Μια νέα μπαλάντα της Ναν Γκόλντιν για τον Όσκαρ Ουάϊλντ, στο κελί της φυλακής του Ρέντινγκ

Μια νέα μπαλάντα της Ναν Γκόλντιν για τον Όσκαρ Ουάϊλντ, στο κελί της φυλακής του Ρέντινγκ Facebook Twitter
Το κελί του Ρέντινγκ μετά την εικαστική παρέμβαση της Ναν Γκόλντιν
0

 

Μια εικαστική εγκατάσταση στα κελιά της φυλακής του Ρέντινγκ, επί δύο χρόνια τόπο μαρτυρίου και απομόνωσης του ιρλανδού δραματουργού Όσκαρ Ουάϊλντ, επιμελήθηκαν με μεγάλη ευρηματικότητα και συναισθηματισμό, η φωτογράφος Ναν Γκόλντιν, ο εικαστικός Άι Γουέι Γουέι, ο σκηνοθέτης Στιβ ΜακΚουίν και η ζωγράφος Μαρλέν Ντιμάς. 

Στόχος του συγκεκριμένου καλλιτεχνικού πρότζεκτ δεν είναι μόνο η αναβίωση των παθών του συγγραφέα, ως κοινωνικού απόβλητου μετά την περίφημη καταδίκη του για σοδομισμό, ούτε η αναπαράσταση του κελιού, στο οποίο αναγκάστηκε να αντιμετωπίσει τη μοναξιά, τον εαυτό του και τη δριμεία κοινωνική κριτική της εποχής του. Στόχος είναι, όπως εξηγεί και η Γκόλντιν, να ξορκιστεί αυτή η αναγκαστική σιωπή και η μοναξιά του τότε με σύγχρονο υλικό - βίντεο και φωτογραφίες.

Όπως εξηγεί η Γκόλντιν στο διάσημο κελί C.3.3., εκεί που ο Ουάιλντ πέρασε αυτά τα δύο δραματικά χρόνια, δεν αισθάνεται καταπίεση ή μελαγχολία τώρα πια. "Παραδόξως, δεν αισθάνομαι πίεση, είναι σα να έχω απευαισθητοποιηθεί απέναντι σε αυτό το κομμάτι. 

Εκείνο, όμως, που ακόμη με απασχολεί είναι το ότι πέρασε τόσο καιρό σε τέτοια απομόνωση, έχοντας στη διάθεση του μόνο μια σελίδα χαρτί την ημέρα για να 

 γράψει. Δεν μπορώ να φανταστώ πως κάποιος τόσο κοινωνικός και ομιλητικός, όπως ήταν εκείνος, κατάφερε να επιβιώσει. Θυμώνω και να το σκέφτομαι ακόμη...", εξηγεί η Γκολντίν, που ποτέ δεν έκρυψε την επιρροή που άσκησε στο έργο και τη ζωή της ο Ουάιλντ.

Εκείνο που ακόμη με απασχολεί είναι το ότι πέρασε τόσο καιρό σε τέτοια απομόνωση, έχοντας στη διάθεση του μόνο μια σελίδα χαρτί την ημέρα για να γράψει. Δεν μπορώ να φανταστώ πως κάποιος τόσο κοινωνικός και ομιλητικός, όπως ήταν εκείνος, κατάφερε να επιβιώσει.

Μια νέα μπαλάντα της Ναν Γκόλντιν για τον Όσκαρ Ουάϊλντ, στο κελί της φυλακής του Ρέντινγκ Facebook Twitter
"Εκείνο, όμως, που ακόμη με απασχολεί είναι το ότι πέρασε τόσο καιρό σε τέτοια απομόνωση, έχοντας στη διάθεση του μόνο μια σελίδα χαρτί την ημέρα για να γράψει", λέει η Ναν Γκόλντιν.

Η κεντρική εικαστική εγκατάσταση της Γκολντίν είναι το κελί γεμάτο από γυμνές φωτογραφίες του Γερμανού ηθοποιού Clemens Schick, με τον οποίο γνωρίστηκαν και είχαν μια σύντομη ιστορία το 1996.  Όσο για την παρέμβαση του ΜακΚουίν, αυτή είναι μια διπλή κουκέτα καρφωμένη στον τοίχο, κάτω από ένα μικρό στενό παράθυρο με κάγκελα, να ρίχνει φως σε μία χρυσή κουνουπιέρα. Η εγκατάσταση φέρει τον τίτλο "Χειμώνας", μια αναφορά στην εποχή που ο Ουάιλντ πέρασε στη φυλακή και στον κοινωνικό χειμώνα που αναγκάστηκε να αντέξει. 

 

Η ιδιαίτερη αυτή έκθεση που διεξάγεται στον χώρο των φυλακών του Ρέντινγκ υπό τον τίτλο "Inside" θα είναι ανοιχτή στο κοινό έως τις 30 Οκτωβρίου. 

Με στοιχεία από την Guardian

Μια νέα μπαλάντα της Ναν Γκόλντιν για τον Όσκαρ Ουάϊλντ, στο κελί της φυλακής του Ρέντινγκ Facebook Twitter
Η εικαστική εγκατάσταση του σκηνοθέτη Στιβ ΜακΚουίν στο πλαίσιο του πρότζεκτ "Inside"

 

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Helmut Lang: What remains behind

Εικαστικά / Helmut Lang: Από το θρυλικό rubber dress στα πρωτόγονα γλυπτά του

Ο καλλιτέχνης και πρώην σχεδιαστής μόδας διατηρεί την προσήλωσή του στα υλικά και παρουσιάζει γλυπτά που θίγουν τη διαρκή εμμονή του με το θέμα της μνήμης, σε ένα σπίτι-σύμβολο του μοντερνισμού στο Λος Άντζελες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
62 λεπτά με τον Ανέστη Ιωάννου

Εικαστικά / Από τη Νεφελοκοκκυγία στο skate και το τζιν: Το Εικαστικό Σύμπαν του Ανέστη Ιωάννου

Ο νεαρός εικαστικός αναζητά μια νέα μορφή ελευθερίας και απογείωσης, συνδέοντας τη δυναμική της street culture με την ουτοπία των Ορνίθων και των τσαρουχικών ονείρων, αναζητώντας μια έξοδο από το αστικό τραύμα σε έναν κόσμο γεμάτο δυνατότητες και φαντασία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο καινοτόμος κεραμίστας–γλύπτης Brian Rochefort παρουσιάζει στην Αθήνα νέα του έργα

Εικαστικά / Brian Rochefort: Ο ριζοσπάστης της κεραμικής παρουσιάζει τα νέα του έργα στην Αθήνα

Είναι διάσημος για τη δημιουργία μεγάλων, ζωηρών κεραμικών γλυπτών με μοναδικές υφές και αφηρημένα μοτίβα, ενώ οι συνθέσεις του ισορροπούν μεταξύ αταξίας και αρμονίας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Εικαστικά / Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Το βινύλιο υποκαθιστά το χρώμα σε μια σειρά έργων που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του ’80 στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη από τον Αλέξανδρο Ιόλα. Σαράντα χρόνια μετά, η γκαλερί The Breeder τα επανασυστήνει στο κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ