«Πίστα 500» είναι το όνομα που έδωσε στον κήπο που δημιούργησε ο αρχιτέκτονας Μπενεντέτο Καμεράνα στον τελευταίο όροφο, στην πίστα δοκιμών του εμβληματικού παλιού εργοστασίου αυτοκινήτων της Fiat στο Τορίνο.
Με πάνω από 40.000 αυτόχθονα φυτά, ο κήπος αποτελεί μέρος ενός σχεδίου που επιτρέπει στο κοινό να επισκεφθεί τη διάσημη πίστα δοκιμών, η οποία έχει ονομαστεί «e-track», καθώς πλέον θα χρησιμοποιείται μόνο από ηλεκτρικά οχήματα.
Ο κήπος στην ταράτσα των 27.000 τετραγωνικών μέτρων αποτελείται από 28 καταπράσινα «νησιά» απλωμένα σε όλη την πίστα δοκιμών και σε 6.000 τετραγωνικά μέτρα φιλοξενούνται συνολικά σχεδόν 40.000 θάμνοι, δέντρα και ποώδη φυτά.
Ο κήπος θα είναι δημόσιος για αθλητικές δραστηριότητες και χαλάρωση, ενώ θα γίνονται δραστηριότητες για μαθητές που σχετίζονται με βρώσιμα και χρωματικά φυτά, που θα οργανωθούν με την Pinacoteca Agnelli.
Οι αρχιτέκτονες θέλησαν να δημιουργήσουν μια παλέτα της τοπικής βιοποικιλότητας όλων των εποχών και των χρωμάτων. Εκεί μπορεί να δει κανείς τις τοπικές φουντουκιές, αλλά και άλλα ιδιόμορφα φυτά όπως είναι το Cotinus ή αλλιώς «δέντρο του καπνού», που έχει ισχυρή απορροφητική δύναμη του διοξειδίου του άνθρακα.
Τα 300 είδη και ποικιλίες που επιλέχθηκαν είναι πραγματικά αυτόχθονα είδη, με τις ρίζες τους στο Πιεμόντε και τις βόρειες περιοχές της Μεσογείου, ενώ δεν διατίθεται καθόλου χώρος για εξωτικά φυτά.
Οι αρχιτέκτονες θέλησαν να δημιουργήσουν μια παλέτα της τοπικής βιοποικιλότητας όλων των εποχών και των χρωμάτων. Εκεί μπορεί να δει κανείς τις τοπικές φουντουκιές, αλλά και άλλα ιδιόμορφα φυτά όπως είναι το Cotinus ή αλλιώς «δέντρο του καπνού», που έχει ισχυρή απορροφητική δύναμη του διοξειδίου του άνθρακα.
Το κτίριο στεγάζει επίσης έναν εκθεσιακό χώρο στον οποίο το κοινό μπορεί να έχει πρόσβαση από τον κήπο του τελευταίου ορόφου. Τα βιομηχανικά χαρακτηριστικά του κτιρίου, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων σωλήνων βαμμένων με μπλε χρώμα, εκτείνονται πάνω από τα πολυετή φυτά και τους αυτόχθονες θάμνους.
Το κτίριο, το οποίο λειτουργούσε ως έδρα της ιταλικής μάρκας αυτοκινήτων από το 1923 έως τις αρχές της δεκαετίας του 1980, είχε στην «ταράτσα του» την πίστα όπου γινόταν η δοκιμή για κάθε αυτοκίνητο πριν φύγει από το εργοστάσιο.
Το κτίριο ανακαινίσθηκε δύο φορές από τον Ιταλό αρχιτέκτονα Ρέντζο Πιάνο, ο οποίος πρόσθεσε ένα γυάλινο θόλο σαν αίθουσα συνεδριάσεων το 1994 και μια γκαλερί τέχνης, που ονομάζεται Pinacoteca Agnelli, το 2003.