H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter

H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης

0

Για τη Γερμανία, τα χρόνια ανάμεσα στον Πρώτο και στον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο συνοδεύτηκαν από μια πολιτιστική άνθηση που την επίδρασή της βλέπουμε ακόμα σε πολλούς τομείς. Με το Βερολίνο στο επίκεντρο, η Δημοκρατία της Βαϊμάρης ήταν γεμάτη με πρωτοποριακή λογοτεχνία, φιλοσοφία και τέχνη. Στο επίκεντρο αυτής της πνευματικής και δημιουργικής διαδικασίας κομβικό σημείο ήταν και η γραφιστική. Πιο συγκεκριμένα τα εξώφυλλα βιβλίων που άλλαξαν τον τρόπο που βλέπουμε τον σχεδιασμό ενός εξωφύλλου και επηρεάζουν μέχρι τις μέρες μας τους γραφίστες. Οι εκδόσεις Taschen κυκλοφόρησαν ένα πλήρες βιβλίο που συγκεντρώνει περίπου 1000 τέτοια εκδοτικά παραδείγματα από τη συγκεκριμένη περίοδο. Από εικονογραφήσεις παιδικών βιβλίων σε εξώφυλλα για μυθιστορήματα, εντυπωσιακά σχέδια για πολιτικά δοκίμια, σε μινιμαλιστικές μονογραφίες καλλιτεχνών , αυτό το βιβλίο είναι μια εκθαμβωτική συλλογή από θαύματα της τυπογραφίας και της γραφιστικής. Ένα βιβλίο αναφοράς για τη δημιουργία μιας φωτεινής περιόδου που έκλεισε με τον πιο σκοτεινό τρόπο.

www.taschen.com

H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Erste russische Kunstausstellung, Berlin 1922.Galerie van Diemen & Co.,Berlin: Verlag Internationale Arbeiterhilfe, 1922.Jacket illustration by El Lissitzky
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Stefan Lorant. Wir vom Film. Berlin: Theater und Film Verlagsgesellschaft (1928). Cover drawing by Dugo (András Szenes).
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Ignatz Straßnoff. Ich, der Hochstapler Ignatz Strassnoff. Berlin: Verlag Die Schmiede, 1926.Cover by Georg Salter
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Polyphem. Mit dem rechten Auge. Berlin: “Der Deutschenspiegel” (1925).Cover illustration by Garvens
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Alfred Döblin. Berlin Alexanderplatz. Die Geschichte vom Franz Biberkopf. Print run: 41–45,000. Berlin: S. Fischer, 1931. Cover by Georg Salter
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Sacco und Vanzetti. Berlin: Mopr-Verlag, 1928.Cover by Pewas
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
G. Zeitschrift für elementare Gestaltung. Edited by Hans Richter. No. 5/6: Film. Berlin (independently published, 1926). Cover by Paul Leni.
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Um uns die Stadt. Edited by Robert Seitz and Heinz Zucker Berlin: Sieben Stäbe-Verlag, 1931. Cover by Martin Weinberg
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Otto Mänchen-Helfen. Drittel der Menschheit.Berlin: Der Bücherkreis, 1932. Cover by JanTschichold
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Erich Kästner. Emil und die Detektive. Ein Roman für Kinder. Berlin: Williams & Co. (1931). Cover illustration by Walter Trier
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Egon Erwin Kisch. Klassischer Journalismus. Berlin: Rudolf Kaemmerer, 1923. Cover illustration by George G. Kobbe
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ