Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter
0

[Αργυρώ Μποζώνη]

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

 

 


O Andy Warhol είχε  προβλέψει ότι το  εξώφυλλο των δίσκων είναι ένας τρόπος να επηρεάσει άμεσα τη λαϊκή κουλτούρα. Έκανε αριστουργηματικά εξώφυλλα στη δεκαετία του 60. Ενώ πολύ λίγοι έχουν στη συλλογή τους έναν αληθινό Γουόρχολ, εκατομμύρια άνθρωποι έχουν έναν Γουόρχολ  στο εξώφυλλο των Velvet Underground ή του Sticky Fingers των Rolling Stones.

Η έκθεση στο μουσείο τέχνης του Cranbrook, περιλαμβάνει μια πλούσια γκάμα από τα εξώφυλλα που είχε ζωγραφίσει, ανάμεσά τους μερικά που δεν είχαν εκτεθεί ποτέ πριν. Είχε κάνει τόσα πολλά που ένα τελευταίο ανακαλύφθηκε μόλις πέρσι. Το Cranbrook εκθέτει την πιο ολοκληρωμένη συλλογή εξωφύλλων που έχει υπάρξει μέχρι σήμερα. Τα εκατό εξώφυλλα που εκτίθενται προσφέρουν μια μοναδική ευκαιρία να  καταγράψει κανείς την πορεία ενός γραφίστα σε πολιτιστικό φαινόμενο, καταγράφοντας ταυτόχρονα την αισθητική ιστορία του βινυλίου. Ο Γουόρχολ με τη δουλειά του κάλυπτε όλο το μουσικό φάσμα. Εξώφυλλα για δίσκους ροκ, κλασικής μουσικής, όπερας, jazz, soul και πειραματικής μουσικής.


Η έκθεση έχει τίτλο «Warhol On Vinyl: Εξώφυλλα, 1949-1987» και θα διαρκέσει έως τις 15 Μαρτίου 2015. Συνολικά τα εξώφυλλα που έχουν μέχρι σήμερα αποδοθεί στον Άντι Γουόρχολ είναι 60. Με τις διάφορες παραλλαγές εκδόσεων φτάνουν τα 100. Ανάμεσά τους υπάρχουν αναγνωρίσιμα και σπάνια. Στην έκδοση του 1967 του άλμπουμ των Velvet Underground ντεμπούτο, "The Velvet Underground & Nico», η μπανάνα αποσπάται και αποκαλύπτεται από κάτω μια άλλη ροζ, ενώ στο "Sticky Fingers» του 1971, κατεβάζοντας το φερμουάρ μπορούσε κανείς να δει το λευκό εσώρουχο του μοντέλου. Ανάμεσα σε αυτά που δεν έχουν εκτεθεί ποτέ δημοσίως είναι το “Melodic Magic: Lew White at the Organ with His Orchestra”, του 1953, το οποίο αποκαλύφθηκε μόλις πέρσι, ένα εξώφυλλο δίσκου του Count Basie του 1955 και το “Giant Size $1.57 Each”, το οποίο υπήρξε το πρώτο ποπ απ εξώφυλλο. Είναι η εποχή που ο Γουόρχολ αρχίσει να μεταμορφώνει τα εξώφυλλα σε έργα τέχνης.

 

Πρώτη του δουλειά ήταν το 1949, όταν μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, έχοντας αποφοιτήσει από το Pittsburgh’s Carnegie Tech, και σχεδιάζει το “A Program of Mexican Music”, ένα άλμπουμ που σχεδιάστηκε για να συνοδεύσει μια έκθεση μεξικάνικης τέχνης. Στον Γουόρχολ άρεσε πολύ η πρώτη αυτή εμπειρία. Άρχισε να κάνει βόλτες στα δισκάδικα και τηλεφωνούσε στις εταιρείες συστήνοντας τον εαυτό του και προτείνοντας να τους κάνει το εξώφυλλο. Δε σταμάτησε ποτέ να κάνει εξώφυλλα, κάτι που τον ευχαριστούσε ιδιαίτερα μέχρι το θάνατό του το 1987. Στον εκθεσιακό χώρο σε ειδικές καμπίνες μπορεί κανείς να ακούσει 20 από αυτά τα βινύλια. 

 

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM