Ο Francis Ford Coppola είχε πει για την δουλειά του Laurent Durieux:
«Το πανέμορφο έργο του Laurent Durient πάει την τέχνη της αφίσας στο ανώτατο σημείο. Οι εικόνες που είναι εντυπωσιακά φτιαγμένες, εκφράζουν ιδέες και θέμα από τις ταινίες που έχει διαλέξει με νέους όρους. Επικοινωνούν χωρίς λέξεις και στέκονται δίπλα στην υπέροχη παράδοση της τέχνης της εικονογράφησης».
Ο 42χρονος εικονογράφος από τις Βρυξέλλες δούλευε για δύο δεκαετίας σαν καθηγητής και σχεδιαστής εκεί μέχρι που ανακάλυψαν την δουλειά του στην Αμερική. Αυτό έγινε λόγω του πολυβραβευμένου έργου και συγκεκριμένα ενός πόστερ που έκανε για την ταινία «Τα Σαγόνια του Καρχαρία» του Steven Spielberg που έτυχε της προσοχής του διάσημου σκηνοθέτη. Ένα πόστερ που σύμφωνα με τον καλλιτέχνη «παρά λίγο να μην γίνει» επειδή η κανονική αφίσα της ταινίας και το εξώφυλλο του βιβλίου τα θεωρούσε αριστουργήματα.
«Αποφάσισα να μην πάω με την συνταγή του τέρατος με τα κοφτερά δόντια που επιτίθεται το πλοίο αλλά να παίξω με την αντίθεση μεταξύ αυτού που βλέπουμε στο πόστερ και αυτό που ξέρουμε ότι θα γίνει. Ο Spielberg πάντοτε έλεγε ότι αυτά που έσωσε την ταινία ήταν το γεγονός ότι ο Bruce o μηχανικός καρχαρίας δεν λειτουργούσε σωστά έτσι στις περισσότερες σκηνές δεν είχαμε καρχαρία μέσα. Η ταινία απέκτησε Χιτσκοκικο χαρακτήρα - δεν τον έβλεπες αλλά ήξερες ότι ήταν εκεί και αυτό μας τρόμαζε. Έτσι προσπάθησα να το μιμηθώ αυτό με την γλυκιά, ηλιόλουστη που μοιάζει σαν καρτ ποστάλ, αφίσα μου. Η απειλή είναι εκεί χωρίς να είναι».
Η καριέρα του Durieux εκτοξεύτηκε το 2011 όταν ονομάστηκε ένας από τους 200 καλύτερους εικονογράφους του κόσμου από διεθνές και σημαντικό περιοδικό στον χώρο της διαφήμισης, ‘Lürzer’s Archive’.
Στον κόσμο που δημιουργεί ο Duriex, γιγαντιαία ρομπότ φυλάνε δάση που έχουν για κάτοικους, μυθολογικά τέρατα όπως ο King Kong και ο Big Foot ενώ οι ουρανοί της πόλης είναι γεμάτοι με αερόπλοια που έχουν την μορφή του Snoopy. Τα τέρατα των ταινιών απεικονίζονται σαν ευαίσθητα πλάσματα, θύματα του γκροτέσκο πάρα εκδικητικοί εχθροί. Ο Durieux έχει επίσης ένα φετίχ με το έργο του Alfred Hitchcock.
Ο Durieux που έχει ένα δίδυμο αδερφό και άλλα 3 αδέρφια ζωγραφίζει από τα έξι του. Στα 12 του ανακάλυψε το έργο του Jean Giraud (Moebius) και η ζωή του άλλαξε. Ήταν ήταν οι εικόνες που είδε στο “Métal Hurlant” και στο “L’Incal” που τα θεωρούσε τις βίβλους του, τον έκαναν να θέλει να πάρει την τέχνη του στα σοβαρά και να γίνει εικονογράφος. Αν και το έργο του είναι πιο χαρούμενο και φωτεινό από του μέντορα του.
Φέτος κυκλοφόρησε η πρώτη του ταινία κινουμένων σχεδίων με τον τίτλο ‘Helville’.
σχόλια