Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό

Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό Facebook Twitter
Πρόκειται για μια συμβολική εικονογράφηση μιας νομαδικής φυλής η οποία εστιάζει στις βασικές αξίες και τα συναισθήματα των ανθρώπων τα οποία κουβαλάνε μαζί τους όπου και αν πάνε και όχι στα υλικά αγαθά...
0

 

Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό Facebook Twitter
Την χαρά για την νέα αρχή την συναντούμε στο πρόσωπο του παιδιού που παίζει φλάουτο...

Στα πλαίσια του φεστιβάλ Board Dripper στο Queretaro του Μεξικού και συγκεκριμένα στο Orientación Social Juvenil Femenina A.C. (Κέντρο Κοινωνικού Προσανατολισμού Νεανίδων) ο Φίκος δημιούργησε το καινούριο του έργο. Το θέμα της φετινής χρονιάς ήταν «Νομάδες»(Nomada). Είναι ένα έργο μεγέθους 21x5 μέτρα το οποίο για να ολοκληρωθεί χρειάστηκαν 7 ημέρες. Πρόκειται για μια συμβολική εικονογράφηση μιας νομαδικής φυλής η οποία εστιάζει στις βασικές αξίες και τα συναισθήματα των ανθρώπων τα οποία κουβαλάνε μαζί τους όπου και αν πάνε και όχι στα υλικά αγαθά.

Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό Facebook Twitter
Εμψυχωτής των θλιμμένων είναι ένας άγγελος...
Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό Facebook Twitter
Ο νεκρός μέσα στην καρότσα την οποία κάποιος τραβάει με σκοινί συμβολίζει το παρελθόν και την ιστορία της φυλής, την γνώση και τις αναμνήσεις...

Ζητήσαμε από τον Φίκο να μας αναλύσει το έργο του. "Στο δυτικό πολιτισμό ένα έργο "διαβάζεται" από τα αριστερά προς τα δεξιά, όπως δηλαδή γράφουμε και διαβάζουμε. Η κίνηση της τοιχογραφίας έχει αντίθετη κίνηση υποδηλώνοντας τη φυγή» και συνεχίζει σχετικά με τους συμβολισμούς πίσω από τα πρόσωπα της τοιχογραφίας του καθώς και τα χαρακτηριστικά των νομάδων: «Ο γέροντας που κρατάει από τους ώμους έναν νέο εκφράζει την σοφία των παλαιότερων γενιών που οδηγούν τις νεότερες. Η θέση του παιδιού, κοιτάζει προς τον ήλιο και αφήνει πίσω του την σελήνη, βρίσκεται στο τέλος της τοιχογραφίας. Όχι τυχαία. Το σκοτάδι του παρελθόντος μένει πίσω και ένα φωτεινότερο αύριο ξημερώνει.

Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό Facebook Twitter
Το ζευγάρι της τοιχογραφίας εκφράζει τον Έρωτα...
Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό Facebook Twitter
Ο γέροντας που κρατάει από τους ώμους έναν νέο εκφράζει την σοφία των παλαιότερων γενιών που οδηγούν τις νεότερες.

 Η ελευθερία της φυλής εκφράζεται μέσα από τα πουλιά. Τα πουλιά πετούν από το ένα μέρος στο άλλο καθώς κάποιος τα ταΐζει. Είναι δηλαδή εξοικειωμένα με αυτή την αίσθηση ελευθερίας που τα διακατέχει. Την χαρά για την νέα αρχή την συναντούμε στο πρόσωπο του παιδιού που παίζει φλάουτο. Η θλίψη επίσης είναι ορατή μέσα από τα θλιμμένα πρόσωπα των ανθρώπων.

Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό Facebook Twitter
Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό Facebook Twitter

Εμψυχωτής των θλιμμένων είναι ένας άγγελος. Το ζευγάρι της τοιχογραφίας εκφράζει τον Έρωτα. Ο νεκρός μέσα στην καρότσα την οποία κάποιος τραβάει με σκοινί συμβολίζει το παρελθόν και την ιστορία της φυλής, την γνώση και τις αναμνήσεις. Όλα αυτά που κουβαλάμε(νομάδες και μη) ή θα έπρεπε να κουβαλάμε μέσα μας όπου και αν βρεθούμε.»

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου

Design / Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου

Συνδυάζοντας τον τρόπο που διακοσμούσαν τα αρχαία ελληνικά αγγεία με τεχνικές που χρησιμοποιούνται στις κινεζικές πορσελάνες και φέρνοντάς τα όλα αυτά στο σήμερα, η βραβευμένη Κύπρια εικονογράφος δημιουργεί κεραμικά έργα που δεν μοιάζουν με άλλα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Dexamenes: Ο Νίκος Καραφλός μετέτρεψε ένα οινοποιείο του Μεσοπολέμου σε πολυτελές θέρετρο

Design / Dexamenes: Ο Νίκος Καραφλός μετέτρεψε ένα οινοποιείο του Μεσοπολέμου σε πολυτελές θέρετρο

Ο δημιουργός και ιδιοκτήτης του Dexamenes Seaside Hotel αξιοποίησε ένα εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο κρασιών, εστιάζοντας στην εμπειρία της φιλοξενίας μέσα από την τέχνη, το κρασί, τη φύση και τον τοπικό πολιτισμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Βικτοριανά μανίκια και μικροσκοπικά εσώρουχα: Τα κοστούμια της Holly Waddington για το «Poor Things»

Συνέντευξη / Βικτοριανά μανίκια και μικροσκοπικά εσώρουχα: Τα κοστούμια της Holly Waddington για το «Poor Things»

Η Βρετανή ενδυματολόγος που βραβεύθηκε με Όσκαρ για την εκπληκτική δουλειά της στην ταινία του Γιώργου Λάνθιμου περιγράφει στη LiFO πώς έπλασε τον ενδυματολογικό κώδικα της Μπέλα Μπάξτερ με αφορμή την έκθεση των κοστουμιών της ταινίας στο Μουσείο Μπενάκη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ