Στα πλαίσια του φεστιβάλ Board Dripper στο Queretaro του Μεξικού και συγκεκριμένα στο Orientación Social Juvenil Femenina A.C. (Κέντρο Κοινωνικού Προσανατολισμού Νεανίδων) ο Φίκος δημιούργησε το καινούριο του έργο. Το θέμα της φετινής χρονιάς ήταν «Νομάδες»(Nomada). Είναι ένα έργο μεγέθους 21x5 μέτρα το οποίο για να ολοκληρωθεί χρειάστηκαν 7 ημέρες. Πρόκειται για μια συμβολική εικονογράφηση μιας νομαδικής φυλής η οποία εστιάζει στις βασικές αξίες και τα συναισθήματα των ανθρώπων τα οποία κουβαλάνε μαζί τους όπου και αν πάνε και όχι στα υλικά αγαθά.
Ζητήσαμε από τον Φίκο να μας αναλύσει το έργο του. "Στο δυτικό πολιτισμό ένα έργο "διαβάζεται" από τα αριστερά προς τα δεξιά, όπως δηλαδή γράφουμε και διαβάζουμε. Η κίνηση της τοιχογραφίας έχει αντίθετη κίνηση υποδηλώνοντας τη φυγή» και συνεχίζει σχετικά με τους συμβολισμούς πίσω από τα πρόσωπα της τοιχογραφίας του καθώς και τα χαρακτηριστικά των νομάδων: «Ο γέροντας που κρατάει από τους ώμους έναν νέο εκφράζει την σοφία των παλαιότερων γενιών που οδηγούν τις νεότερες. Η θέση του παιδιού, κοιτάζει προς τον ήλιο και αφήνει πίσω του την σελήνη, βρίσκεται στο τέλος της τοιχογραφίας. Όχι τυχαία. Το σκοτάδι του παρελθόντος μένει πίσω και ένα φωτεινότερο αύριο ξημερώνει.
Η ελευθερία της φυλής εκφράζεται μέσα από τα πουλιά. Τα πουλιά πετούν από το ένα μέρος στο άλλο καθώς κάποιος τα ταΐζει. Είναι δηλαδή εξοικειωμένα με αυτή την αίσθηση ελευθερίας που τα διακατέχει. Την χαρά για την νέα αρχή την συναντούμε στο πρόσωπο του παιδιού που παίζει φλάουτο. Η θλίψη επίσης είναι ορατή μέσα από τα θλιμμένα πρόσωπα των ανθρώπων.
Εμψυχωτής των θλιμμένων είναι ένας άγγελος. Το ζευγάρι της τοιχογραφίας εκφράζει τον Έρωτα. Ο νεκρός μέσα στην καρότσα την οποία κάποιος τραβάει με σκοινί συμβολίζει το παρελθόν και την ιστορία της φυλής, την γνώση και τις αναμνήσεις. Όλα αυτά που κουβαλάμε(νομάδες και μη) ή θα έπρεπε να κουβαλάμε μέσα μας όπου και αν βρεθούμε.»
σχόλια