρίζει τον σχεδιασμό της γύρω αστικής αρχιτεκτονικής. Αυτή η χρήση γυαλιού επιτρέπει στο φυσικό φως να γεμίζει τους εσωτερικούς χώρους όλη την ημέρα.

Έτσι θα είναι τα τραμ μετά την πανδημία Facebook Twitter

Οι κάθετες λωρίδες από φώτα LED εμπρός και πίσω του τραμ λειτουργούν ως φρένο και προβολείς του οχήματος για να βελτιώσουν την ορατότητά του σε όλες τις καιρικές συνθήκες.

Το Ponti έχει επίσης σχεδιάσει στάσεις τραμ, οι οποίες είναι ανοιχτές και στις δύο πλευρές για να ενθαρρύνουν την καλύτερη ροή του αέρα και την πιο ομαλή κίνηση των ταξιδιωτών.

Κάθε τραμ διαθέτει ένα αναδιπλούμενο σημείο σύνδεσης που επιτρέπει τη γρήγορη φόρτιση στις στάσεις. Οι πληρωμές για το ταξίδι θα γίνονται ανέπαφα σε αυτές τις στάσεις πριν από την επιβίβαση στο όχημα. Οι επιβάτες θα καθοδηγούνται από ηλεκτρονικά γραφικά που θα τους ενημερώνουν για τον τρόπο πληρωμής. Η έλλειψη σημείου πληρωμής εντός του τραμ δημιουργεί επίσης περισσότερο διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό.

Έτσι θα είναι τα τραμ μετά την πανδημία Facebook Twitter
Έτσι θα είναι τα τραμ μετά την πανδημία Facebook Twitter
Έτσι θα είναι τα τραμ μετά την πανδημία Facebook Twitter
Έτσι θα είναι τα τραμ μετά την πανδημία Facebook Twitter
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ