H_50: H εντυπωσιακή πολυκατοικία στα Πετράλωνα που θυμίζει γλυπτό

H_50: H εντυπωσιακή πολυκατοικία στα Πετράλωνα που θυμίζει γλυπτό Facebook Twitter
5

Ρηξικέλευθη σχεδιαστικά καθώς θυμίζει ένα υπερμέγεθες γλυπτό, η κατασκευή αυτή είναι ακόμη ένα δείγμα της νέας αρχιτεκτονικής τάσης που διεκδικεί ελευθερία στις φόρμες και τολμά.

Το H_50 είναι μια πολυκατοικία στα Πετράλωνα, στην ιστορική, πυκνοκατοικημένη και χαμηλής δόμησης περιοχή της Αθήνας, που γειτνιάζει με το λόφο του Φιλοπάππου. Είναι μια από τις παλαιότερες συνοικίες της Αθήνας με σχετικά χαμηλή δόμηση και ποικιλία ως προς τον χαρακτήρα και την αισθητική της που καλύπτει όλο το φάσμα της ιστορίας της Αθηναϊκής αρχιτεκτονικής από την προπολεμική εποχή μέχρι σήμερα. Το γραφείο 314 Αrchitecture Studio φιλοδοξεί να κάνει ακόμη μια προσθήκη στην ποικιλομορφία της περιοχής με ένα πρότζεκτ που πειραματίζεται με τους όγκους και τη γεωμετρία.

Το κτίριο περιλαμβάνει δύο διώροφες κατοικίες από 105 τμ η καθεμία κι ένα Roofgarden. Στο ισόγειο διαμορφώνεται η είσοδος στο κτίριο κι ένας ελεύθερος χώρος πυλωτής.

Όλοι οι χώροι των διαμερισμάτων εκτονώνονται στους εξώστες που τοποθετούνται στη νοτιοανατολική πλευρά του οικοπέδου. Μεταλλικά σκίαστρα παρέχουν ηλιοπροστασία, ενώ ενισχύουν την μονολιθικότητα του όγκου, και παράλληλα παρέχουν την απαιτούμενη ιδιωτικότητα.

Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2016 και αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2017.

Ο αρχιτέκτονας Παύλος Χατζηαγγελίδης μας εξηγεί την ιδιαιτερότητα και τη φιλοσοφία του H_50:

"Το κτίριο που προτείνουμε δημιουργεί έναν έντονο μορφολογικό διάλογο μεταξύ της σύγχρονης αρχιτεκτονικής γλώσσας του κτιρίου και υφιστάμενης αρχιτεκτονικής ποιότητας τονίζοντας και διευρύνοντας την αρχιτεκτονική ποικιλομορφία της περιοχής.


Η μελέτη ξεκίνησε με την βιωματική ανάγνωση της περιοχής. Κατά την επίσκεψη στον λόφο του Φιλοπάππου, ο οποίος βρίσκεται πάνω από το οικόπεδο, μας κίνησε το ενδιαφέρον η γεωμορφολογία του φυσικού τοπίου και συγκεκριμένα ο διάλογος των σκληρών πρισματικών επιφανειών του ακατέργαστου βράχου και της ήπιας ανάγλυφης επιφάνειας του εδάφους. Η κεντρική ιδέα που προέκυψε ήταν η δημιουργία ενός μονολιθικού γλυπτού, επηρεασμένου από τα ακατέργαστα κομμάτια μαρμάρου. Έτσι ο όγκος διαμορφώνεται από έναν διάλογο που δημιουργείται μεταξύ των επίπεδων τριγωνικών και κύλων επιφανειών. Οι επιφάνειες αυτές δέχονται μια επιμέρους κατεργασία ως προς την υφή όπου λείες και στιλπνές επιφάνειες έρχονται σε αντίθεση με τις αδρές αποδίδοντας την φυσική υπόσταση του μη επεξεργασμένου μαρμάρου."

H_50: H εντυπωσιακή πολυκατοικία στα Πετράλωνα που θυμίζει γλυπτό Facebook Twitter
H_50: H εντυπωσιακή πολυκατοικία στα Πετράλωνα που θυμίζει γλυπτό Facebook Twitter
H_50: H εντυπωσιακή πολυκατοικία στα Πετράλωνα που θυμίζει γλυπτό Facebook Twitter
H_50: H εντυπωσιακή πολυκατοικία στα Πετράλωνα που θυμίζει γλυπτό Facebook Twitter
H_50: H εντυπωσιακή πολυκατοικία στα Πετράλωνα που θυμίζει γλυπτό Facebook Twitter
H_50: H εντυπωσιακή πολυκατοικία στα Πετράλωνα που θυμίζει γλυπτό Facebook Twitter
H_50: H εντυπωσιακή πολυκατοικία στα Πετράλωνα που θυμίζει γλυπτό Facebook Twitter
H_50: H εντυπωσιακή πολυκατοικία στα Πετράλωνα που θυμίζει γλυπτό Facebook Twitter
H_50: H εντυπωσιακή πολυκατοικία στα Πετράλωνα που θυμίζει γλυπτό Facebook Twitter
H_50: H εντυπωσιακή πολυκατοικία στα Πετράλωνα που θυμίζει γλυπτό Facebook Twitter
H_50: H εντυπωσιακή πολυκατοικία στα Πετράλωνα που θυμίζει γλυπτό Facebook Twitter

Construction / development: SUCH
Αρχιτεκτονική μελέτη: 314 architecture studio
Ομάδα σχεδιασμού: Παύλος Χατζηαγγελίδης, Γιώτα Χαλά, Θεοδώρα Παπαδοπούλου, Στέλιος Διλιντάς, Αγγελική Κοκκώση, Andreea Bratu, Τζωρτζίνα Γιασσιά, Karoline Kalionyte, Ορέστης Αναστασίου, Carlos Celles Marti-Belda, Μιχαήλ Κίκας, Χριστόφορος Σπυράκος, Στεφανιά Κοντινού.
Στατική μελέτη: Φωτεινή Καραγιάννη
Μηχανολογική μελέτη: Box engineering

Design
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ