Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό

Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό Facebook Twitter
Πρόκειται για μια συμβολική εικονογράφηση μιας νομαδικής φυλής η οποία εστιάζει στις βασικές αξίες και τα συναισθήματα των ανθρώπων τα οποία κουβαλάνε μαζί τους όπου και αν πάνε και όχι στα υλικά αγαθά...
0

 

Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό Facebook Twitter
Την χαρά για την νέα αρχή την συναντούμε στο πρόσωπο του παιδιού που παίζει φλάουτο...

Στα πλαίσια του φεστιβάλ Board Dripper στο Queretaro του Μεξικού και συγκεκριμένα στο Orientación Social Juvenil Femenina A.C. (Κέντρο Κοινωνικού Προσανατολισμού Νεανίδων) ο Φίκος δημιούργησε το καινούριο του έργο. Το θέμα της φετινής χρονιάς ήταν «Νομάδες»(Nomada). Είναι ένα έργο μεγέθους 21x5 μέτρα το οποίο για να ολοκληρωθεί χρειάστηκαν 7 ημέρες. Πρόκειται για μια συμβολική εικονογράφηση μιας νομαδικής φυλής η οποία εστιάζει στις βασικές αξίες και τα συναισθήματα των ανθρώπων τα οποία κουβαλάνε μαζί τους όπου και αν πάνε και όχι στα υλικά αγαθά.

Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό Facebook Twitter
Εμψυχωτής των θλιμμένων είναι ένας άγγελος...
Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό Facebook Twitter
Ο νεκρός μέσα στην καρότσα την οποία κάποιος τραβάει με σκοινί συμβολίζει το παρελθόν και την ιστορία της φυλής, την γνώση και τις αναμνήσεις...

Ζητήσαμε από τον Φίκο να μας αναλύσει το έργο του. "Στο δυτικό πολιτισμό ένα έργο "διαβάζεται" από τα αριστερά προς τα δεξιά, όπως δηλαδή γράφουμε και διαβάζουμε. Η κίνηση της τοιχογραφίας έχει αντίθετη κίνηση υποδηλώνοντας τη φυγή» και συνεχίζει σχετικά με τους συμβολισμούς πίσω από τα πρόσωπα της τοιχογραφίας του καθώς και τα χαρακτηριστικά των νομάδων: «Ο γέροντας που κρατάει από τους ώμους έναν νέο εκφράζει την σοφία των παλαιότερων γενιών που οδηγούν τις νεότερες. Η θέση του παιδιού, κοιτάζει προς τον ήλιο και αφήνει πίσω του την σελήνη, βρίσκεται στο τέλος της τοιχογραφίας. Όχι τυχαία. Το σκοτάδι του παρελθόντος μένει πίσω και ένα φωτεινότερο αύριο ξημερώνει.

Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό Facebook Twitter
Το ζευγάρι της τοιχογραφίας εκφράζει τον Έρωτα...
Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό Facebook Twitter
Ο γέροντας που κρατάει από τους ώμους έναν νέο εκφράζει την σοφία των παλαιότερων γενιών που οδηγούν τις νεότερες.

 Η ελευθερία της φυλής εκφράζεται μέσα από τα πουλιά. Τα πουλιά πετούν από το ένα μέρος στο άλλο καθώς κάποιος τα ταΐζει. Είναι δηλαδή εξοικειωμένα με αυτή την αίσθηση ελευθερίας που τα διακατέχει. Την χαρά για την νέα αρχή την συναντούμε στο πρόσωπο του παιδιού που παίζει φλάουτο. Η θλίψη επίσης είναι ορατή μέσα από τα θλιμμένα πρόσωπα των ανθρώπων.

Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό Facebook Twitter
Η νέα τοιχογραφία του Φίκου στο Μεξικό Facebook Twitter

Εμψυχωτής των θλιμμένων είναι ένας άγγελος. Το ζευγάρι της τοιχογραφίας εκφράζει τον Έρωτα. Ο νεκρός μέσα στην καρότσα την οποία κάποιος τραβάει με σκοινί συμβολίζει το παρελθόν και την ιστορία της φυλής, την γνώση και τις αναμνήσεις. Όλα αυτά που κουβαλάμε(νομάδες και μη) ή θα έπρεπε να κουβαλάμε μέσα μας όπου και αν βρεθούμε.»

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ