Ο ρετροφουτουριστικός κόσμος του Laurent Durieux

Ο ρετροφουτουριστικός κόσμος του Laurent Durieux Facebook Twitter
0

Ο Francis Ford Coppola είχε πει για την δουλειά του Laurent Durieux: 

«Το πανέμορφο έργο του Laurent Durient πάει την τέχνη της αφίσας στο ανώτατο σημείο. Οι εικόνες που είναι εντυπωσιακά φτιαγμένες, εκφράζουν ιδέες και θέμα από τις ταινίες που έχει διαλέξει με νέους όρους. Επικοινωνούν χωρίς λέξεις και στέκονται δίπλα στην υπέροχη παράδοση της τέχνης της εικονογράφησης».

 

Ο 42χρονος εικονογράφος από τις Βρυξέλλες δούλευε για δύο δεκαετίας σαν καθηγητής και σχεδιαστής εκεί μέχρι που ανακάλυψαν την δουλειά του στην Αμερική. Αυτό έγινε λόγω του πολυβραβευμένου έργου και συγκεκριμένα ενός πόστερ που έκανε για την ταινία «Τα Σαγόνια του Καρχαρία» του Steven Spielberg που έτυχε της προσοχής του διάσημου σκηνοθέτη. Ένα πόστερ που σύμφωνα με τον καλλιτέχνη «παρά λίγο να μην γίνει» επειδή η κανονική αφίσα της ταινίας και το εξώφυλλο του βιβλίου τα θεωρούσε αριστουργήματα.

«Αποφάσισα να μην πάω με την συνταγή του τέρατος με τα κοφτερά δόντια που επιτίθεται το πλοίο αλλά να παίξω με την αντίθεση μεταξύ αυτού που βλέπουμε στο πόστερ και αυτό που ξέρουμε ότι θα γίνει. Ο Spielberg πάντοτε έλεγε ότι αυτά που έσωσε την ταινία ήταν το γεγονός ότι ο Bruce o μηχανικός καρχαρίας δεν λειτουργούσε σωστά έτσι στις περισσότερες σκηνές δεν είχαμε καρχαρία μέσα. Η ταινία απέκτησε Χιτσκοκικο χαρακτήρα  - δεν τον έβλεπες αλλά ήξερες ότι ήταν εκεί και αυτό μας τρόμαζε. Έτσι προσπάθησα να το μιμηθώ αυτό με την γλυκιά, ηλιόλουστη που μοιάζει σαν καρτ ποστάλ, αφίσα μου. Η απειλή είναι εκεί χωρίς να είναι».

Η καριέρα του Durieux εκτοξεύτηκε το 2011 όταν ονομάστηκε ένας από τους 200 καλύτερους εικονογράφους του κόσμου από διεθνές και σημαντικό περιοδικό στον χώρο της διαφήμισης,  ‘Lürzer’s Archive’.

Στον κόσμο που δημιουργεί ο Duriex, γιγαντιαία ρομπότ φυλάνε δάση που έχουν για κάτοικους, μυθολογικά τέρατα όπως ο King Kong και ο Big Foot ενώ οι ουρανοί της πόλης είναι γεμάτοι με αερόπλοια που έχουν την μορφή του Snoopy. Τα τέρατα των ταινιών απεικονίζονται σαν ευαίσθητα πλάσματα, θύματα του γκροτέσκο πάρα εκδικητικοί εχθροί. Ο Durieux έχει επίσης ένα φετίχ με το έργο του Alfred Hitchcock.

Ο Durieux που έχει ένα δίδυμο αδερφό και άλλα 3 αδέρφια ζωγραφίζει από τα έξι του. Στα 12 του ανακάλυψε το έργο του Jean Giraud (Moebius) και η ζωή του άλλαξε. Ήταν ήταν οι εικόνες που είδε στο “Métal Hurlant” και στο “L’Incal” που τα θεωρούσε τις βίβλους του,  τον έκαναν να θέλει να πάρει την τέχνη του στα σοβαρά και να γίνει εικονογράφος.  Αν και το έργο του είναι πιο χαρούμενο και φωτεινό από του μέντορα του.

Φέτος κυκλοφόρησε η πρώτη του ταινία κινουμένων σχεδίων με τον τίτλο ‘Helville’.

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ