Η εμβληματική Casa Vicens του Γκαουντί ανοίγει για διανυκτέρευση στο κοινό από το φθινόπωρο

Η εμβληματική Casa Vicens του Γκαουντί ανοίγει για διανυκτέρευση στο κοινό από το φθινόπωρο Facebook Twitter
Η εμβληματική Casa Vicens που βρίσκεται στην οδό Carolines 24 υπήρξε αρχιτεκτονικό πρότυπο στην εποχή της.
0

Οι λάτρεις του Γκαουντί θα μπορέσουν να διανυκτερεύσουν στην Casa Vicens, στην καρδιά της της Βαρκελώνης, με το πρώτο αριστούργημα του Ισπανού αρχιτέκτονα που μεταμόρφωσε την πόλη με τα κτίριά του, να ανοίγει τις πόρτες του για μια ολονύκτια εμπειρία από το φθινόπωρο του 2021. Αυτό θα συμβεί για πρώτη φορά στα 136 χρόνια ύπαρξης αυτού του αρχιτεκτονικού κοσμήματος.

Μουσείο σήμερα της αρτ νουβό, διατίθεται για μια νύχτα σε ένα τυχερό ζευγάρι που όταν κλείσουν οι πόρτες του μουσείου θα παραμείνει εκεί για να ξεναγηθεί στα κλειστά μέρη του σπιτιού, θα έχει πρόσβαση στον υπέροχο κήπο και θα απολαύσει υψηλή κουζίνα.

Φυσικά θα διανυκτερεύσουν στην κύρια κρεβατοκάμαρα της οικογένειας, διακοσμημένη με τον ξεχωριστό σχεδιασμό του Γκαουντί.

Η εμβληματική Casa Vicens που βρίσκεται στην οδό Carolines 24 υπήρξε αρχιτεκτονικό πρότυπο στην εποχή της. Ήταν ένα από τα πρώτα αρτ νουβό κτίρια της πόλης με επιρροές από την μαυριτανική αρχιτεκτονική και τις δυτικές πινελιές του στιλ Mudejar που έκανε διάσημο ο Γκαουντί. Το σπίτι χτίστηκε μεταξύ του 1883 και του 1885 για τον Manel Vicens, έναν πλούσιο βιομήχανο της εποχής.

Μουσείο σήμερα της αρτ νουβό, διατίθεται για μια νύχτα σε ένα τυχερό ζευγάρι που όταν κλείσουν οι πόρτες του μουσείου θα παραμείνει εκεί για να ξεναγηθεί στα κλειστά μέρη του σπιτιού, θα έχει πρόσβαση στον υπέροχο κήπο και θα απολαύσει υψηλή κουζίνα.

Χτισμένη με τούβλα και πέτρα, γεωμετρική και εντελώς μοναδική, η ανεξάρτητη αυτή κατοικία είχε τέσσερις ορόφους, συμπεριλαμβανομένου ενός υπόγειου χώρου αποθήκευσης, ενός ισόγειου που περιλάμβανε τους κοινόχρηστους χώρους και την κουζίνα, το δεύτερο επίπεδο για τα υπνοδωμάτια και το τρίτο για τα δωμάτια των υπηρετών. Στην όλη κατασκευή η αγάπη του Γκαουντί για το χρώμα είναι εμφανής. Η οικογένεια Jover όμως που είχε την ιδιοκτησία του σπιτιού το 1899 έκανε σημαντικές αλλαγές, τις οποίες ανέλαβε ο αρχιτέκτονας και φίλος του Γκαουντί Joan Baptista Serra de Martínez . Η αυτόνομη μονοκατοικία μετατράπηκε σε τρία ξεχωριστά σπίτια και η αρχική σκάλα του Γκαουντί άλλαξε. Στο κτήριο έγιναν δύο ακόμα  ανακατασκευές, το 1935 και το 1964.

Το 1993, το Casa Vicens έγινε ιστορικό μνημείο και το 2005 η UNESCO κήρυξε το σπίτι ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Το σπίτι αγόρασε το 2015 η MoraBanc (το ποσό αγοράς δεν ανακοινώθηκε είναι μόνο γνωστό ότι οι ιδιοκτήτες ζητούσαν €35m) με στόχο να γίνει πολιτιστικό κέντρο ανοικτό στο κοινό.

Οι κρατήσεις ανοίγουν στις 12 Ιουλίου και οι υποψήφιοι «ένοικοι» της μια νύχτας θα κονταροχτυπηθούν στην πλατφόρμα της Airbnb.

Η εμβληματική Casa Vicens του Γκαουντί ανοίγει για διανυκτέρευση στο κοινό από το φθινόπωρο Facebook Twitter
Στην όλη κατασκευή η αγάπη του Γκαουντί για το χρώμα είναι εμφανής.
Η εμβληματική Casa Vicens του Γκαουντί ανοίγει για διανυκτέρευση στο κοινό από το φθινόπωρο Facebook Twitter
Η εμβληματική Casa Vicens του Γκαουντί ανοίγει για διανυκτέρευση στο κοινό από το φθινόπωρο Facebook Twitter
Η εμβληματική Casa Vicens του Γκαουντί ανοίγει για διανυκτέρευση στο κοινό από το φθινόπωρο Facebook Twitter
Η εμβληματική Casa Vicens του Γκαουντί ανοίγει για διανυκτέρευση στο κοινό από το φθινόπωρο Facebook Twitter
Η εμβληματική Casa Vicens του Γκαουντί ανοίγει για διανυκτέρευση στο κοινό από το φθινόπωρο Facebook Twitter
Η εμβληματική Casa Vicens του Γκαουντί ανοίγει για διανυκτέρευση στο κοινό από το φθινόπωρο Facebook Twitter
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

5 εμβληματικά έργα του Αντόνι Γκαουντί, του αρχιτέκτονα που αγάπησε ο χρόνος

Σαν Σήμερα / 5 εμβληματικά έργα του Αντόνι Γκαουντί, του αρχιτέκτονα που αγάπησε ο χρόνος

Ο ηγέτης του καταλανικού μοντερνισμού που πέθανε σαν σήμερα, το 1926, απέδειξε, με έργα όπως η Σαγράδα Φαμίλια, ότι παντού υπάρχει θέση για κρυμμένα μηνύματα και συμβολισμούς.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM