Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
0

Η καλλιτέχνης Shana Lutker στην νέα σειρά έργων της "Le "New" Monocle" ασχολείται με μεγάλους καυγάδες τους οποίους προκάλεσαν οι Υπερρεαλιστές στο Παρίσι στα μέσα της δεκαετίας του 1920. Έπειτα από έρευνα δημιουργεί σκηνικά και performances που βασίζονται στα περιστατικά αυτά και το φιλοσοφικό τους υπόβαθρο. Όταν το έργο ολοκληρωθεί θα αποτελείται από οκτώ κεφάλαια. Ως τα τώρα η Lutker έχει ολοκληρώσει τρία τα οποία εκτίθενται στο Hirshhorn Museum and Sculpture Garden.

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Εγκατάσταση της Shana Lutker "The Bearded Gas"

 

Το πρώτο αναπαριστά έναν τσακωμό που έλαβε χώρα στην τελευταία εκδήλωση Dada του Tristan Tzara το 1923, όταν ο André Breton επιτέθηκε στον Pierre de Massot με ένα μπαστούνι επειδή προσέβαλλε τον Picasso που παρίστατο επίσης. Το δεύτερο εμπνεύστηκε από μια φασαρία που προκλήθηκε το 1926 στην πρεμιέρα της παραγωγής του "Ρωμαίος και Ιουλιέτα" από τα Ballets Russes, παράσταση την οποία ο Breton θεωρούσε υπερβολικά εμπορική. Το τρίτο κεφάλαιο βασίζεται σε έναν καυγά που ξεκίνησαν οι Philippe Soupault και Robert Desnos όταν το 1925 διέκοψαν μια διάλεξη για την λογοτεχνία και τον "μέσο Γάλλο" διαμαρτυρόμενοι και προσβεβλημένοι από τον εν λόγω όρο.

 

Ο συνδυασμός διογκωμένων εγώ, ανταγωνισμού και αρσενικής υπερηφάνειας ποτισμένος με μεγάλες ποσότητες αλκοόλ, επιφέρει μια εγγενή θεατρικότητα στους καυγάδες αυτούς, όπως τους αποδίδει η Lutker, η οποία είναι συνάμα συναρπαστική και διασκεδαστική.

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Εγκατάσταση της Shana Lutker για το έργο "Le "NEW" Monocle, Chapters 1–3"

 

 Φυσικά οι Υπερρεαλιστές δεν ήταν οι μόνοι που είχαν την τάση να τσαμπουκαλεύονται. Όταν αναλογιζόμαστε τους δημιουργικούς ανθρώπους που ήταν διαβόητοι για τους καυγάδες στους οποίους έμπλεκαν συνήθως φέρνουμε στον νου μας συγγραφείς: Ernest Hemingway, Norman Mailer, Jack London. Ακόμα και στο project της Lutker, οι διαξιφισμοί των συγγραφέων είναι σαφώς περισσότεροι από εκείνους των εικαστικών. Παρότι οι εικαστικοί δεν είναι τόσο διαβόητοι για τις φασαρίες που προκαλούν, η αλήθεια είναι ότι έχουν πρωταγωνιστήσει σε αρκετά επεισόδια. Κι αν η Lutker έχει εστιάσει την έρευνα της στους τσακωμούς των Υπερρεαλιστών, η ιστορία της τέχνης είναι γεμάτη ξεκατινιάσματα και καυγάδες ζωγράφων όλων των ρευμάτων που θα μπορούσαν να αποτελέσουν την βάση για μελλοντικά έργα της καλλιτέχνιδος.

Συλλέξαμε και σας παρουσιάζουμε κάποια αγαπημένα περιστατικά:

 

Φλωρεντία, γύρω στα 1490: Pietro Torrigiano εναντίον Μιχαήλ Αγγέλου

Ως έφηβος ο Torrigiano ήταν ο πιο ταλαντούχος νεαρός γλύπτης που εργαζόταν για τον Λορέντζο των Μεδίκων. Μετά όμως ήρθε ο κατά τρία έτη νεότερος Μιχαήλ Άγγελος και του έκλεψε την δόξα. Μια μέρα ενώ ο Μιχαήλ Άγγελος σχεδίαζε στο εργαστήριο, ο Torrigiano πήρε την εκδίκηση του δίνοντας μια μπουνιά στον νεαρό καλλιτέχνη και σπάζοντας του την μύτη. Φοβούμενος την οργή των Μεδίκων ο Torrigiano εγκατέλειψε την Φλωρεντία και κατέληξε στην Αγγλία, να εργάζεται για τον Ερρίκο Η'.

Νικητής: Ισοπαλία. Θεωρητικά στον καυγά κέρδισε ο Torrigiano αλλά εξαιτίας αυτούαναγκάστηκε να εγκαταλείψει την Φλωρεντία στα μέσα της Αναγέννησης. Ο Μιχαήλ Άγγελος από την άλλη είχε μεν σπασμένη μύτη όλη του την ζωή αλλά αυτό δεν φάνηκε να επηρεάζει καθόλου το έργο του.

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Pietro Torrigiano, Κεφάλι ηλικιωμένου άνδρα

 

Ρώμη, 1606: Caravaggio εναντίον Νταβατζή

Είναι καλά τεκμηριωμένο ότι ο θερμόαιμος Caravaggio έμπλεκε συχνά σε καυγάδες, μάλιστα είχε σκοτώσει έναν νεαρό ονόματι Ranuccio Tomassoni. Άγνωστες παραμένουν οι συνθήκες υπό τις οποίες προκλήθηκε το επεισόδιο. Η πιο δημοφιλής θεωρία είναι ότι τσακώθηκαν σχετικά με στοιχήματα για ένα παιχνίδι τέννις. Άλλες θεωρίες συμπεριλαμβάνουν μια μονομαχία με μήλο της έριδος την σύζυγο του Tomassoni και/ή μια πόρνη που δούλευε για εκείνον και ότι πιθανά ο Caravaggio προσπάθησε να ευνουχίσει (κυριολεκτικά) τον Tomassoni.

Νικητής: Ο Caravaggio― ωστόσο ο κτηνώδης τρόπος ζωής του τον οδήγησε και στον πρώιμο θάνατο του στα 38, όταν δολοφονήθηκε από κάποιον που ήθελε να τον εκδικηθεί.

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Caravaggio, αυτοπροσωπογραφία ως Βάκχος

 

Λονδίνο, 1890: Jame McNeill Whistler εναντίον Απορημένου Συντάκτη

Ο Whistler ήταν γνωστός για το οτι δεν σήκωνε μύγα στο σπαθί του και συχνά έμπλεκε σε διαμάχες με οποιονδήποτε έκρινε τα έργα του. Είχε μάλιστα υποβάλλει και μήνυση κατά του John Ruskin για λίβελλο. Στις 7 Σεπτεμβρίου 1890, το φύλλο της San Francisco Call περιγράφει ένα "τελείως ντροπιαστικό και συναρπαστικό γρονθοκόπημα" μεταξύ του Whistler και του August Moore, συντάκτη του περιοδικού The Hawk. Οι δύο άνδρες συναντήθηκαν στο φουαγιέ του θεάτρου Dury Lane. Ο Whistler "κρατούσε ένα μπαστούνι τσαπουρνιάς και όταν είδε τον Moore σήκωσε το βαρύ μπαστούνι και έτρεξε προς τον συντάκτη, του οποίου το καπέλο διαλύθηκε με το πρώτο χτύπημα που έλαβε." Ακολούθησε καυγάς στον οποίο συμμετείχε και ο μάνατζερ του θεάτρου όπου έλαβε χώρα το επεισόδιο, και μερικοί φίλοι του Whistler. Ο Moore του κατάφερε τουλάχιστον μια γερή όταν "χτύπησε τον Whistler ανάμεσα στα μάτια, ρίχνωντας μια γροθιά απευθείας από τον ώμο, η οποία και έριξε τον συγγραφέα στο πάτωμα." Το άρθρο κλείνει ως εξής: "Ο Moore δεν μπορεί να εξηγήσει την συμπεριφορά του Whistler καθώς το Hawk δεν έχει δημοσιεύσει τίποτα για εκείνον εδώ και αρκετές εβδομάδες."

Νικητής: Ο Whistler. Αφού πέταξε έξω τον φιλόνικο ζωγράφο, ο μάνατζερ του θεάτρου επέστρεψε και συνέχισε να δέρνει τον κεραυνόπληκτο Moore. Φαίνεται ότι κανείς δεν αγαπά τους κριτικούς.

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Αυτοπροσωπογραφία του Whistler

 

Πετρούπολη, 1915: Kazimir Malevich εναντίον Vladimir Tatlin

Οι Φουτουριστές (τόσο οι Ιταλοί όσο και οι Ρώσοι) είχαν την τάση να τσακώνονται με όσους διατύπωναν διαφορετική άποψη περί τέχνης και αισθητικής. Στα χρόνια που προηγήθηκαν της Ρωσικής Επανάστασης, οι Malevich και Tatlin βρέθηκαν σε αντίπαλα στρατόπεδα. Ενώ ο Malevich τασσόταν με την δημιουργικότητα και το φιλοσοφείν, ο Tatlin κήρυττε την τάξη και τον ρεαλισμό. Οι ανταγωνιστικές ιδέες των δύο καλλιτεχνών συγκρούστηκαν στην τελευταία έκθεση ζωγραφικής φουτουριστών 0.10, όπου ξεκίνησαν να πλακώνονται και όπως λέγεται καθυστέρησαν τα εγκαίνια της.

Νικητής: Ο Tatlin, έστω και εκ των υστέρων. Μετά την επανάσταση η ΕΣΣΔ επαίνεσε τις Κονστρουκτιβιστικές του ιδέες και απαγόρευση την αφαιρετική τέχνη την οποία τόσο αγαπούσε ο Malevich.

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Αυτοπροσωπογραφία του Kazimir Malevich

 

Παρίσι, 1937: Η μητέρα των μαχών ανάμεσα στις ερωμένες του Picasso

Η Marie-Thérèse Walter υπήρξε ερωμένη και μοντέλο του Picasso για μία δεκαετία και είχε μόλις γεννήσει την κόρη τους, όταν έκανε την εμφάνιση της η φωτογράφος Dora Maar, απειλώντας να την αντικαταστήσει. Οι δύο γυναίκες είχαν ζητήσει από τον ζωγράφο να επιλέξει μεταξύ τους, κι εκείνος κάποια χρόνια αργότερα ενθυμούμενος την περίσταση είχε πει: "Ήμουν ικανοποιημένος με το πως είχαν τα πράγματα. Τους είπα ότι θα έπρεπε να δώσουν την μάχη τους. Κι άρχισαν να παλεύουν. Είναι μία από τις πιο αγαπημένες μου αναμνήσεις." Εντωμεταξύ ο Picasso επέστρεψε ήσυχος στο να ζωγραφίζει την "Guernica."

Νικητής: Ο Picasso. Θεωρητικά η Maar κέρδισε την μάχη αλλά αντικαταστάθηκε μερικά χρόνια αργότερα από μια νέα μούσα, ερωμένη και μοντέλο, την Françoise Gilot. Οπότε ο Picasso κερδίζει. Ο Picasso κερδίζει πάντα.

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Picasso, "Dora Maar au chat"

 

Νέα Υόρκη, 1961: Willem de Kooning εναντίον Clement Greenberg

Περήφανοι για την τραχιά αρρενωπότητα τους, οι εκπρόσωποι του αφαιρετικού εξπρεσσιονισμού δεν μπορούσαν να αντισταθούν σε έναν καλό τσαμπουκά και συχνά επιδίδονταν στο σπορ στα αγαπημένα τους στέκια Cedar Bar και Dillon's. Το φθινόπωρο του 1961, κατά την διάρκεια μια διάλεξης για τον Αφαιρετικό Εξπρεσσιονισμό, ο κριτικός Clement Greenberg (υπέρμαχος του Pollock, του αντίπαλου δέους του de Kooning) έκανε το σχόλιο ότι η τέχνη του de Kooning ήταν σαφώς καλύτερη πριν το 1950. Μερικούς μήνες αργότερα οι δύο άνδρες συναντήθηκαν στο Dillon's όπου μια αντιπαράθεση οδήγησε τον de Kooning να ρίξει μια γροθιά στο πρόσωπο του Greenberg. Ο Greenberg βέβαια τα αφηγήθηκε όλα αλλιώς.

Νικητής: Ο de Kooning, ο οποίος ποτέ δεν ανησύχησε για τυχόν προβλήματα που θα μπορούσαν να του προκαλέσουν οι συνεχείς καυγάδες του. Μάλιστα, νωρίτερα το 1961 σε ένα ρεπορτάζ για τις συνέπειες ενός άλλου τσαμπουκά στον οποίο συμμετείχε, οι New York Times δημοσίευσαν ένα άρθρο με τίτλο "Ο DeKooning (sic) κατηγορούμενος για καυγά σε μπαρ δηλώνει πολύ απασχολημένος ζωγραφίζοντας για να εμφανιστεί στο δικαστήριο."

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Willem de Kooning, Pink Angels

 

Νέα Υορκη, γύρω στα 1980: Julian Schnabel εναντίον Brice Marden

Οι καλλιτέχνες που ζούσαν στην Νέα Υόρκη την δεκαετία του 1980 συνέχισαν τις φασαριοζικες και μεθυσμένες παραδόσεις των αφαιρετικών εξπρεσσιονιστών. Στην αυτοβιογραφία του Schnabel που εκδόθηκε το 1987, ανακαλεί ένα περιστατικό όπου τσακώθηκε με τον Marden όταν προσπάθησε να βάλει στην θέση του τον υπερόπτη νεαρό καλλιτέχνη κι εκείνος τον αποκάλεσε "μαθητή."

Νικητής: Και οι δύο, μαζί με την πληθωριστική αγορά τέχνης. Οι Schnabel και Marden είναι δύο από τους πλουσιότερους εν ζωή καλλιτέχνες.

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Brice Marden

 

Η έκθεση της Shana Lutker's "Le "NEW" Monocle, Chapters 1–3" εκτίθεται στο Hirshhorn Museum and Sculpture Garden στην Ουάσινγκτον μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου 2016.

 

Στοιχεία από το http://hyperallergic.com/

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Helmut Lang: What remains behind

Εικαστικά / Helmut Lang: Από το θρυλικό rubber dress στα πρωτόγονα γλυπτά του

Ο καλλιτέχνης και πρώην σχεδιαστής μόδας διατηρεί την προσήλωσή του στα υλικά και παρουσιάζει γλυπτά που θίγουν τη διαρκή εμμονή του με το θέμα της μνήμης, σε ένα σπίτι-σύμβολο του μοντερνισμού στο Λος Άντζελες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
62 λεπτά με τον Ανέστη Ιωάννου

Εικαστικά / Από τη Νεφελοκοκκυγία στο skate και το τζιν: Το Εικαστικό Σύμπαν του Ανέστη Ιωάννου

Ο νεαρός εικαστικός αναζητά μια νέα μορφή ελευθερίας και απογείωσης, συνδέοντας τη δυναμική της street culture με την ουτοπία των Ορνίθων και των τσαρουχικών ονείρων, αναζητώντας μια έξοδο από το αστικό τραύμα σε έναν κόσμο γεμάτο δυνατότητες και φαντασία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ