Σώζοντας τον πλανήτη με ένα animation!

Σώζοντας τον πλανήτη με ένα animation! Facebook Twitter
0

 Η Μαρί- Μαργκώ Τσακίρη Σκανάτοβιτς, δημιουργός του όμορφου animation "My mother's coat" που έχει λάβει το Μέγα Βραβείο στο φεστιβάλ Animasyros, μας μιλά από το Λονδίνο για την πολυβραβευμένη κολεκτίβα Moth Collective και για το καινούριο τους φιλμ "Planet Under Pressure" που αφορά στο πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής.

Who is who:
H Μαρί- Μαργκώ ζει τα τελευταία δέκα χρόνια κι εργάζεται στην Αγγλία, όπου σπούδασε Εικονογράφηση και Animation. Δουλεύοντας παράλληλα ως freelancer και διδάσκοντας σε πανεπιστήμια της χώρας ως visiting tutor, η Μαρία δημιούργησε το 2010 με τους Daniel Chester και Dave Prosser την animation κολεκτίβα Moth Collective ως ένα δημιουργικό side project. Από φέτος το καλοκαίρι η Moth Collective λειτουργεί ως ένα full time animation studio.

Σώζοντας τον πλανήτη με ένα animation! Facebook Twitter
Η Μαρία- Μαργκώ με τους Daniel Chester και Dave Prosser στην απονομή του βραβείου "Young Guns"- Art Directors Club, στην Νέα Υόρκη.

Τι είναι η Moth Collective, και με τι είδους animation πρότζεκτ καταπιάνεστε συνήθως;
Η Moth Collective δημιουργήθηκε αρχικά ως μία πλατφόρμα μη εμπορικών πρότζεκτ που έχουν για μας ιδιαίτερη καλλιτεχνική ή ιδεολογική αξία.

Έχουμε δουλέψει πάνω σε editorial animation, σε ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, σε animation για φιλανθρωπικές και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις όπως η WWF, η NSPCC (Εθνική Εταιρεία για την Πρόληψη της Κακοποίησης του Παιδιού )και η περιβαλλοντική Global Canopy Programme, ενώ το 2010 δημιουργήσαμε τα Wikiman animation για τα TED talks.

Δεν έχουμε ποτέ δεχθεί δουλειά με την οποία δεν αισθανόμαστε καλά από ηθικής άποψης, και προσπαθούμε να κάνουμε αυτό που αγαπάμε δουλεύοντας για εταιρείες που σεβόμαστε.
Το ντοκιμαντέρ 'Maidentrip' που έκανε την πρεμιέρα του στο φεστιβάλ SXSW, στο Όστιν του Τέξας το 2013 έστρεψε την προσοχή του αμερικάνικου κοινού πάνω στη δουλειά μας, και μας άνοιξε τη πόρτα στον κόσμο των ντοκιμαντέρ.


Σώζοντας τον πλανήτη με ένα animation! Facebook Twitter


Τα φιλμ των Moth Collective έχουν προβληθεί σε φεστιβάλ όλου του κόσμου, και έχουν τιμηθεί με διάφορα βραβεία και διακρίσεις.

Το 2011 κερδίσανε ένα Bafta Nomination για το animation "Matter Fisher", ενώ πέρσι παρέλαβαν το βραβείο Young Creative Network στο Λονδίνο καθώς και το βραβείο του Art Directors Club, "Young Guns" στην Νέα Υόρκη.
Τελευταία τους δουλειά είναι το ολοκαίνουριο "Planet Under Pressure" που προβλήθηκε στο Climate Change Conference στο Περού τον περασμένο Δεκέμβριο.


Μιλήστε μας για το καινούριο σας φιλμ, "Planet Under Pressure".

Περί τίνος πρόκειται;
To Planet Under Pressure παρουσιάζει μία νέα ατζέντα κλιματολογικής ασφάλειας.

Σήμερα ο άνθρωπος ασκεί όλο και μεγαλύτερη πίεση στους φυσικούς πόρους της γης, πρόβλημα που επιδεινώνεται και από το ήδη υφιστάμενο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής.

Το νερό, η φυσική ενέργεια, αλλά και η ίδια η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζονται βαθιά από αυτή την κατάσταση που αφορά με τον έναν ή τον άλλον τρόπο ολόκληρο τον πλανήτη. Το φιλμ μας ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο, ξεκινώντας από το δάσος του Αμαζονίου και καταλήγοντας στην Λίμα όπου οι πολιτικοί υπογράφουν την συμφωνία ενημερωμένοι πλέον για τους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής, αλλά και για την αντιμετώπισή της.

Η κλιματική αλλαγή είναι ένα πρόβλημα που μας καταδιώκει εδώ και χρόνια, κάτι που πολλές εταιρείες και κυβερνήσεις δεν θέλουν να παραδεχθούν.

Ένα animation δεν μπορεί να σώσει τον κόσμο, αλλά μπορεί να κινητοποιήσει μερικούς πολιτικούς ή να ευαισθητοποιήσει ανθρώπους να ζουν πιο οικολογικά


Τι σας ενέπνευσε για την δημιουργία του φιλμ;
Η GCP μας έδωσε έτοιμο το σενάριο, και πλήρη καλλιτεχνική ελευθερία για το "look" του έργου.

Θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι πολύχρωμο, έντονο και κάτι που θα ενέπνεε θετικότητα. Όχι μόνο για να εικονογραφήσουμε σωστά το δάσος του Αμαζονίου, αλλά και για να εμπνεύσουμε ένα μήνυμα θετικότητας και ελπίδας.

Σώζοντας τον πλανήτη με ένα animation! Facebook Twitter

Και τι είδους τεχνικές χρησιμοποιήσατε, και πόσο καιρό σας πήρε η δημιουργία του;
Είχαμε έξι εβδομάδες για την παραγωγή του έργου, αλλά αφού το παραδώσαμε είχαμε άλλες δυο τρεις εβδομάδες για να το τελειοποιήσουμε.
Όλα τα backgrounds είναι σχεδιασμένα στο Photoshop, το character animation είναι φτιαγμένο στο Flash και το After Effects, και όλο το compositing στο After Effects επίσης.

Σώζοντας τον πλανήτη με ένα animation! Facebook Twitter


Δεν είναι η πρώτη φορά που συνεργάζεστε με τον περιβαλλοντικό οργανισμό GCP, μιας που πέρσι δημιουργήσατε το εξίσου όμορφο "Amazonia Security Agenda".

Τι σας προσφέρει ως δημιουργούς η πραγματοποίηση τέτοιων φιλμ που καταπιάνονται με τέτοια θέματα;
Είναι πολύ σημαντικό για μας να δημιουργούμε για θέματα που μας απασχολούν σε κοινωνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Η κλιματική αλλαγή είναι ένα πρόβλημα που μας καταδιώκει εδώ και χρόνια, και ένα πρόβλημα που πολλές εταιρείες και κυβερνήσεις δεν θέλουν να παραδεχθούν. Ένα animation δεν μπορεί να σώσει τον κόσμο, αλλά αν μπορέσει να κινητοποιήσει μερικούς πολιτικούς, ή να ευαισθητοποιήσει κάποιους ανθρώπους ώστε να ζουν πιο οικολογικά, τότε έχουμε ήδη καταφέρει μια μικρή νίκη, και αυτό μας προσφέρει ιδιαίτερη ευχαρίστηση.


Με ποιους τρόπους όμως ένα animation μπορεί να βοηθήσει στην ευαισθητοποίηση του κόσμου για την κλιματική αλλαγή;
Το 'Planet Under Pressure' προβλήθηκε στο Climate Change Conference στην Λίμα του Περού ως εισαγωγή στις ομιλίες που είχαν πολύ θετική αποδοχή.

Οπότε, θέλουμε να πιστεύουμε ότι μπορέσαμε να συνεισφέρουμε έστω και σε μικρή κλίμακα.

Τα animations που παρουσιάζονται σε αυτές τις συνεδριάσεις είναι συνήθως σε μορφή infographics, έτσι μία πολύ πιο narrative-based παρουσίαση μπορεί και να "αγγίξει" τους πολιτικούς εκτός από να τους ενημερώσει απλά γύρω από στατιστικά στοιχεία.
Επιπλέον, το έργο μας για την WWF (μέρος μίας μεγάλης καμπάνιας για την υπεραλιεία στην Ευρώπη) ήταν σύμφωνα με τον ίδιο τον οργανισμό η πιο επιτυχημένη καμπάνια που είχαν κάνει τα τελευταία χρόνια, με μεγάλο αντίκτυπο.

Σώζοντας τον πλανήτη με ένα animation! Facebook Twitter


Για ποιο άλλο κοινωνικό /πολιτικό/ περιβαλλοντικό ζήτημα θα θέλατε να δημιουργήσετε ένα animation με μήνυμα;
Το 2011 δουλέψαμε πάνω σε ένα βίντεο κλιπ που ονομάζεται "Freedom for Palestine", ένα θέμα που μας απασχολεί ιδιαίτερα.

Υπάρχουν πολλά προβλήματα στον κόσμο αυτή τη στιγμή, οπότε θα ήταν δύσκολο να διαλέξουμε ένα συγκεκριμένο. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι έχουμε ήδη φτιάξει μια τέτοια εικόνα ως εταιρεία ώστε να μας προσεγγίζουν εταιρείες και πελάτες μιας συγκεκριμένης κοινωνικής και ηθικής αξίας.

____________________________________

Περισσότερα animation φιλμ των Moth Collective, εδώ

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM