Η ψυχεδελική pop art του Kota Yamaji στο LIFO.gr Facebook Twitter
Μέσα στην μοναξιά μπορώ να ακούω τον ήχο στο περιβάλλον καθαρά, μπορώ να σκεφτώ κάτι που θέλω προσεκτικά. Μερικές φορές με κάνει πιο ευαίσθητο...©Kota Yamaji

Η ψυχεδελική pop art του Kota Yamaji στο LIFO.gr

0

«Όταν ήμουν παιδί έπαιζα με τον υπολογιστή του πατέρα μου όλη την ημέρα. Έπαιζα FLASH games, παρακολουθούσα βίντεο στο ίντερνετ. Πόσταρα εικονογραφήσεις μου και επικοινωνούσα με φίλους που δεν είχα δει ποτέ το πρόσωπο τους» λέει ο Kota Yamaji , ο Γιαπωνέζος καλλιτέχνης και σκηνοθέτης βίντεο κλιπ στο LIFO.gr.

Ένας άνθρωπος της νέας εποχής που παίζει την τεχνολογία στα δάχτυλα. Με διαβεβαιώνει για αυτό: «Δημιούργησα το δικό μου site σε ηλικία 10 ετών».

Στον λογαριασμό του στο instagram και στο site του θα δεις αποκλειστικά τις ψυχεδελικές εικονογραφήσεις του, τους σουρεαλιστικούς μικρόκοσμους που σκηνοθετεί στα βίντεο κλιπ του, μονόλεπτες τζούρες ομορφιάς όπως το  Eden. Πουθενά δεν μπορώ να  βρω μια φωτογραφία του. Αρνείται να μου στείλει και ο ίδιος όταν του ζητώ. Ίσως να γεννήθηκε χορτασμένος από την τεχνολογία στον πλανήτη Ιαπωνία και το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η τέχνη του. Ίσως ο ίδιος να είναι μόνος του ένας πλανήτης. Προσπαθώ να ανακαλύψω περισσότερα για τον ίδιο.

«Μου άρεσε να είμαι κάτι διαφορετικό από τους άλλους».

«Είμαι ένα καλλιτέχνης από το Τόκιο. Σπούδασα στο Tama Art University γραφιστική και computer design. Ανήκω σε μια πενταμελή οικογένεια. Έχω μια μεγαλύτερη αδερφή και ένα μικρότερο αδερφό. Δεν υπάρχει άλλος καλλιτέχνης στην οικογένεια εκτός από εμένα. Εκτιμώ τους γονείς μου που μου έδωσαν την δυνατότητα να μελετήσω τέχνες.» μου λέει συνοψίζοντας το μέχρι στιγμής πέρασμα του από την ζωή. Τον ρωτώ για τον λόγο που αποφάσισε να γίνει καλλιτέχνης. Η απάντηση του έχει μια αφοπλιστική ειλικρίνεια και καθόλου βερμπαλισμό: «Μου άρεσε να είμαι κάτι διαφορετικό από τους άλλους»

Η ψυχεδελική pop art του Kota Yamaji στο LIFO.gr Facebook Twitter
©Kota Yamaji
Η ψυχεδελική pop art του Kota Yamaji στο LIFO.gr Facebook Twitter
©Kota Yamaji

Στο μονόλεπτο βίντεο του Eden ένα αγόρι με μια κάσκα αστροναύτη αιωρείται πάνω από μια σχολική αίθουσα, για να περιπλανηθεί στη συνέχεια στο διάστημα ανάμεσα σε μετεωρίτες και πολύχρωμες ομπρέλες, καθώς μετά από λίγο κάνει μια βουτιά μέσα στο άνθος ενός λουλουδιού, για να καταλήξει έπειτα σε μια εξοχή κοιτάζοντας ένα τεράστιο πέτρινο άγαλμα.

«Αυτή είναι η ιστορία ενός αγοριού που είναι μόνο του στον κόσμο. Σε αυτό το σύντομο βίντεο κλιπ περιγράφω την ομορφιά της μοναξιάς» γράφει στο site του για το Eden.

Αρέσει όμως στον ίδιο η μοναξιά; «Δεν μου αρέσει η μοναξιά, υπάρχουν όμως στιγμές όπου σκέφτομαι ότι η μοναξιά είναι όμορφη.» μου λέει και συνεχίζει περιγράφοντας τα πλεονεκτήματα της: « Μπορώ να ακούω τον ήχο στο περιβάλλον καθαρά, μπορώ να σκεφτώ κάτι που θέλω προσεκτικά. Μερικές φορές με κάνει πιο ευαίσθητο» καταλήγει.

 

tilt-six - Ana Kuro Noizu | 88 Shinjuku Soundsystem

Το βίντεο όμως που έκανε αίσθηση και τον έκανε λίγο περισσότερο γνωστό εκτός Ιαπωνίας είναι το Anakuro Noise για τον Γιαπωνέζο παραγωγό tilt-six. Σε αυτό το βίντεο ο Kota Yamaji προσπάθησε να στήσει μια διαφορετική ιστορία από αυτές που έβλεπε συνήθως στα vocaloid videos (σ.σ To vocaloid είναι λογισμικό που βοηθά τους χρήστες να συνθέσουν τραγούδι πληκτρολογώντας στίχους και μελωδία).

«Δεν μου αρέσουν τα στερεότυπα. Ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα βίντεο vocaloid. Αποφάσισα να μην χρησιμοποιήσω το μοντέλο Hatune-miku όπως γίνεται σε άλλα vocaloid βίντεο. Το κομμάτι σε κάνει να αισθάνεσαι ευτυχισμένος όμως προσπάθησα να χρησιμοποιήσω σκοτεινές εικόνες».

Για ποιο λόγο όμως διαφέρει το βίντεο του  Anakuro Noise από όσα vocaloid videos έχουμε δει μέχρι σήμερα; «Πιστεύω ότι αυτός ο ασύμβατος συνδυασμός μεταξύ μουσικής και εικόνας είναι σημαντικός για το βίντεο. Από τεχνικής άποψης προσπάθησα να συνδυάσω κομπιούτερ γραφικά και πλάνα κάμερας ώστε να δημιουργήσω ένα σύνθετο αποτέλεσμα» καταλήγει.  

Διαβάζω για την αγάπη που τρέφει για τις δουλειές του Salvador Dali. Η επιρροή του σουρεαλιστή ζωγράφου πάνω στο έργο του  παραδέχεται ότι είναι μεγάλη.

 

Η ψυχεδελική pop art του Kota Yamaji στο LIFO.gr Facebook Twitter
©Kota Yamaji

«Σέβομαι την δουλειά και τον τρόπο ζωής του. Είδα πρώτη φορά δουλειές του Salvador Dali σε ένα μουσείο στην Ιαπωνία. Με ενδιαφέρει η παραμόρφωση της πραγματικότητας, έτσι χρησιμοποιώ ψυχεδελικά χρώματα, παράξενους συνδυασμούς μοτίβων. Η δουλειά του είναι τέλεια και θα συναντήσεις πολλές αναφορές σε αυτόν στα έργα μου. Ο Ελέφαντας έχει μακριά πόδια, το ρολόι λιώνει. Αυτές οι παραμορφώσεις αποτελούν πηγή της έμπνευσης μου.» μου λέει για τον σουρεαλιστή ζωγράφο την μέρα που το ίντερνετ γεμίζει από αφιερώματα για την επέτειο από τον θάνατο του.

Σε άλλες επιρροές του αναφέρει την Γιαπωνέζα art director Yuni Yoshida όπου τον εμπνέουν τα χαριτωμένα και σουρεαλιστικά visuals που συναντά στις δουλειές της. Αλλά και τον Antoni Tudisco όπου τα χρώματα στα έργα του αποτελούν πηγή έμπνευσης για τον ίδιο.

Όμως, αυτό που δεν λέει να φύγει από τον μυαλό μου είναι η επιρροή που υποθέτω ότι του έχει ασκήσει η Yayoi Kusama. Στα έργα του βλέπω μοτίβα των δουλειών της να επαναλαμβάνονται μέσα στο προσωπικό σύμπαν του.

«Ποτέ δεν με έχει επηρεάσει συνειδητά. Βέβαια, είναι μια από τις πιο διάσημες Γιαπωνέζες καλλιτέχνιδες, υποθέτω ότι θα μου έχει ασκήσει επιρροή ασυνείδητα.» μου λέει για την 88χρονη super star Γιαπωνέζα που η φήμη της έχει ξεπεράσει τα σύνορα της χώρα της και τελευταία έγινε  ηρωίδα κόμικ.

Η ψηφιακή μας συνομιλία πλησιάζει στο τέλος της. Τον ρωτώ για την δυστυχία. «Μια βροχερή μέρα. Αυτό είναι για εμένα δυστυχία». Mάλλον η απάντηση του είναι το αποτέλεσμα του ρομαντισμού και της νιότης που διανύει, βυθισμένη μέσα στην πολύχρωμή τέχνη του.

Πριν τον αποχαιρετίσω κάνω μια τελευταία προσπάθεια να προσεγγίσω τον προσωπικό του μικρόκοσμο. Του ζητάω να μου στείλει μια φωτογραφία με την θέα από το παράθυρο του στο Τόκιο την στιγμή που απαντάει τις ερωτήσεις του LIFO.gr. Δέχεται.  

Περιμένω να δω μια εικόνα της μητρόπολης που κόβει την ανάσα, όμως εκπλήσσομαι με κάτι εξίσου όμορφο: Το χιόνι έχει αρχίσει να απλώνεται σαν λευκό πάπλωμα πάνω από τα πάντα.

Η ψυχεδελική pop art του Kota Yamaji στο LIFO.gr Facebook Twitter
Η θέα απο το παράθυρο του Kota Yamaji στο Τόκιο την στιγμή που απαντούσε στις ερωτήσεις του LIFO.gr
Η ψυχεδελική pop art του Kota Yamaji στο LIFO.gr Facebook Twitter
©Kota Yamaji
Η ψυχεδελική pop art του Kota Yamaji στο LIFO.gr Facebook Twitter
©Kota Yamaji
Η ψυχεδελική pop art του Kota Yamaji στο LIFO.gr Facebook Twitter
©Kota Yamaji
Η ψυχεδελική pop art του Kota Yamaji στο LIFO.gr Facebook Twitter
©Kota Yamaji
Η ψυχεδελική pop art του Kota Yamaji στο LIFO.gr Facebook Twitter
©Kota Yamaji
Η ψυχεδελική pop art του Kota Yamaji στο LIFO.gr Facebook Twitter
©Kota Yamaji

Όλες οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν για αποκλειστική χρήση απο τον καλλιτέχνη στο LIFO.gr. Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση τους χωρίς την άδεια του.

Info

Kota Yamaji

Instagram

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ