Γιατί ο Ariel Pink είναι τελικά ένας από τους σπουδαιότερους μουσικούς της γενιάς του

Γιατί ο Ariel Pink είναι τελικά ένας από τους σπουδαιότερους μουσικούς της γενιάς του Facebook Twitter
Τον κατέταξαν ανάμεσα στους πρώτους καλλιτέχνες που είχαν εμμονή με το παρελθόν και έφτιαχναν hauntology μουσική.
0

Τον Οκτώβριο του 2014 ο Ariel Pink ξεσήκωσε σάλο στη μουσική βιομηχανία όταν έκανε αρνητικά σχόλια για τη Madonna. Είπε ότι η διάσημη τραγουδίστρια έχει ξεπέσει και ότι αρνήθηκε μια πρόταση που του έγινε να της γράψει τραγούδια. Η Grimes τον κατηγόρησε για μισογυνισμό. Και η Madonna δήλωσε ότι δεν είχε ακούσει ποτέ το όνομά του. Τότε όμως τον έμαθε. Και συνεπώς τον πρόσεξε όλος ο κόσμος. Αργότερα έστελνε φιλιά και στις δύο μέσα από τα social media. Ήταν ίσως από τις πιο ιδιοφυείς κινήσεις της καριέρας του, μιας καριέρας που πάντα χαρακτηριζόταν από σκαμπανεβάσματα και συνήθως μια σνομπ αδιαφορία από την πλευρά των μουσικοκριτικών για το πολυσχιδές ταλέντο του. 

Τις πρώτες του απόπειρες στη μουσική τις έκανε όταν ήταν 10 χρονών. Ο Ariel Rosenberg γεννήθηκε το 1978 στην Καλιφόρνια, γιος ενός γαστρεντερολόγου με εβραϊκή καταγωγή. Παράτησε τις σπουδές του στην Καλών Τεχνών του Beverly Hills για να πιάσει δουλειά σε ένα δισκάδικο πριν ασχοληθεί με τη μουσική. «Για να κρύψω την προσωπικότητά μου τραγουδούσα με διαφορετικές φωνές και χρησιμοποιούσα εξώφυλλα που δεν μου έμοιαζαν». Αυτό τον ώθησε να υιοθετήσει μια εκκεντρική στάση που ακόμη και σήμερα δεν φαίνεται να έχει αποβάλει.

 

Αν και παραγνωρισμένος στο μεγαλύτερο μέρος της προηγούμενης δεκαετίας –αν έλεγες ότι σου άρεσε ο Ariel Pink πριν από 10 χρόνια σε κοιτούσαν με μισό βλέμμα, κάτι που εξηγεί εν μέρει τον λόγο που έχει αποκτήσει τόσο φανατικό κοινό−, κατάφερε να δημιουργήσει ένα μουσικό είδος από μόνος του.

Το 2004 η τύχη του αλλάζει. Πέφτει στα χέρια των Animal Collective ένα από τα πιο σημαντικά άλμπουμ των '00s, ίσως το σημαντικότερο. Το «Doldrums» ήταν μια δύναμη της φύσης. Η φιλοσοφία του Pink για το πώς φανταζόταν την ιδανική μουσική ήταν κάτι πραγματικά πρωτόγνωρο. Ήχοι και μελωδίες παιγμένες με τέτοιον τρόπο που πραγματικά δεν είχε ξανακουστεί ποτέ μέχρι τότε. Ένα περίεργο κράμα αθώας νοσταλγίας της κουλτούρας της κασέτας, μασημένων copy paste φωνητικών και ρυθμών και εμμονικών στίχων, που όμως ήταν αθεράπευτα ποπ. Φυσικά, τα έγραφε όλα μόνος του, στο δωμάτιό του. Μέχρι και τα διάφορα εφέ τα έκανε με το στόμα του, σαν ερασιτέχνης beatboxer. Ο Ariel Pink έφερε επανάσταση στον τρόπο που χρησιμοποιούσαν τότε τα μέσα ηχογραφήσεως και στην υφή του ίδιου του ήχου π.χ. το κασετόφωνο έχει την ίδια δημιουργική χρήση όπως η κιθάρα στα κομμάτια του.

Γιατί ο Ariel Pink είναι τελικά ένας από τους σπουδαιότερους μουσικούς της γενιάς του Facebook Twitter

Η μουσική του είχε έναν lo-fi χαρακτήρα, αλλά αποδείχτηκε καθοριστική για το chillwave κίνημα στα μέσα του 2000 και για μια γενιά νέων μουσικών που ξεκινούσαν τότε. Ξαναέκανε το DIY κουλ.

Αν και παραγνωρισμένος στο μεγαλύτερο μέρος της προηγούμενης δεκαετίας –αν έλεγες ότι σου άρεσε ο Ariel Pink πριν από 10 χρόνια σε κοιτούσαν με μισό βλέμμα, κάτι που εξηγεί εν μέρει τον λόγο που έχει αποκτήσει τόσο φανατικό κοινό−, κατάφερε να δημιουργήσει ένα μουσικό είδος από μόνος του. Τον κατέταξαν ανάμεσα στους πρώτους καλλιτέχνες που είχαν εμμονή με το παρελθόν και έφτιαχναν hauntology μουσική.

Όσο όμως περνάνε τα χρόνια, ο Ariel Pink φαίνεται ότι δεν μπαίνει σε καλούπια. Λειτουργεί πέρα από αυτά. Μπορεί η μουσική του να φαίνεται πολύπλοκη, συχνά ακατανόητη, αλλά δεν είναι έτσι ακριβώς. Επηρεασμένος από την αιθιοπική μουσική που κυκλοφορεί ακόμη και σήμερα κυρίως σε κασέτες, προσπαθούσε να μιμηθεί τους Αφρικανούς ήρωές του. Αυτό έγινε ακόμη πιο ξεκάθαρο όταν υπέγραψε στην 4AD και αποφάσισε να φτιάξει μπάντα. Με τον πρώτο του «καθαρό» δίσκο, το «Before Today», αποτίνει έναν αριστουργηματικό φόρο τιμής σε όλη αυτή την αφρικανική σκηνή.

Πέρα από το «Reminiscences», την instrumental διασκευή στο κομμάτι της Yeshimebet Dubale, «I remember a man», υπάρχει ένα τρομερό κλιπ από μια εμφάνιση των Ariel Pink's Haunted Graffitti που ερμηνεύουν το «Menopause Man» και παίζουν σαν να είναι ένα συγκρότημα από την Αιθιοπία, με τα ίδια blues vibes.

Στο τελευταίο του άλμπουμ «Pom Pom» ξεφεύγει ακόμη μια φορά και πάει ένα βήμα μπροστά. Κάνει ένα νεύμα στον κορυφαίο Frank Zappa με τη βοήθεια του συχωρεμένου Kim Fowley.

Το 2011 είχαμε τη χαρά να τον προσκαλέσουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο πλαίσιο των Lifo Nights. Αυτός ο λιλιπούτειος και ευγενικός άνδρας που δεν καθόταν ποτέ ήσυχος σε μια θέση ούτε για ένα λεπτό απέδειξε έμπρακτα πάνω στη σκηνή ότι ανήκει στους σπουδαιότερους μουσικούς της γενιάς του, αν όχι της σύγχρονης ποπ μουσικής από τη δεκαετία του '60 μέχρι και σήμερα.

Ιnfo: 

Ariel Pink, 06.06.2015, Main Stage

Μουσική
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tsugranes

Μουσική / Η επιρροή των ελληνικών '90s -’00s στις Tsugranes και τον ήχο τους

Με αναφορές στον ΛεΠα και την Charli XCX, το τριμελές σχήμα από τα Γιάννενα, που άνοιξε τη συναυλία της Μαρίνας Σάττι στην Τεχνόπολη, φέρνει την πιο φρέσκια μουσική στην ελληνική ανεξάρτητη σκηνή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι Khirki παντρεύουν το metal με τα ποραδοσιακά, σείοντας τις Συμπληγάδες 

Μουσική / Οι Khirki παντρεύουν το metal με παραδοσιακά στοιχεία και pop ευαισθησίες

Η νέα μπάντα του ελληνικού underground, που έχει ήδη ξεχωρίσει, ετοιμάζεται να αναχωρήσει για τη δεύτερη ευρωπαϊκή της περιοδεία, περιμένοντας το κοινό από κάτω να φωνάζει «the Greek song, the Greek song».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Μια μουσική πανδαισία στη σκιά του ναού της Αφαίας

Μουσική / Μια μουσική πανδαισία στη σκιά του ναού της Αφαίας

Το «Ταξίδι στο φως», μια σειρά συναυλιών του σπουδαίου μαέστρου Σταύρου Ξαρχάκου σε εμβληματικά μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους, συνεχίστηκε στην Αίγινα με την υποστήριξη της METLEN Energy & Metals.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ