Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
Τα έργα του είναι κυρίως πρόσωπα παραμορφωμένα, τερατόμορφα, με τονισμένα όλα τα ελαττώματα και τις άσχημες λεπτομέρειες, με σπυριά και κέρατα. ©Γιώργος Τούρλας

Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα

0

Ο Γιώργος Τούρλας είναι ένας πολύ ιδιαίτερος εικαστικός. Τα έργα του είναι κυρίως πρόσωπα παραμορφωμένα, τερατόμορφα, με τονισμένα όλα τα ελαττώματα και τις άσχημες λεπτομέρειες, με σπυριά και κέρατα. Είναι αρκετά τρομακτικά, αλλά το χιούμορ και η ειρωνεία είναι αυτά που σου αφήνουν ως αίσθηση.

Τα πολύ αναγνωρίσιμα σκίτσα του έχουν γίνει γνωστά σε πολλές χώρες του κόσμου μέσα από φανζίν, εξώφυλλα δίσκων και στάμπες σε T-shirt, αλλά και από εκθέσεις. Η αφορμή για την σύντομη κουβέντα ήταν τα νέα μπλουζάκια που έχει σχεδιάσει και μπορείς να βρεις στο Latraac αλλά και μια σειρά από κολάν που κυκλοφορούν από τη «θώς», την ανεξάρτητη εταιρία του.

Η παραμόρφωση είναι ένα στοιχείο που υπάρχει έντονα στη δουλειά μου. Έχω μια συμπάθεια στο γκροτέσκο και το γκραν γκινιόλ. Είναι μια μορφή βίας, αλλά για μένα περισσότερο έχει να κάνει με το χιούμορ, την ειρωνεία, αλλά και την έννοια της απόκρυψης.

— Ποιος είσαι;

Είμαι ο Γιώργος ο Τούρλας. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο Παγκράτι. Μετά μεγάλωσα λίγο ακόμα στον Καρέα και τώρα συνεχίζω να μεγαλώνω στο Παγκράτι. Σχεδιάζω και γενικά ασχολούμαι με τα εικαστικά και το illustration.

— Ποια ανάγκη σου ικανοποιεί η ζωγραφική;

Πάντα ήθελα να φτιάχνω πράγματα με τα χέρια μου, όχι απαραίτητα μόνο ζωγραφική. Είναι ένας τρόπος έκφρασης, αλλά μάλλον περισσότερο το βλέπω σαν παιχνίδι.

— Από πότε ζωγραφίζεις;

Από μικρούλης.

— Υπάρχει κάποιος ή κάτι που μπορείς να πεις ότι σε έχει σημαδέψει καλλιτεχνικά;

Από παλιά μου άρεσαν πολύ ταινίες τύπου Εφιάλτης στο Δρόμο με τις Λεύκες, Τα Ζόμπι δεν είναι Χορτοφάγα, η δουλειά του David Cronenberg και τα κόμικ του Charles Burns.

Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας

— Γιατί σου αρέσουν τόσο πολύ τα παραμορφωμένα πρόσωπα; Δεν είναι μια μορφή βίας αυτή η παραμόρφωση;

Η παραμόρφωση είναι ένα στοιχείο που υπάρχει έντονα στη δουλειά μου. Έχω μια συμπάθεια στο γκροτέσκο και το γκραν γκινιόλ. Είναι μια μορφή βίας, αλλά για μένα περισσότερο έχει να κάνει με το χιούμορ, την ειρωνεία, αλλά και την έννοια της απόκρυψης. Οι μάσκες είναι ένα αντικείμενο που με γοητεύει. Η χρήση της μάσκας στην ιστορία της ανθρωπότητας έχει τεράστιο ενδιαφέρον.

— Από πού ξεκινάς όταν επιλέγεις να σχεδιάσεις έναν χαρακτήρα; Δανείζεσαι στοιχεία από την πραγματική ζωή;

Πολύ γκουγλάρισμα, φωτογραφίες και Photoshop για προσχέδιο. Η πραγματική ζωή είναι η μόνη πηγή έμπνευσης. Κυρίως οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας.

— Η πραγματικότητα είναι πολύ χειρότερη, βεβαίως, αλλά πώς αντιδράει ο κόσμος πώς αντιδράει στα σκίτσα σου;

Είναι πολύ χειρότερη, αυτό είναι σίγουρο. Γενικά ο κόσμος αντιδρά θετικά, ακόμα και αν σε κάποιους φαίνονται ελαφρώς αποκρουστικά τα σχέδιά μου, θα δεις ένα μικρό χαμόγελο στα πρόσωπα τους.

— Πόσο συνδεδεμένη είναι η τέχνη σου με τη μουσική; Ποιο είναι το σάουντράκ της;

Ότι και να κάνω, θα παίζει κάποια μουσική. Για σάουντρακ της δουλειάς μου θα επέλεγα κάτι σκοτεινό, ηλεκτρονικό, με πειραγμένα φωνητικά.

Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας

— Πες μου μερικές από τις συνεργασίες που έχεις κάνεις με μουσικούς και θέλεις να αναφέρεις.

Anklepants, Melted Cassettes, Bazooka, Skull Vomit και τελευταία με την Seagrave Records.

— Έχει καμία σημασία ο τόπος που ζεις για τη δημιουργία ενός έργου σου ή θα ήταν το ίδιο όπου κι αν έμενες;

Νομίζω θα ήταν ίδια όπου και αν έμενα. Μένω στο ίντερνετ.

— Έχεις κάνει εκθέσεις;

Ναι, ομαδικές. Οι γκαλερί είναι ένας χώρος που μάλλον δεν με κέρδισε πολύ. Προτιμώ τα φανζιν, τις συνεργασίες με μουσικούς και να τυπώνω τα σχέδιά μου σε ρούχα.

—Υπάρχουν γκαλερί για νέους καλλιτέχνες αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα;

Υπάρχουν αρκετές γκαλερί που παρουσιάζουν δουλειές νέων δημιουργών, αλλά πιστεύω επίσης πως μεγάλο ενδιαφέρον έχουν και κάποιοι ανεξάρτητοι χώροι που οι πιο πολλοί είναι και εργαστήρια καλλιτεχνών.

— Η αμεσότητα που έφερε το ίντερνετ πόσο σε έχει βοηθήσει; Έχει κανένα μειονέκτημα;

Πολύ. Το μόνο μειονέκτημα είναι η έλλειψη wi-fi.

Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας

— Τι άλλο σου αρέσει πολύ να κάνεις εκτός από το σχέδιο;

Κολύμβηση, YouTube, μπύρες με φίλους.

— Και τι σε ενοχλεί πιο πολύ γύρω σου;

Το μπούλινγκ.

— Ζεις από την τέχνη;

Όχι, έχω μια πρωινή δουλειά. Μερικές φορές παριστάνω τον dj, αλλά που και που ναι, κάτι βγαίνει και από την τέχνη.

— Τι ετοιμάζεις αυτή τη στιγμή;

Δες στο www.instagram.com/th_0_w_s/

https://th0ws.bigcartel.com/products

Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας
Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας
Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας
Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας
Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας
Εικαστικά
0

M. Hulot

O M.Hulot είναι διευθυντής της έντυπης LIFO και δουλεύει σε αυτήν από το πρώτο φύλλο της

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ