Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter
0

[Αργυρώ Μποζώνη]

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

 

 


O Andy Warhol είχε  προβλέψει ότι το  εξώφυλλο των δίσκων είναι ένας τρόπος να επηρεάσει άμεσα τη λαϊκή κουλτούρα. Έκανε αριστουργηματικά εξώφυλλα στη δεκαετία του 60. Ενώ πολύ λίγοι έχουν στη συλλογή τους έναν αληθινό Γουόρχολ, εκατομμύρια άνθρωποι έχουν έναν Γουόρχολ  στο εξώφυλλο των Velvet Underground ή του Sticky Fingers των Rolling Stones.

Η έκθεση στο μουσείο τέχνης του Cranbrook, περιλαμβάνει μια πλούσια γκάμα από τα εξώφυλλα που είχε ζωγραφίσει, ανάμεσά τους μερικά που δεν είχαν εκτεθεί ποτέ πριν. Είχε κάνει τόσα πολλά που ένα τελευταίο ανακαλύφθηκε μόλις πέρσι. Το Cranbrook εκθέτει την πιο ολοκληρωμένη συλλογή εξωφύλλων που έχει υπάρξει μέχρι σήμερα. Τα εκατό εξώφυλλα που εκτίθενται προσφέρουν μια μοναδική ευκαιρία να  καταγράψει κανείς την πορεία ενός γραφίστα σε πολιτιστικό φαινόμενο, καταγράφοντας ταυτόχρονα την αισθητική ιστορία του βινυλίου. Ο Γουόρχολ με τη δουλειά του κάλυπτε όλο το μουσικό φάσμα. Εξώφυλλα για δίσκους ροκ, κλασικής μουσικής, όπερας, jazz, soul και πειραματικής μουσικής.


Η έκθεση έχει τίτλο «Warhol On Vinyl: Εξώφυλλα, 1949-1987» και θα διαρκέσει έως τις 15 Μαρτίου 2015. Συνολικά τα εξώφυλλα που έχουν μέχρι σήμερα αποδοθεί στον Άντι Γουόρχολ είναι 60. Με τις διάφορες παραλλαγές εκδόσεων φτάνουν τα 100. Ανάμεσά τους υπάρχουν αναγνωρίσιμα και σπάνια. Στην έκδοση του 1967 του άλμπουμ των Velvet Underground ντεμπούτο, "The Velvet Underground & Nico», η μπανάνα αποσπάται και αποκαλύπτεται από κάτω μια άλλη ροζ, ενώ στο "Sticky Fingers» του 1971, κατεβάζοντας το φερμουάρ μπορούσε κανείς να δει το λευκό εσώρουχο του μοντέλου. Ανάμεσα σε αυτά που δεν έχουν εκτεθεί ποτέ δημοσίως είναι το “Melodic Magic: Lew White at the Organ with His Orchestra”, του 1953, το οποίο αποκαλύφθηκε μόλις πέρσι, ένα εξώφυλλο δίσκου του Count Basie του 1955 και το “Giant Size $1.57 Each”, το οποίο υπήρξε το πρώτο ποπ απ εξώφυλλο. Είναι η εποχή που ο Γουόρχολ αρχίσει να μεταμορφώνει τα εξώφυλλα σε έργα τέχνης.

 

Πρώτη του δουλειά ήταν το 1949, όταν μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, έχοντας αποφοιτήσει από το Pittsburgh’s Carnegie Tech, και σχεδιάζει το “A Program of Mexican Music”, ένα άλμπουμ που σχεδιάστηκε για να συνοδεύσει μια έκθεση μεξικάνικης τέχνης. Στον Γουόρχολ άρεσε πολύ η πρώτη αυτή εμπειρία. Άρχισε να κάνει βόλτες στα δισκάδικα και τηλεφωνούσε στις εταιρείες συστήνοντας τον εαυτό του και προτείνοντας να τους κάνει το εξώφυλλο. Δε σταμάτησε ποτέ να κάνει εξώφυλλα, κάτι που τον ευχαριστούσε ιδιαίτερα μέχρι το θάνατό του το 1987. Στον εκθεσιακό χώρο σε ειδικές καμπίνες μπορεί κανείς να ακούσει 20 από αυτά τα βινύλια. 

 

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Τα εξώφυλλα του Άντι Γουόρχολ, έργα τέχνης στο σπίτι μας Facebook Twitter

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.