10 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τον John Monkman

10 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τον John Monkman Facebook Twitter
Ήθελα να δημιουργήσω ένα έργο που δεν θα προοριζόταν να μπει κάτω από την ομπρέλα ενός συγκεκριμένου είδους ή δισκογραφικής εταιρείας.
0

1.

Ο John Monkman ανήκει στην ιδιαίτερη κατηγορία καλλιτεχνών που αποφάσισαν να κάνουν το άλμα από το «παιδί-θαύμα του στούντιο» πίσω από τις κονσόλες και τα κουμπάκια στα φώτα της δημοσιότητας, ως αυτόνομοι καλλιτέχνες.


2.

Σπούδασε πιάνο, κιθάρα και ντραμς μέχρι τα 18 του χρόνια, με τα ντραμς να έχουν μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά του. Στον τομέα της παραγωγής είναι αυτοδίδακτος. Ξεκίνησε να μαθαίνει μόνος του το Cubase το 1999 και μετά πέρασε στο Logic.


3.

Αν και είχε παρελθόν στον χώρο της μουσικής, έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό το 2015 μέσω δύο κυκλοφοριών που έκαναν τεράστια επιτυχία εκείνο το καλοκαίρι: του remix του στο «Twilight» του Solomon Grey και της συνεργασίας του με τον Pete Tong στο «PHØENIX».

 

Solomon Grey - Twilight (John Monkman Remix)


4.

Έχοντας εδραιώσει ένα πολύ συγκεκριμένο και ξεχωριστό μουσικό αποτύπωμα και εμπνέοντας συνεχώς την εμπιστοσύνη χάρη στην ποιοτική δουλειά του, δεν του ήταν δύσκολο να συμπεριλάβει ανάμεσα στους υποστηρικτές και θαυμαστές του τους Damian Lazarus, Maceo Plex, Adam Beyer και Sasha και να επικυρώσει αυτή την αξιοπιστία με κυκλοφορίες στις εταιρείες τους.


5.

Το σήμα κατατεθέν του John Monkman είναι η μελωδία. Πιστεύει πως μπορείς να ανακαλύψεις στοιχεία της ακόμα και στο πιο δυναμικό drum roll ενός Roland TR-909.


6.

Ο Monkman είναι ο ιδρυτής της Beesemyer Music, που «στεγάζει» κυρίως τις δικές του κυκλοφορίες αλλά και ξεχωριστά, πολύ μελωδικά πρότζεκτ των Martin Roth, Chaim, Theo Kottis, Anaphase, κ.ά., που δεν προορίζονται απαραίτητα για το dancefloor.


7.

Έχει δουλέψει ως σύμβουλος και έχει κάνει την παραγωγή και το mixing σε πολλούς δίσκους mainstream καλλιτεχνών. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνεται ο Bryan Ferry, αφού ο Monkman έκανε το μεγαλύτερο μέρος του programming στο «Olympia». Σε αυτόν τον δίσκο συνεργάστηκε στενά με μέλη των Radiohead, Chic, Pink Floyd και Groove Armada.

10 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τον John Monkman Facebook Twitter
Έχει δουλέψει ως σύμβουλος και έχει κάνει την παραγωγή και το mixing σε πολλούς δίσκους mainstream καλλιτεχνών.


8.

Πρόσφατα παρουσίασε ένα νέο πρότζεκτ-δίσκο με τον τίτλο «Asriel», με διάθεση να καταρρίψει τα δεδομένα που είχε στο μυαλό του το κοινό για τις κυκλοφορίες του. Ηχογραφήθηκε μέσα από μια σειρά απροβάριστων και αυθόρμητων sessions στο στούντιο σε δύο εβδομάδες και πήρε το όνομά του από τον Lord Asriel, έναν χαρακτήρα από την τριλογία του Philip Pullman, «His Dark Materials».


9.

Το «Asriel» έρχεται σε μια εποχή παγκόσμιας παύσης και απομόνωσης. Το χαρακτηρίζουν οι καταπραϋντικοί τόνοι ως επιθυμητή ατμόσφαιρα στις δυσκολίες της εποχής, ενώ παρέχει τη βάση σε όποιον έχει διάθεση να εμβαθύνει στην ενδοσκόπηση. Μπλέκοντας στοιχεία ενός ambient σχεδιασμού περιβάλλοντος με τον αφηρημένο μινιμαλισμό, προκαλεί στιγμές ευφορίας, αλλά και άγχους ή αγωνίας, αντικατοπτρίζοντας στον ήχο τον ψυχισμό μας αυτή την περίοδο.


10.

«Ήθελα να δημιουργήσω ένα έργο που δεν θα προοριζόταν να μπει κάτω από την ομπρέλα ενός συγκεκριμένου είδους ή δισκογραφικής εταιρείας. Στο παρελθόν, ο βασικός μου στόχος στο στούντιο ήταν να γράφω μουσική με σκοπό να κάνω τους ανθρώπους να χορεύουν, να κινούνται και να μπαίνουν σε μια κατάσταση έκστασης και χαράς, που τους πρόσφερε μια βαθύτερη σύνδεση με τον εαυτό τους αλλά και με τους άλλους γύρω τους» εξηγεί. «Αυτό είναι πολύ ικανοποιητικό από μόνο του, ωστόσο υπάρχει μια τεράστια παλέτα ανθρώπινων συναισθημάτων που δεν θέλω απαραίτητα να συμπεριλάβω στο περιβάλλον του dancefloor».

Το «Asriel» του John Monkman κυκλοφορεί από την Beesemyer Music και μπορείτε να το ακούσετε εδώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι απέγινε η «χημική γενιά» των Ελλήνων ρέιβερ;

Βιβλίο / Τι απέγινε η «χημική γενιά» των Ελλήνων ρέιβερ;

Μια «underground» συζήτηση με τον Λέανδρο Κυριακόπουλο περί ρέιβ, νέων τεχνολογιών και άλλων «δαιμονίων», με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου «Αναπαραστάσεις του ανοίκειου - νομαδισμός και αισθητική στην ρέιβ ψυχεδελική σκηνή» (εκδ. Νήσος).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«In Orbit»: Ένα μουσικό φεστιβάλ-στοίχημα για το πώς θα γίνονται οι συναυλίες στο μέλλον

Μουσική / «In Orbit»: Ένα μουσικό φεστιβάλ-στοίχημα για το πώς θα γίνονται οι συναυλίες στο μέλλον

Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος δίνει την ευκαιρία σε λίγους θεατές να παρακολουθήσουν το διήμερο εναλλακτικό μουσικό φεστιβάλ ζωντανά, στον χώρο της εκδήλωσης, ενώ ταυτόχρονα θα μεταδίδεται μέσω streaming.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT
Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Μουσική / Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Το άλμπουμ του ανερχόμενου παραγωγού από τη Θεσσαλονίκη, που προκάλεσε διεθνές ενδιαφέρον, φέρνει έναν νέο, πιο προσωπικό ήχο στη σκηνή της ελληνικής ηλεκτρονικής μουσικής, που δεν προορίζεται απαραίτητα για τα clubs.
M. HULOT