Δημοσίευση μέχρι 6 Μαρτίου | «EX CORPO»: Η Μαίρη Ζυγούρη αναρωτιέται αν γινεται σήμερα να μην έχεις καμία ταυτότητα Facebook Twitter
Μαίρη Ζυγούρη, TAROTώ, Madusa Card, 2023. Φωτό: Ζαφείρω Βλάχου

Η Μαίρη Ζυγούρη αναρωτιέται αν γινεται σήμερα να μην έχεις καμία ταυτότητα

0

Η έκθεση της Μαίρης Ζυγούρη στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης & Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη» του δήμου Αθηναίων συνοψίζει έναν κύκλο δουλειάς που ξεκίνησε με τον υποχρεωτικό εγκλεισμό που βιώσαμε στη διάρκεια της καραντίνας.

Μέσα από βίντεο, περφόρμανς, εγκαταστάσεις, σκηνοθετημένες φωτογραφίες και κείμενα η καλλιτέχνις καταγράφει μια διαδικασία μεταμόρφωσης και εσωτερικής μετατόπισης. Έχοντας ως βασικό υλικό το σώμα της, επιχειρεί να απεκδυθεί την ταυτότητά της.

Η συνθήκη εργασίας της ξεκινά από το ουδέτερο αντικείμενο ή αποκείμενο (abject) για να καταλήξει σε διαφορετικές οντότητες ή περσόνες. Σε μια περίοδο που πολλοί εικαστικοί καλλιτέχνες διερευνούν τη συγκρότηση της προσωπικής, εθνικής, κοινωνικής και έμφυλης ταυτότητας, η ίδια αντιστρέφει το ερώτημα: γίνεται σήμερα να μην έχεις καμία ταυτότητα; Και τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Τι εικόνες μπορεί να παραγάγει ένας στοχασμός γύρω από τη μη ταυτότητα; Η Ζυγούρη αναζητά την πολλαπλότητα εντός του σώματος. Για την ίδια, η ανάδυση της ασυνείδητης εικόνας, της ποιητικής περσόνας, είναι μια ενέργεια που οδηγεί στη γνώση.

Οι επιτελεστικές περσόνες που μας συστήνει η Ζυγούρη με την έκθεση «Ex Corpo» γεννήθηκαν στο πλαίσιο διαφόρων περφόρμανς/residencies που πραγματοποίησε η καλλιτέχνις την τελευταία διετία (συγκεκριμένα στη Δράμα, στο Σορέντο, στο Space 52 στην Αθήνα, στο Αμφιάρειο Ωρωπού και πιο πρόσφατα στη Νάπολη, σε ένα υπόγειο ρωμαϊκό υδραγωγείο, όπου παρουσίασε την περφόρμανς «Ποιος είναι ο τρίτος που βαδίζει πάντα πλάι σου;»).

Μέσα από αυτές διαμορφώθηκαν και αναδύθηκαν η «Φωξάπφα, Σαπφώ του Έρωτα», μια ανόργανη πορτοκαλί οντότητα, η γυναίκα-αιδοίο, ένας μικροκέφαλος γίγαντας, μια λευκή θηλυκή κολόνα και μια λευκή μέδουσα/αχηβάδα. Κάθε περσόνα αναπτύσσεται, μεταλλάσσεται, συνδιαλέγεται με τα αντικείμενα/σύμβολα και όλα μαζί συνθέτουν ένα εικονογραφικό σύμπαν.

Οι φωτογραφίες από τις δράσεις που απεικονίζουν αυτές τις περσόνες είναι έντονα ζωγραφικές. Η περσόνα από την περφόρμανς που πραγματοποιήθηκε στην 3η Διεθνή Συνάντηση Performance Art (IFPA) στη Δράμα το 2021 παραπέμπει στις αιθέριες-ονειρικές γυναικείες φιγούρες των προραφαηλιτών, το ίδιο και η φασματική περσόνα από το υδραγωγείο της Νάπολης, η οποία αλλάζει συνεχώς σχήματα (δεν βρίσκεται ούτε στον χώρο ούτε στον χρόνο): μπορεί να γίνει κολόνα, αχηβάδα αλλά και μέδουσα.

Η Ζυγούρη εξετάζει την περφόρμανς πέρα από το βίωμα της συλλογικής στιγμής, αντιμετωπίζοντάς την ως αρχείο μεταμόρφωσης. Η περφόρμανς της δεν ολοκληρώνεται τη στιγμή που την πραγματοποιεί αλλά συνεχίζει να μεταλλάσσεται.

Αν το πρώτο στάδιο της επιτελεστικής διαδικασίας είναι η μη ταυτότητα, το δεύτερο είναι η εκσωμάτωση (ex-corporation), που περιγράφει την αποστασιοποίηση και διάσπαση του εγώ στα μέρη του. Η πρώτη κίνηση της μη ταυτότητας συμβαίνει στην κοιλιά της μάνας, εκεί όπου αιωρείσαι και ονειρεύεσαι, εκεί όπου δεν υπάρχουν εγγραφές.

Στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια της εκσωμάτωσης, η καλλιτέχνις παύει να μιλάει και «ανοίγει»: τον λόγο τώρα παίρνουν τα μέλη του σώματός της και η καρδιά της. Μέσα από τη φωνή της καρδιάς, των ποδιών, των χεριών, της κοτσίδας, του αιδοίου και του ματιού προκύπτουν καινούργιες οντότητες, καινούργιες ταυτότητες. Το διαμελισμένο σώμα –σύμβολο και μεταφορά της νεωτερικότητας– ανασυγκροτείται με σκοπό την ανασύνθεση μιας νέας ταυτότητας του υποκειμένου.

EX CORPO Facebook Twitter
Μαίρη Ζυγούρη. Φωτο: Ζαφείρω Βλάχου

Η Ζυγούρη εξετάζει την περφόρμανς πέρα από το βίωμα της συλλογικής στιγμής, αντιμετωπίζοντάς την ως αρχείο μεταμόρφωσης. Η περφόρμανς της δεν ολοκληρώνεται τη στιγμή που την πραγματοποιεί αλλά συνεχίζει να μεταλλάσσεται. Έτσι, αυτές οι νέες οντότητες-ταυτότητες, ως ίχνη των μεταμορφώσεων και μεταλλάξεων που επιτελέστηκαν, ανασυντίθενται στην έκθεση με μια τράπουλα ταρό που έχει σχεδιάσει η καλλιτέχνις.

Καθεμία από τις 74 κάρτες που παρουσιάζονται σε δύο προθήκες στην κεντρική σάλα του μουσείου είναι ένα συνθετικό έργο. Κάθε κάρτα περιλαμβάνει λιμπιντινικά και θηλυκά σύμβολα, όπως το αιδοίο, το φίδι, το μάτι και ο κορσές. Κάθε εικόνα είναι μια στάση (attitude), μια χειρονομία, ένα τελετουργικό. Στην κάθε κάρτα-εικόνα υπάρχει μια αφήγηση.

Η τράπουλα είναι χρηστική, θα μπορούσε κανείς να παίξει με αυτή. Εδώ η Ζυγούρη επιχειρεί μια ανατομία των μετατοπίσεων, διερωτώμενη για τη ρευστή ταυτότητα και συμπεριφορά αυτών των οντοτήτων.

«Όταν μπαίνεις στον συμβολικό κώδικα του ταρό, η κοτσίδα, η οποία είναι πολύ θηλυκό σύμβολο, γίνεται το σχοινί διαφυγής. Ο κορσές μπαίνει και σφίγγει το κεφάλι μου. Παραμορφώνω το σώμα μου και δημιουργώ ένα καινούργιο σώμα. Σε μια κάρτα επαναλαμβάνω τη χειρονομία της μυθικής Βαυβώς, που γελά και δείχνει το αιδοίο της. Έτσι, από το ιδιότυπο αρχείο των περφόρμανς μου προκύπτει μια έμφυλη τράπουλα που αναπαράγει όμως σεξιστικές εικόνες του θηλυκού που μας κατακλύζουν», διευκρινίζει η καλλιτέχνις.

TAROTώ Facebook Twitter
Μαίρη Ζυγούρη, TAROTώ, Bauvo Card, 2023. Φωτό: Ζαφείρω Βλάχου

Με την αυτοσχέδια τράπουλα ταρό η Ζυγούρη θίγει το ζήτημα της μεταμόρφωσης. Πώς μεταφέρεις τη σωματική εμπειρία της περφόρμανς, τις χειρονομίες και τα τελετουργικά της δράσης σε έναν κώδικα που έχει μέσα του τόσο έντονα το στοιχείο του παιχνιδιού, της τύχης;

Η ίδια σκέφτεται αυτές τις αρχετυπικές εικόνες ταρό σε σχέση με την τεχνολογία και τα άβαταρ του κυβερνοχώρου και συγχρόνως τον τρόπο που συνδιαλέγεται το νταντά με τον σουρεαλισμό. Η μαγεία ως μια διαφορετική πηγή γνώσης, ως ένας τρόπος να βρεις διαφυγές από το υπολογίσιμο ή το μετρήσιμο των λογισμικών.

Αντιθέτως, η πολλαπλότητα των ταρό είναι απελευθερωτική και ανοιχτή σε δημιουργικούς πειραματισμούς, όπως απέδειξε περίτρανα ο Italo Calvino στο «Κάστρο των διασταυρωμένων πεπρωμένων» (1973), ο οποίος, αξίζει να σημειωθεί, εντοπίζει στα κόμικς τη σύγχρονη αντιστοιχία των ταρό ως έκφραση ενός συλλογικού ασυνειδήτου. «Μια τράπουλα ταρό έχει άπειρους συνδυασμούς. Εξαρτάται από την ενέργεια αυτού που ρωτάει και αυτού που ερμηνεύει», προσθέτει η Ζυγούρη.

TAROTώ Facebook Twitter
Μαίρη Ζυγούρη, TAROTώ, 8 Καρώ, 2023. Φωτό: Ζαφείρω Βλάχου
TAROTώ Facebook Twitter
Μαίρη Ζυγούρη, TAROTώ, Mirror Card, 2023. Φωτό: Ζαφείρω Βλάχου

Εκτός από τις 74 κάρτες της τράπουλας «ΤAROTώ», η καλλιτέχνις παρουσιάζει 21 εκτυπώσεις σε πλεξιγκλάς (τα επιτοίχια τυπώματα ομαδοποιούνται με τέτοιο τρόπο ώστε να παραπέμπουν σε ριξίματα ταρό), τέσσερις περσόνες ως κούκλες διάσπαρτες στον χώρο που συνομιλούν με τις ήδη υπάρχουσες κούκλες του λαογραφικού μουσείου, μια σειρά από ζωγραφικά έργα μικρών διαστάσεων καθώς και ένα υπνωτιστικό βίντεο από τον αρχαιολογικό χώρο του Αμφιάρειου, όπου παρουσιάζεται ένα επεισόδιο με τις τρεις περσόνες κρεμασμένες από το μεγάλο δέντρο δίπλα στον ναό του ιερού.

Στην αρχή του βίντεο ακούμε την καλλιτέχνιδα να διαβάζει μια ευχή. Πρόκειται για στίχους από την τραγωδία «Σίβυλλα» του Άγγελου Σικελιανού, που είναι χαραγμένοι στη μαρμάρινη στήλη με την ανάγλυφη κατατομή της Εύας Σικελιανού στον κήπο του Μουσείου Δελφικών Εορτών.

Αυτή η ευχή δημιουργεί άλλη μια σύνδεση της Ζυγούρη με την Οικία Χατζημιχάλη. Η πρώτη επαφή της με το μουσείο ήταν το 1996, όταν γνώρισε τη ζωγράφο Έρση Χατζημιχάλη, θυγατέρα της Αγγελικής, η οποία κατοικούσε στο υπόγειο του κτιρίου.

Μαίρη Ζυγούρη, Λύσις Facebook Twitter
Μαίρη Ζυγούρη, Λύσις, Αμφιάρειο Ωρωπού, 2022. Φωτό: Ζαφείρω Βλάχου

«Η Μαίρη Ζυγούρη έρχεται σήμερα στο Mουσείο Χατζημιχάλη για να μας μιλήσει για οντότητες και φάσματα, επειδή με κάποιον τρόπο την έχει συστήσει η Έρση. Με αυτή την έκθεση επιστρέφει, για να μιλήσει για μια ανεξερεύνητη περιοχή.

Πώς μπορούμε να διευρύνουμε την οπτική μας γωνία; Με καθαρό βλέμμα προς το παρελθόν και προς το μέλλον. Πέρα από ανθρωποκεντρικές προκαταλήψεις, ανάμεσα από τον μύθο, χωρίς γραμμική λογική, πέρα από το ορατό, ώστε να αφήσουμε να αποκαλυφθούν και άλλες, μη ανθρώπινες οντότητες, υπάρξεις που συνεχίζουν να μας μιλούν για το ανθρώπινο, αλλά υπό άλλη οπτική γωνία. Ας αφεθούμε στη θηλυκή ρευστότητα της φύσης, παροτρύνει η καλλιτέχνις.

Οι ντελεζιανές διαφυγές της Ζυγούρη –γιατί έτσι αντιλαμβάνεται τις περφόρμανς της– είναι η προσωπική της στάση απέναντι στο πολιτικό. Οι μυστηριακές εικόνες της, αφομοιωμένες στη γλώσσα του Μουσείου Χατζημιχάλη, συνιστούν παράλληλα και μια ψυχογεωγραφία, μια επίκαιρη εθνογραφία του σήμερα», γράφει ο ιστορικός τέχνης και επιμελητής εκθέσεων και δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ, Χριστόφορος Μαρίνος.

Μαίρη Ζυγούρη Facebook Twitter
Μαίρη Ζυγούρη. Φωτό: Ζαφείρω Βλάχου
Μαίρη Ζυγούρη Facebook Twitter
Μαίρη Ζυγούρη. Φωτό: Ζαφείρω Βλάχου
Μαίρη Ζυγούρη, Περφόρμανς στο υδραγωγείο Facebook Twitter
Μαίρη Ζυγούρη, Περφόρμανς στο υδραγωγείο, 2022. Φωτο: Roberto Dell'Orco
«EX CORPO» Facebook Twitter
Μαίρη Ζυγούρη. Φωτό: Ζαφείρω Βλάχου
«EX CORPO» Facebook Twitter
Μαίρη Ζυγούρη. Φωτό: Ζαφείρω Βλάχου

Μαίρη Ζυγούρη
Ex Corpo
Μουσείο Λαϊκής Τέχνης & Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη» Δήμου Αθηναίων
Διάρκεια: 9/3-23/4
Επιμέλεια: Χριστόφορος Μαρίνος
Διοργάνωση: Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ)

   

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ