Ήταν ο ζωγράφος Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ και ένας σπουδαίος στυλίστας μόδας;

Οι απίθανες στιγμές μόδας σε μια νέα εξερεύνηση στο έργο του Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ Facebook Twitter
John Singer Sargent, «Ανάπαυση», 1911, National Gallery of Art, Washington DC.
0

Ο Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ είναι ένας από τους λίγους Αμερικανούς ζωγράφους της γενιάς του που έγιναν γνωστοί και δημοφιλείς στην Ευρώπη. Σπούδασε στο Παρίσι και εγκαταστάθηκε αργότερα στο Λονδίνο, όπου έγινε περιζήτητος προσωπογράφος.

Στις αρχές του 20ού αιώνα, θέλοντας να ξεφύγει από τον κλοιό των παραγγελιών με τις οποίες τον πολιορκούσαν οι κοσμικοί, άρχισε να κάνει συχνά ταξίδια σε διάφορα μέρη του κόσμου –Ιταλία, Γαλλία, Ελλάδα, Μέση Ανατολή, Αμερική– και να ζωγραφίζει έργα που τεκμηρίωσαν με συναρπαστικό τρόπο τις ταξιδιωτικές εμπειρίες του. Από αυτά τα ταξίδια προκύπτει μια εξαιρετική συλλογή υδατογραφιών του.

Αν και τα έργα του που δεν ήταν παραγγελίες είναι αισθητά πιο οικεία, πνευματώδη και ριζοσπαστικά, η έκθεση στην Tate Britain που θα διαρκέσει μέχρι τον Ιούνιο εξερευνά πώς δούλευε όχι μόνο ως ζωγράφος αλλά και ως στυλίστας για να δημιουργήσει την εικόνα των μοντέλων του, των γυναικών με τις οποίες είχε συχνά στενές σχέσεις.

Αυτή ήταν τότε η μόδα: Πλήθη νεαρών Αμερικανίδων συνέρρεαν στο Παρίσι για να αγοράσουν ρούχα και να κάνουν το κοινωνικό ντεμπούτο τους – και με λίγη τύχη να παντρευτούν ένα μέλος της ευρωπαϊκής αριστοκρατίας. Άλλαζαν ρούχα τουλάχιστον τέσσερις φορές την ημέρα, κάτι που μοιάζει συναρπαστικό ακόμα και σήμερα.

Ο Σάρτζεντ χρησιμοποίησε τη μόδα ως ισχυρό εργαλείο για να εκφράσει την ταυτότητα και την προσωπικότητα των μοντέλων του. Επέλεγε τακτικά τα ρούχα των γυναικών που του πόζαραν ή τις κατηύθυνε σύμφωνα με το γούστο του. Η καινοτόμος χρήση των κοστουμιών ήταν κεντρική στο έργο του – για παράδειγμα, ένα βαρύ παλτό που είναι τυλιγμένο σφιχτά στο σώμα ενός άντρα για να τονίσει τη σιλουέτα του ή η τιράντα ενός φορέματος που γλιστράει αισθησιακά από τον ώμο μιας γυναίκας. Αυτές οι τολμηρές, ανεπαίσθητες κινήσεις, του επέτρεψαν να εκφράσει το όραμά του ως καλλιτέχνη.

Περίπου 60 από τους πίνακες του Σάρτζεντ παρουσιάζονται στην έκθεση «Fashioned by Sargent», συμπεριλαμβανομένων σημαντικών πορτρέτων που σπάνια ταξιδεύουν στην Tate Britain. Πολλά ρούχα εποχής θα παρουσιαστούν επίσης μαζί με τα πορτρέτα στα οποία οι γυναίκες τα φορούν. Η έκθεση εξετάζει πώς αυτός ο αξιόλογος ζωγράφος χρησιμοποίησε τη μόδα για να δημιουργήσει πορτρέτα τα οποία εξακολουθούν να γοητεύουν το κοινό και τον κόσμο της μόδας σήμερα.

ΟΧΙ Οι απίθανες στιγμές μόδας σε μια νέα εξερεύνηση στο έργο του Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ Facebook Twitter
John Singer Sargent, «Ο Dr Pozzi στο σπίτι του», 1881, The Armand Hammer Collection.

Η τέχνη ισάξια και δίπλα στη μόδα

Η έκθεση σπάει ένα ταμπού: τοποθετεί τη μόδα δίπλα στην τέχνη, σχεδόν ισάξια. Μέχρι σήμερα, οι επιμελητές έδιναν ελάχιστη σημασία στα ρούχα, και οι κριτικοί τέχνης δεν τα ανέφεραν σχεδόν ποτέ. Η μόδα και τα κοστούμια αφηγούνται τις δικές τους μικρότερες και λιγότερο σημαντικές στιγμές κοινωνικής ιστορίας.

Προφανώς το να περπατά κάποιος ανάμεσα στις τουαλέτες που φορούσαν οι γυναίκες που ζωγράφιζε και στους πίνακες του Σάρτζεντ δημιουργεί μια απίστευτη αίσθηση. Γίνεται αφορμή για αποκαλυπτικές συζητήσεις που αφορούν την «Εποχή της Χλιδής», το τέλος του 19ου αιώνα και την αρχή του 20ού, όταν ο Σάρτζεντ δούλευε με πλούσιους, διασημότητες και στενούς του φίλους. Κάθε έργο του προκαλούσε αίσθηση, πολλές φορές όχι με τον τρόπο που θα ήθελαν οι πελάτες του. Στόχος του ήταν να συλλάβει κάτι για το μοντέλο που θα ήταν σύγχρονο αλλά και διαχρονικό, βάζοντάς το σε ένα ιστορικό πλαίσιο.

Υπάρχει κάτι εξαιρετικά αξιόλογο στην υπέροχη τεχνική με την οποία αποτυπώνει τις υφές, το χρώμα και τη ροή των φορεμάτων. Το σχεδόν ανεπαίσθητο θρόισμα του μεταξιού, τις βαριές πτυχές του σατέν, το φτερούγισμα του σιφόν, τη βαθιά αφή του βελούδου που πλάθει. Ο Σάρτζεντ δούλευε το ύφασμα όπως οι παλαιοί δάσκαλοι, ο Βελάσκεθ, ο Φρανς Χαλς, ο Γκένσμπορο. Θεωρούσε ότι η ζωγραφική του ήταν παρόμοια με την τέχνη του μόδιστρου, ιδιαίτερα όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο στερέωνε και δίπλωνε τα φορέματα που φορούν οι γυναίκες.

Ενεργούσε ως στυλίστας και συντάκτης μόδας. Στην πρώτη συνάντηση μαζί του οι γυναίκες έφερναν ένα κουτί με διαφορετικά φορέματα για να διαλέξουν μαζί. Αυτές οι υπέρ-πλούσιες Αμερικανίδες είχαν τεράστια γκαρνταρόμπα, που συχνά έφτανε από το Παρίσι. Αυτή ήταν τότε η μόδα: Πλήθη νεαρών Αμερικανίδων συνέρρεαν στο Παρίσι για να αγοράσουν ρούχα και να κάνουν το ντεμπούτο τους – και με λίγη τύχη να παντρευτούν ένα μέλος της ευρωπαϊκής αριστοκρατίας. Άλλαζαν ρούχα τουλάχιστον τέσσερις φορές την ημέρα, κάτι που μοιάζει συναρπαστικό ακόμα και σήμερα.

Όπως λέει ο επιμελητής της έκθεσης James Finch, οι παρεμβάσεις του Σάρτζεντ δεν έβρισκαν πάντα σύμφωνες τις πελάτισσές του. Ωστόσο πολλοί πίνακες σήμερα μοιάζουν με κοινωνικό ντοκιμαντέρ για τα όψιμα βικτοριανά ρούχα.

ΟΧΙ Οι απίθανες στιγμές μόδας σε μια νέα εξερεύνηση στο έργο του Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ Facebook Twitter
John Singer Sargent, «Madame X», 1883-8, The Metropolitan Museum of Art.

Ένα φόρεμα σκάνδαλο

Ο Σάρτζεντ επρόκειτο να κριθεί σε εκθέσεις όπως το Paris Salon ή η Royal Academy στο Λονδίνο. Όταν έδειξε τη «Madame X», στο Παρίσι το 1884, κυριολεκτικά «κάηκε». Το έργο προσέλκυσε τέτοια αρνητική κριτική εξαιτίας της μιας τιράντας του φορέματος που έπεφτε στο μπράτσο της, που αναγκάστηκε να το ξαναζωγραφίσει με την τιράντα στη θέση της. Αυτός είναι ο λόγος, υποτίθεται, που άφησε το Παρίσι και πήγε να ζήσει στο Λονδίνο. Το έργο παρουσιάζει μια λαμπερή, δυνατή, εκπληκτικά μοντέρνα σιλουέτα και είναι αναμφισβήτητα ο προάγγελος του μικρού μαύρου φορέματος που η Σανέλ επρόκειτο να φτιάξει αρκετές δεκαετίες αργότερα.

Σύντομα πολλές γυναίκες ήθελαν αντίγραφα ή εκδοχές του φορέματος της Madame X. Αν και το όνομα της γυναίκας έχει ίσως ξεχαστεί και το σκάνδαλο χάθηκε στον χρόνο, ο Σάρτζεντ δημιούργησε μια μεγάλη, διαχρονική avant-garde στιγμή μόδας. «Υποθέτω ότι είναι το καλύτερο πράγμα που έχω κάνει ποτέ», έγραψε όταν πούλησε τον πίνακα στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης το 1916. Τη Virginie Gautreau, το μοντέλο του που πέρασε στην αθανασία, ο Σάρτζεντ την κυνήγησε πολύ και χρειάστηκε να την πείσει για να του ποζάρει. Ήταν μια «επαγγελματίας καλλονή» και όχι μια από τις πλούσιες γυναίκες που του ζητούσαν να ζωγραφίσει το πορτρέτο τους. Ο Σάρτζεντ, του οποίου η σεξουαλικότητα έχει συζητηθεί πολύ, ελκόταν από αντισυμβατικά άτομα όλων των φύλων. Σήμερα μπορεί να οριστεί ως queer καλλιτέχνης.

Σε ένα άλλο έργο του πρωταγωνιστεί ο Γκράχαμ Ρόμπερτσον, φίλος του Όσκαρ Ουάιλντ, με ένα αυστηρό, σκούρο παλτό Chesterfield το οποίο φορούσε μέσα στο καλοκαίρι για να ποζάρει και υπέφερε. Ο Ρόμπερτσον πρέπει να γκρίνιαζε μέσα σε ένα τόσο αποπνικτικό ρούχο, αλλά ο Σάρτζεντ δεν δεχόταν λέξη: «Το παλτό είναι η εικόνα» του έλεγε. Μπορούμε σχεδόν να νιώσουμε την πυκνή υφή του μαλλιού Melton, που περιγράφεται με τις μακριές, επίπεδες πινελιές του Σάρζεντ.

ΟΧΙ Οι απίθανες στιγμές μόδας σε μια νέα εξερεύνηση στο έργο του Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ Facebook Twitter
John Singer Sargent, «La Carmencita», 1890, Paris, Musée d'Orsay.

Τα πορτρέτα του Σάρτζεντ έπαιζαν τον δικό τους ρόλο σχεδόν μόλις στέγνωνε το χρώμα, σαν γέφυρα μεταξύ της τέχνης και των τάσεων της μόδας. Αυτό που έκανε, δημιουργώντας ανεξίτηλες δημόσιες εικόνες διασημοτήτων και μοντέλων με εξωφρενικά, μερικές φορές σοκαριστικά ρούχα είναι ακόμα πιο οικείο σήμερα.

Συμβαίνει κάθε χρόνο στο ΜΕΤ γκαλά, με τις σταρ να διαγκωνίζονται για να ανέβουν τα σκαλιά της κοινωνικής και κοσμικής ζωής της Νέας Υόρκης. Και με κάθε εμφάνιση να έχει αναφορές σε προηγούμενους σχεδιαστές, όπως γίνεται εδώ και δεκαετίες στην ιστορία της μόδας: το New Look του 1947 του Ντιορ θύμιζε την Belle Époque. Η διάσημη φωτογραφία του 1948 του Σεσίλ Μπίτον με τα μοντέλα μέσα στις σατέν τουαλέτες τους σε ένα κοσμικό σαλόνι μοιάζει απίστευτα με το σκηνικό της υψηλής κοινωνίας και της μόδας που δημιούργησε ο Σάρτζεντ για τα μοντέλα του.

ΟΧΙ Οι απίθανες στιγμές μόδας σε μια νέα εξερεύνηση στο έργο του Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ Facebook Twitter
John Singer Sargent, «Lady Agnew of Lochnaw», 1892, National Galleries of Scotland.
ΟΧΙ Οι απίθανες στιγμές μόδας σε μια νέα εξερεύνηση στο έργο του Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ Facebook Twitter
John Singer Sargent, «Lady Helen Vincent», Viscountess d’Abernon, 1904, Collection of the Birmingham Museum of Art.
ΟΧΙ Οι απίθανες στιγμές μόδας σε μια νέα εξερεύνηση στο έργο του Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ Facebook Twitter
John Singer Sargent, «Miss Priestley», c.1889, Tate.
ΟΧΙ Οι απίθανες στιγμές μόδας σε μια νέα εξερεύνηση στο έργο του Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ Facebook Twitter
John Singer Sargent, «Πορτρέτο της Ena Wertheimer: A Vele Gonfie», 1904, Tate.
ΟΧΙ Οι απίθανες στιγμές μόδας σε μια νέα εξερεύνηση στο έργο του Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ Facebook Twitter
John Singer Sargent, «Πορτρέτο της Miss Elsie Palmer», 1889-90, Colorado Springs Fine Arts Center (Colorado Springs, USA).

Με πληροφορίες από Tate Britain Vogue, Guardian, NYT, WSJ, MFABoston

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ