Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι

Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
0
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Ένα από τα πιο όμορφα περίπτερα φέτος στο Comicdom ήταν αυτό του Κώστα Κρασώνη και της Πολυξένης Δάλλα. Έχουν το K-Art Studio και είναι δύο νέα παιδιά με αρκετή όρεξη και φαντασία που γνωρίστηκαν πριν από 3 χρόνια περίπου και αποφάσισαν να συνεργαστούν. Φτιάχνουν αγάλματα και γλυπτά με fantasy και σουπερηρωικό χαρακτήρα. Όλα με το χέρι. Ο Κώστας τα σκαλίζει και η Πολυξένη τα βάφει. Στο Comicdom έβλεπες όλη την διαδικασία δημιουργίας ενός τέτοιου αγάλματος. Το αποτέλεσμα είναι πολύ εντυπωσιακό.

Τους επισκεφτήκαμε στο μικρό στούντιο που έχουν στο Καματερό και καθώς μας κέρασαν κουλουράκια και πορτοκαλάδα, ανάμεσα σε μικροσκοπικά ή μεγάλα αγάλματα του Κόναν και διάφορων άλλων κακών και καλών ηρώων από το φανταστικό μας εξήγησαν τι ακριβώς κάνουν. 

Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Πότε ξεκινήσατε;

Κ- Γύρω στα 2 χρόνια έχουμε το εργαστήριο. Εγώ σκάλιζα. Η Ξένια είχε μια μικρή επαφή με το βάψιμο πιο ερασιτεχνική. Μετά το πήγε πιο επαγγελματικά. Έχω σπουδάσει γλυπτική στην Καλών Τεχνών. Είμαι καλοτεχνίτης που λένε.

Ξ- Εγώ σπουδάζω οπτικός στο ΤΕΙ Αθήνας. Την ζωγραφική την λάτρευα από μικρή αλλά δεν είχα επαφή. Ήθελα όμως κάποια στιγμή να ασχοληθώ και ξεκίνησα μόνη μου στο σπίτι μου να κάνω πιο ερασιτεχνικά πράγματα αρχικά. Όταν γνώρισα τον Κώστα και είδα τι κάνει, αυτό το πράγμα εξελίχθηκε.

Πώς πήγες προς το fantasy;

Κ-  Η ουσία είναι να κάνεις κάτι που να σου αρέσει. Εμένα μου άρεσε πάρα πολύ όλο το φάσμα του ηρωικού και μου βγήκε και στην πορεία σε αυτά που κάνω. Είχα σαν πρότυπα τον FrankFrazetta, τον Ken Kelly σαν ζωγράφους. Αρκετά γλυπτά που έχω κάνει έχουν την θεματολογία του Frazetta πάρα πολύ.

Είναι δύσκολο να φτιάχνεις τέτοια πράγματα;

Κ- Είναι στην ευχέρεια του καθενός το πώς θα του φανεί. Εμένα μου αρέσει να το κάνω και δεν μου φαίνεται δύσκολο. Μου βγαίνει.

Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Τι σου προκάλεσε το ενδιαφέρον;

Κ- Έκανα μοντελισμό σαν χόμπι αλλά κρυφά ψιλοσκάλιζα για μένα πιο παλιά και το έβγαλα σε κάτι τέτοιο. Ήμουν πολύ φαν του Howard. Η πρώτη επαφή ήταν με τον Κόναν με την ταινία που την είδα μικρός και έπαθα πλάκα με την σκηνή που βύθιζε το σπαθί μέσα στον πάγο. Μετά άρχισε να μου αρέσει το φανταστικό και η ιστορία του πολεμιστή, τα σπαθιά και τα τσεκούρια. Επίσης μεγάλωσα το ’90  και άκουγα πολύ επικό μέταλ, Manowar και μετά πιο ειδικές underground καταστάσεις αλλά πάντα ηρωικό. Και το είχα δέσει και έτσι και προχωρούσε. Ήταν λίγο πιο ρομαντικά στο μυαλό μου. Βέβαια πλέον δεν μπορώ να ακούσω όσο άκουγα.  

Πώς τα φτιάχνετε ακριβώς;

Κ-  Σκαλίζω το πρωτότυπο ανάλογα με τα κομμάτια βλέπω πώς θα καλουπωθούν. Ορισμένα τεμαχίζονται σε πολλά μέρη και πάνε μετά για να γίνουν καλούπι. Υπάρχει ένα εργοστάσιο που συνεργαζόμαστε και μας βγάζει το καλούπι. Μετά πάνε σε άλλο εργοστάσιο και χυτεύονται σε ένα μείγμα πολύς σκληρής πορσελάνης με πλαστικό μέσα. Έρχονται εδώ, τα καθαρίζουμε και μετά τα αναλαμβάνει η Ξένια.

Π-Το κάθε γλυπτό έχει διαφορετικό χρόνο εργασίας και τρόπο το πώς θα το βάψω και καθένα έχει τις ανάλογες απαιτήσεις. Χρειάζεται τα σωστά χρώματα, να τονίσω την έκφραση του προσώπου και του σώματος ανάλογα. Τα βάφω με αερογράφο και με πινέλα και χρησιμοποιώ ακρυλικά, λάδια και σμάλτα. Ο αερογράφος μου γλυτώνει χρόνο. Με το πινέλο τονίζω τις λεπτομέρειες.

Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Πόσο χρόνο παίρνει για να φτιαχτεί το καθένα;

Κ- Αν πάρουμε τον Destroyer που είναι μικρό σχετικά για να το σκαλίσω μου πήρε μία με μιάμιση βδομάδα. Δεν μπαίνω βέβαια και λέω τώρα θα το σκαλίσω. Είναι όπως θα σου βγει. Κατεβαίνω στο στούντιο και μπορεί να μην κάνω και τίποτα. Έχει τύχει όμως να το αρχίσω και να ξενυχτίσω.

Ξ- Από την άλλη εγώ μπορεί να ξεκινήσω να το βάφω και να το τελειώσω, να μην μου αρέσει και να το ξανακάνω όλο από την αρχή. Μέχρι και να αλλάξω τα χρώματα.

Κ- Περίπου παίρνουν γύρω στις 15 μέρες. Και αν μπεις στην διαδικασία παραγγελίας τότε πρέπει να βιαστείς.

Από που εμπνέεσαι;

Κ- Δεν έχω κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου. Απλά ξεκινάω κάτι. Λέω π.χ. θέλω να βγάλω ένα κομμάτι του Κόναν. Θέλω να βγάλω ένα κομμάτι της Vampirella ή οτιδήποτε. Ψάχνω σχέδια από καλλιτέχνες ή σκέφτομαι πώς τον έχω φανταστεί. Ασχολούμαι πάρα πολύ με το πρόσωπο. Οπότε μπορεί να είναι μια εικόνα ή κάτι που έχω διαβάσει.

Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Τι απήχηση έχουν αυτά που φτιάχνετε;

Ξ- Στο εξωτερικό έχει μεγάλη απήχηση αυτού του είδους η γλυπτική και υπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες που ασχολούνται. Εδώ στην Ελλάδα δεν το γνωρίζουν πολλοί. Εμείς όμως θέλουμε να το γνωρίσει ο κόσμος και να το εκτιμήσει αυτό που κάνουμε. Εδώ η Ελλάδα δεν έχει άλλους για να πεις ότι υπάρχει ανταγωνισμός και άνθηση. Εμείς το προσπαθούμε όμως. Οι παραγγελίες που μας κάνουν είναι κυρίως από το εξωτερικό. Έχουμε κατάστημα στο ebay και μας βρίσκουν συλλέκτες και μας κάνουν custom παραγγελίες, π.χ. μας ζητάνε συγκεκριμένους χαρακτήρες. Συνήθως μας ζητάνε Κόναν ή κάποιον ήρωα από την Marvel. Υπάρχει ένας κύκλος που δουλεύει έτσι.

Είστε οι μόνοι στην Ελλάδα;

Κ- Σε τέτοια μεγάλη κλίμακα, ναι. Υπάρχουν παιδιά που κάνουν πιο μικρά πράγματα, π.χ. μινιατούρες. Από όσο ξέρουμε όμως είμαστε εμείς. Δεν έχουμε ακούσει κάτι για κάποιον άλλον που να ασχολείται.

Σας έχουν ζητήσει κάτι περίεργο και κουφό;

Ξ- Όχι ακόμη. Μας ζητάνε συνήθως φιγούρες που δεν έχουν κυκλοφορήσει στο εμπόριο. Ότι βλέπεις εδώ πέρα τύπου Κόναν, υπάρχουν στο εμπόριο απλά εμείς τα φτιάχνουμε με την δικιά μας φαντασία. Την όλη ιδέα την έχει δημιουργήσει ο Κώστας φυσικά.

Έχουν συλλεκτική αξία;

Κ- Θα έλεγα ναι. Τώρα το πόσο συλλεκτική είναι στην κρίση του καθενός. Εννοώ ότι όποιος το πάρει, ξέρει τι παίρνει ακριβώς και γιατί το ζητάει. Τώρα αν πέσει στα χέρια κάποιου, δεν ξέρω κατά πόσο θα είναι συλλεκτικό ένα τέτοιο συλλεκτικό.

Ξ- Επίσης αυτά που φτιάχνουμε εδώ πέρα δεν είναι παιχνίδια. Προσπαθούμε να τους δώσουμε μια πιο συλλεκτική αξία. Να το πάρει ο άλλος και να το βάλει στο σπίτι του ή σε ένα χώρο να αναδειχθεί.

Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Πόσο στοιχίζουν;

Κ- Ποικίλουν και διαφέρουν οι τιμές. Έχει να κάνει από την κλίμακα μέχρι το βάψιμο. Τα μικρά πάνε γύρω στα 120 ευρώ με 140. Οι πιο μεγάλες κλίμακες ανεβαίνει. Αν είναι κάτι πάρα πολύ ειδικό, πάει το κόστος αρκετά.

Ποιο είναι το πιο δύσκολο που έχετε κάνει;

Κ- Τα πιο δύσκολα είναι αυτά που σε πιέζει ο χρόνος. Το να σκαλίσεις, το κάνεις. Ο χρόνος και η πόζα ίσως σε δυσκολεύουν περισσότερο από οτιδήποτε.

Πώς σε αντιμετώπιζαν για αυτά που έκανες στην Καλών Τεχνών;

Κ- Η αλήθεια είναι ότι δεν κάνουν τέτοια πράγματα εκεί. Με θεωρούσαν λίγο ψιλοπειραγμένο. Είχα ξεφύγει από τα μάρμαρα και τους γύψους.

Πώς βλέπετε το μέλλον;

Π-Έτυχε από την συμμετοχή μας στο Comicdom να μας γνωρίσει κόσμος και να μας μιλήσει και να μας ρωτήσει γι’ αυτά που κάνουμε επειδή ήταν κάτι που δεν είχαν ξαναδεί να γίνεται στην Ελλάδα. Το κυνηγάμε να γίνει πιο δημοφιλής στην Ελλάδα. Μας βοηθάνε τα social media, το Facebook ειδικά.

Κ- Δεν θα έλεγα ότι δεν το γνωρίζει. Απλά δεν το έχει στην άμεση παιδεία του. Θα το δει και ίσως του αρέσει αλλά δεν θα κάτσει να το ψάξει επειδή στην τελική δεν είναι και υποχρεωμένος. Είναι καθαρά οπτική η αντίληψη.

Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ο Κόναν και ο Predator σε αγαλματάκια φτιαγμένα στο χέρι Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

https://www.facebook.com/pages/KART-Studio-Workshop

 

 

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ