ΤΟ COMA ATHENS συνεργάστηκε για πρώτη φορά με το SMUT κάνοντας έναν συνδυασμό που μάλλον κανείς δεν περίμενε, μα όλοι μετρούσαν αντίστροφα μέχρι να τον δουν. Ένα club του οποίου η διάθεση δεν απογοητεύει ποτέ συνεργάστηκε με έναν διοργανωτή techno events που είχε ανέκαθεν ιδιαίτερα προσεγμένο line-up στα πάρτι του και συχνά ξέφευγε από τα αναμενόμενα μεγάλα ονόματα. Το τελικό αποτέλεσμα ενθουσίασε.
Η ατμόσφαιρα μέσα στο μαγαζί γνώριμη κι ευχάριστη, σκοτεινή και underground, όπως αρμόζει σε techno club, με άπλετο χώρο και περιορισμένη ορατότητα. Η αίσθησή μου είναι πως για αρκετούς ήταν η πρώτη φορά στο μαγαζί. Το πάρτι άνοιξε η Devika, που αν και local artist, δεν είχε τύχει να ακούσω ξανά. Έδειξε γρήγορα πως ήταν εξαιρετική επιλογή για το άνοιγμα της βραδιάς (ίσως να ήταν ακόμη καλύτερη και για κλείσιμο) και σε προετοίμαζε καταπληκτικά για τους γρήγορους, groovy ήχους της.
Τη σκυτάλη λίγο μετά τις 2 πήρε ο Phara στην παρθενική του, αν δεν απατώμαι, εμφάνιση στην Αθήνα σε ένα δίωρο set αμείλικτης techno, σαν να ερχόταν απευθείας από το Βερολίνο. Δεν ήταν ένα set που σε ανέβαζε και σε κατέβαζε ή που ξεκινούσε δυνατά και στην πορεία έσβηνε. Αντιθέτως, έχτιζε κλιμακωτά ένταση και ρυθμό, με τη δεύτερη ώρα του να είναι ακόμη πιο ενδιαφέρουσα και χορευτική από την πρώτη. Ο ήχος του ήταν καθαρός, minimal και απλός, σαν να ερχόταν απευθείας από πάρτι του Ben Klock. Στην πραγματικότητα, ο Phara ανήκει στην SK_Eleven, το label του Setaoc Mass, στο οποίο πρόσφατα κυκλοφόρησε κομμάτια του και ο δικός μας Cirkle.
Δεν είναι ανάγκη κάθε μεγάλο πάρτι να γίνεται σε συναυλιακό χώρο με αμφίβολη ακουστική και μολονότι πρέπει να αποφεύγεται ο σνομπισμός που μοιραία διακατέχει τον χώρο, είναι πάντα ωραίο να πηγαίνεις σε πάρτι δίχως ετερόκλητο κόσμο, όπου όλοι ξέρουν γιατί βρίσκονται εκεί και τι πάνε να ακούσουν.
Αν από τον Phara ήξερα περίπου τι να περιμένω μουσικά, ήμουν αρκετά περίεργος και πιο ανυπόμονος να ακούσω τη Salome, το highlight της βραδιάς. Η γεωργιανής καταγωγής και ανερχόμενη DJ, γνωστή από τα πετυχημένα βερολινέζικα queer parties Herrensauna, φαίνεται να έχει επηρεαστεί μουσικά από την κορυφαία underground artist SPFDJ – και τις δύο μπορείτε να τις απολαύσετε online σε ένα καταπληκτικό b2b set που έπαιξαν στο Dekmantel. Η Salome ήταν εκρηκτική. Ανέβασε κι άλλο τη διάθεση, με διαφορετικό πλέον ύφος από τον πιο ήσυχο Phara, με ένα set πολύ ρυθμικό που ακροβατούσε σχεδόν ιδανικά μεταξύ techno και trance. Το διάνθισε με κάποια πειραματικά στοιχεία (όχι τόσο της αρεσκείας μου) και ένα δυνατό κλείσιμο με προσεγμένο track list.
Οι ήχοι της συνδύαζαν ιδανικά κλασικότερα ηλεκτρονικά κομμάτια με γρήγορα σε ρυθμό, σύγχρονα trance. Εν τέλει απολάμβανες ένα set διαφορετικό και διασκεδαστικό, που όμοιό του δεν έχεις ακούσει. Πολλοί έλεγαν μάλιστα πως δεν έχουν ακούσει πιο ταιριαστή μουσική για το SMUT από της Salome και συμφωνώ απόλυτα πως έδενε αρμονικά με το ύφος του μαγαζιού. Τέλος, για κλείσιμο είχαμε τον JERM, έναν εκ των δύο διοργανωτών των COMA. Ο JERM έχει πολυετή εμπειρία και τα sets του ποτέ δεν απογοητεύουν, είτε στην αρχή είτε στο σβήσιμο της βραδιάς, ενώ χαρακτηριστικό του set του ήταν ένα σκοτεινό και μελαγχολικό άνοιγμα που θα ζήλευαν και πολύ μεγαλύτερα ονόματα.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της βραδιάς όλοι χόρευαν, το mood ήταν αναμφίβολα κορυφαίο, δεν υπήρχε στρίμωγμα, ζέστη ή κακός εξαερισμός, ενώ και η ουρά στην είσοδο για όσους είχαν προμηθευτεί ηλεκτρονικό εισιτήριο ήταν μικρή.
Αντί επιλόγου, το COMA στο SMUT, που ήταν ένα πραγματικά άμεμπτο πάρτι μετά από πολύ καιρό, υπογραμμίζει την ανάγκη για άνοιγμα techno clubs ξανά στην Αθήνα – τα τελευταία μεγάλα έκλεισαν οριστικά στα τέλη των '00s (οι μεγαλύτεροι σίγουρα τα ξέρουν καλύτερα). Η ζήτηση και το κοινό φαίνεται πως υπάρχουν πλέον και είναι ικανά μπορούν να στηρίξουν τέτοια, ομολογουμένως κοστοβόρα, εγχειρήματα. Δεν είναι ανάγκη κάθε μεγάλο πάρτι να γίνεται σε συναυλιακό χώρο με αμφίβολη ακουστική (που είναι λογικό, μια και δεν φτιάχτηκε για techno events), και μολονότι πρέπει να αποφεύγεται ο σνομπισμός που μοιραία διακατέχει τον χώρο, είναι πάντα ωραίο να πηγαίνεις σε πάρτι δίχως ετερόκλητο κόσμο, όπου όλοι ξέρουν γιατί βρίσκονται εκεί και τι πάνε να ακούσουν. Είναι μια εκ διαμέτρου διαφορετική και ανώτερη εμπειρία.