Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο BBC, ο Ολλανδός αρχιτέκτονας Koen Olthuis, o οποίος έχει χαρακτηριστεί και ως γκουρού της floating αρχιτεκτονικής, διευκρίνισε ότι με βάση μια πρόσφατη έρευνα το 78% των μεγάλων αστικών κέντρων είναι χτισμένα κοντά σε θάλασσα, πράγμα που θα επηρεάσει κατά πολύ τη ζωή των κατοίκων στο μέλλον.
«Το νερό μπορεί να αποτελέσει μια ευκαιρία και η floating αρχιτεκτονική είναι το επόμενο βήμα στην εξέλιξη της δόμησης των μεγάλων πόλεων. Τα τελευταία 15 χρόνια στραφήκαμε ενάντια στη φύση θέλοντας έτσι να την υποτάξουμε στις δικές μας ανάγκες, αλλά τώρα συνειδητοποιούμε ότι μάλλον θα ήταν καλύτερα να συμφιλιωθούμε μαζί της, σκεπτόμενοι με βάση τη δεδομένη αύξηση της στάθμης των θαλασσών λόγω της τήξης των πάγων.
Όσον αφορά την κατασκευή των πλωτών σπιτιών, φαίνεται πως χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: σε αυτά που είναι στερεωμένα στο έδαφος και δε μπορούν να μετακινηθούν αυτόνομα και σε αυτά που έχουν ένα είδος «κινητήρα» και μοιάζουν με σκάφη.
Συγκεκριμένα, στην Ολλανδία υπάρχουν περίπου 10.000 τέτοια σπίτια που επιπλέουν στο νερό και συχνά προέρχονται από παλιές βάρκες. Τα κτίρια που σήμερα κατασκευάζουμε πάνω στο έδαφος με τη βοήθεια της τεχνολογίας, σε λίγα χρόνια θα τα κατασκευάζουμε πάνω στο νερό», συμπληρώνει ο Olthuis.
Μάλιστα, η προοπτική των floating houses φαίνεται πως έχει ήδη ξεκινήσει και στη γειτονική Ιταλία, καθώς έχουν γίνει κάποιες προσπάθειες από Ιταλούς αρχιτέκτονες για κατασκευή πλωτών σπιτιών, των οποίων η δομή θυμίζει γαλέρες.
Όσον αφορά την κατασκευή των πλωτών σπιτιών, φαίνεται πως χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: σε αυτά που είναι στερεωμένα στο έδαφος και δε μπορούν να μετακινηθούν αυτόνομα και σε αυτά που έχουν ένα είδος «κινητήρα» και μοιάζουν με σκάφη. Εκτός από αυτές τις δύο κατηγορίες, υπάρχει επίσης και μια διάκριση ανάμεσα στα σπίτια που είναι κατασκευασμένα δια χειρός και σε αυτά που έχουν παραχθεί βιομηχανικά.
To να επισκευάσεις και να αναδιαμορφώσεις μια παλιά βάρκα με τέτοιον τρόπο που να μπορεί να θυμίζει σπίτι είναι μια διαδικασία αρκετά απαιτητική, με σημαντικούς περιορισμούς και πολλές φορές αρκετά κοστοβόρα. Μάλιστα, τις περισσότερες φορές είναι πολύ πιο εύκολο να κατασκευαστεί εξ'ολοκλήρου από την αρχή.
Όταν πριν λίγα χρόνια άλλαξε η νομοθεσία για τα σκάφη αναψυχής, πολλά από αυτά - και κυρίως όσα βρίσκονταν στην Αδριατική - μεταφέρθηκαν στην Κροατία, καθώς η χώρα αυτή αποτελεί μια πιο οικονομική λύση.
Πέρα, όμως, από τις παραπάνω Ευρωπαϊκές χώρες, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και αυτές που βρίσκονται σε ζώνες με δυνατούς τυφώνες, όπως η Φλόριντα. Εκεί, πωλούνται ήδη πολυτελή πλωτά σπίτια, τα οποία χάρη στην τεχνολογία είναι τόσο σταθερά και ανθεκτικά ακόμη και σε ανέμους που φτάνουν τα 250 χλμ/ώρα.
Επιπλέον, στη Βραζιλία και στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου ο κίνδυνος των πλημμυρών παραμένει υψηλός, υπάρχουν τα λεγόμενα «σπίτια αμφίβια», τα οποία αν και διαθέτουν αρκετές υδραυλικές αντλίες, οι τελευταίες ανασηκώνονται σε περίπτωση πλημμύρας και έτσι μετατρέπονται σε σπίτια-γαλέρες.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι στο Ντουμπάι και σύντομα τόσο στο Miami Beach όσο και στο Τόκιο, θα πωλούνται πολυτελείς πλωτές βίλες 370 τ.μ. για οκτώ ενήλικες και οκτώ παιδιά, με τα υπνοδωμάτια να βρίσκονται στον κάτω όροφο, δηλαδή επί της ουσίας μέσα στη θάλασσα και θα καλύπτονται από πανοραμικά παράθυρα.
Με πληροφορίες από την Corriere della Sera
σχόλια