Οι θηλυκές Banksy

Οι θηλυκές Banksy Facebook Twitter
0

Η street art σκηνής ήταν πάντα ένα ανδρικό προνόμιο, αλλά τώρα μια νέα γενιά γυναικών καλλιτεχνών γκράφιτι διεκδικούν τον δικό τους χώρο στην τέχνη, στους δρόμους, στην καταξίωση. Δεν είναι μόνο που περισσότερες γυναίκες τολμούν να στολίσουν με την τέχνη τους, δημόσιους χώρους και να διεκδικήσουν τα βλέμματά μας. Είναι που στα έργα τους η γυναικεία μορφή πλέον απογειώνεται.

Η Γιαπωνέζα Aiko, για παράδειγμα, είναι -σύμφωνα με την Independent- ένα από τα πλέον ανερχόμενα θηλυκά αστέρια της street-art σκηνής. Μετά τη συνεργασία της με τον Banksy στην ταινία του "Exit Through the Gift Shop" το έργα της εμφανίζονται με μεγάλη συχνότητα πλέον στο Λος Άντζελες, το Λονδίνο, τη Σαγκάη και τη Νορβηγία.

Από την άλλη άκρη της γης μπήκε στον κόσμο του γκράφιτι η Faith47. Με καταγωγή από τη Νότια Αφρική η κυρία της street art άρχισε να φτιάχνει παραδοσιακές ζωγραφιές στους δρόμους του Κέιπ Τάουν από το 1997. Ως τώρα, λέει, δεν ένιωσε ποτέ ότι κάποιος προσπαθεί να την απομονώσει από την ανδροκρατούμενη σκηνή.


Η Faith47, ακολουθώντας το παράδειγμα του Banksy δεν αποκαλύπτει το πρόσωπό της. Φορώντας μάσκα έλαβε μέρος σε φεστιβάλ της Νορβηγίας.

Εργο της Faith 47 στο Τορόντο με τίτλο 'The pull of the land'

«Η στάση μου είναι αμετακίνητη: προτιμώ πάντα να επικεντρώνομαι στη δουλειά μου και όχι στην καταγωγή ή το φύλο μου», λέει η Faith 47. "Ολα κρίνονται από το έργο. Γι 'αυτό και το θέμα του φύλου δεν το θεωρώ σοβαρό ζήτημα."

Εργο της Faith 47, 'The immense gap between past and future', στη Βιέννη.

«Νομίζω ότι κατά κάποιο τρόπο οι πράξεις μιλούν δυνατότερα από τις λέξεις. Οι γυναίκες πρέπει να πάρουν την τύχη τους στα χέρια τους αν θέλουν να γίνουν καλλιτέχνες του δρόμου. Να ξέρουν πάντως, πως αν θέλουν είναι βέβαιο ότι μπορούν και θα τα καταφέρουν. Αλλωστε δεν είναι μόνο η τέχνη του δρόμου ανδροκρατούμενη, είναι τόσοι ακόμα τομείς...", λέει η Faith 47.

Εργο της Faith 47 στην Tudela

Εργο της Faith 47 στην Χαβάι με τίτλο 'Before the silence'.

Εχει τίτλο 'Rhapsody' και είναι έργο της Faith 47 στο Ρότσεστερ


Η Γιαπωνέζα καλλιτέχνις Αiko εν ώρα εργασίας στο φεστιβάλ Nuart της Νορβηγίας.

Ενα από τα πιο πρόσφατα έργα της Aiko στην Νέα Υόρκη (2013)

Κρίνοντας από τις τοιχογραφίες της, είναι σαφές, πως η Aiko δεν φοβάται να δημιουργήσει γυναικείες φιγούρες και μάλιστα πολύ συχνά επιμένει σε λαμπερά pin-up κορίτσια, βαμμένα με ροζ και μοβ γκλίτερ! Διότι όπως λέει και η ίδια απολαμβάνει να δηλώνει με τον τρόπο της ότι μια γυναίκα κρατά μια θέση ανάμεσα σε πολλούς άνδρες.

"Έχω ένα θέμα που τα αγόρια δεν μπορούν να αγγίξουν. Εκείνοι μπορεί να ζωγραφίσουν σέξι κυρίες που θέλουν να γαμηθούν, αλλά η γυναικεία φιγούρα είναι δική μας. Είναι ολοδική μας απόλαυση. Δεν τα βάζω με τους άντρες. Απλώς γιορτάζω τη θηλυκή ενέργεια», λέει η Aiko.

Εργο της Aiko στο Bowery Wall του Μανχάταν το 2012. Ηταν το πρώτο γυναικείο χέρι που άγγιξε τον συγκεκριμένο τοίχο. Μάλιστα, η ίδια παραδέχεται πως όσο ζωγράφιζε το κοινό την παρότρυνε και την χειροκροτούσε!

Γκράφιτι της Aiko στη Νορβηγία


Παρά τη σαφή της γυναικεία αισθητική η Aiko λέει ότι δεν έχει πέσει ποτέ θύμα προκαταλήψεων.
"Με αντιμετωπίζουν πολύ καλά σε αυτή τη σκηνή», λέει. «Δουλεύω σκληρά κι έτσι οι άνδρες έχουν αρχίσει να με αναγνωρίζουν ως μία από τις πέντε κορυφαίες γυναίκες καλλιτέχνες του γκράφιτι στον πλανήτη. Πρέπει να συνεχίσω και να τους δείχνω ότι μπορώ να ζωγραφίζω».

Γκράφιτι της Aiko στη Νορβηγία

*****

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ