GODSQUAD: «Ό,τι ήταν ένας ροκ σταρ στα '80s, είναι σήμερα ένας ράπερ»

Η δυναμική επιστροφή των GODSQUAD Facebook Twitter
Tο GODSQUAD είναι μια ιδέα που κρατάει χρόνια τώρα, πέρασε χιλιάδες κύματα για να είναι σήμερα έτοιμο να κάνει τα πρώτα του releases.
0

Οι GODSQUAD, μια από τις πιο ταλαντούχες μουσικές κολεκτίβες του εγχώριου ραπ, κυκλοφόρησαν τον πρώτο επίσημο δίσκο τους με τίτλο «DOWNTOWNGOONS». Ένα release που δεν σκοπεύει απλά να τους συστήσει με μαζικούς όρους πια στη σκηνή, αλλά και να αποδείξει ότι μιλάμε ουσιαστικά για βετεράνους του είδους και όχι για ανερχόμενους καλλιτέχνες.

—Στις 12 Μαρτίου κυκλοφόρησε η πρώτη ολοκληρωμένη, full length δουλειά σας, με τίτλο «DOWNTOWNGOONS». Τι έκανε ιδανική χρόνια το 2024 για αυτή την κυκλοφορία;
Δεν είναι ότι το 2024 είχε κάτι συγκεκριμένο για εμάς ώστε να το επιλέξουμε ως τη χρονιά που θα ξεκινήσουν όλα. Ήμασταν αρκετές φορές πολύ κοντά στο να κάνουμε release τις πρώτες μας official δουλειές, αλλά εν τέλει το κάνουμε τώρα. Tο GODSQUAD φέτος κλείνει 5 χρόνια μαζί ως ομάδα. Εννοούμε με το roster Sapranov, Μusah, Daree, Ernie, Steezynicco, Greg gpatron & OTKBABY. H ιδέα του GODSQUAD ξεκινάει πίσω στο 2012 από τον Sapranov και έναν παιδικό του φίλο, τον Sogi. Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια έχουν περάσει διάφορα μέλη, όπως μπορεί να γνωρίζετε, π.χ. SASKE, iLLEOo, NIGHTGRIND, MUNEYLXRD, αλλά και αρκετά μέλη που δεν έγιναν GODSQUAD Originals (γιατί για να γίνεις μέλος του GODSQUAD πρέπει να είσαι κοντά μας για περίπου έναν χρόνο πριν πούμε ότι είσαι επίσημα στην ομάδα).

Στην κοινωνία θα είμαστε πάντα τα παιδιά του δρόμου, αλήτες χωρίς σεβασμό, παιδιά του περιθωρίου και ό,τι άλλο μας αποκαλεί η τηλεόραση. Εμείς κάνουμε μουσική πρώτα για εμάς και μετά για εσάς.

Το GODSQUAD γενικά δεν είναι μια ομάδα που απλά κάνει μουσική, έτσι ξεκίνησε, αλλά κατέληξε να είναι κάτι τελείως διαφορετικό στη ζωή όλων μας. Το 2019 μπορούσαμε να γίνουμε πύραυλος, αν σκεφτείς ότι το πρώτο μας video clip μας μάς έβαλε αμέσως στα clubs, και όπου πηγαίναμε ήταν μια wild νύχτα. Παρ' όλα αυτά, ασχέτως με τα σχέδιά μας, ήμασταν πολύ κοντά στο Covid era, κάτι που δεν περιμέναμε καθόλου αλλά και κάτι που δεν είχαμε ιδέα πώς θα επηρεάσει την ψυχολογία μας. Έτσι αναβάλαμε πολλές φορές τα release μας και οι περισσότεροι θα πουν ότι το κάψαμε και πως χάσαμε την ευκαιρία μας.

Εμείς θα πούμε ότι μας ωρίμασε πιο πολύ από ποτέ ως άτομα, αλλά είδαμε και τεράστια διαφορά στο πώς ακούγεται η μουσική μας, εμείς επίσης θα πούμε ότι το Covid era μάς έκανε ομάδα πιο πολύ από ποτέ γιατί ζήσαμε πολύ σκοτεινές στιγμές. Τόσο ατομικά όσο και συνολικά, γινόμασταν όλο και πιο σκοτεινοί. Αυτό σίγουρα μάς έμαθε πράματα για τον εαυτό μας και το έκανε σε όλους μας. Σήμερα δεν έχουμε καμία σχέση με το GODSQUAD που πρόλαβαν λίγοι να μάθουν. Ήμασταν μπερδεμένοι, full on drugs, χωρίς κανένα πλάνο ή σκοπό, και τα όνειρά μας ήταν η μόνη πηγή ενέργειας. Σήμερα είμαστε out of drugs, full γυμναστική, full self evolve, προσπαθώντας να μάθουμε να αγαπάμε περισσότερο τον εαυτό μας και τους γύρω μας.

— Είστε μια πολυπληθής ομάδα, ένα φαινόμενο που στο σύγχρονο ραπ τοπίο είχε κάπως ξεθωριάσει. Σε αυτό το πλαίσιο και δεδομένου ότι υπάρχετε χρόνια ως ομάδα, είναι σημαντικό τα μέλη να έχουν πρωτίστως φιλικούς, έως και αδελφικούς δεσμούς μεταξύ τους και μετά να είναι συνεργάτες; 
Το GODSQUAD ξεκίνησε από τον Sapranov και έκανε recruit τον εαυτό του στην ουσία, έδωσε σε κάθε μέλος αυτό που δεν είχε αυτός όταν ξεκινούσε, δηλαδή έναν άνθρωπο να σου λέει «dream bigger», ότι είσαι πολύ περισσότερα από όσα φαντάζεσαι και πως το μυαλό σου έχει τη δύναμη να κάνει τα πάντα. Στην αρχή αυτό δημιουργούσε ανταγωνισμό και έτσι μέσα στα χρόνια τα μέλη με θέματα εγωισμού αποχώρησαν. Όσοι μείναμε μάς έκανε οικογένεια γιατί ναι μεν όλο αυτό ξεκίνησε για τη μουσική και τη δίψα μας για αποδοχή και επιτυχία, αλλά η ομάδα κατέληξε να παίζει καθημερινό ρόλο στη ζωή μας και πέρα από τη μουσική. Οπότε, ναι, είναι σημαντικό να είμαστε πρώτα φίλοι και μετά συνεργάτες.

DAREE x MUSAH - TEST

— Πόσο δύσκολο είναι για ένα πολυμελές γκρουπ να συντονιστεί στους σύγχρονους ρυθμούς ζωής ώστε να δημιουργήσει; Υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες;
Προφανώς είναι δύσκολο να συντονίσεις τόσα άτομα, να τους βολέψουν οι ίδιες μέρες, ώρες, μέρη, beats, αισθητική, αλλά αφού όλα αυτά μπουν σε μια σειρά τότε ξεκινάει αυτό που λέμε «go with the flow». Το «DOWNTOWNGOONS» δημιουργήθηκε σε διάστημα 3 μηνών καθημερινής δουλειάς.

Στην αρχή έχεις όλο το energy του κόσμου και ο ενθουσιασμός είναι τρομερή πηγή ενέργειας, αλλά κάπου κοντά στις τελευταίες 2 βδομάδες, έχοντας ξοδέψει όλη σου την ενέργεια, παίρνοντας τόσο πολλή πληροφορία για κάθε κομμάτι, artwork, dates, τελευταίες αλλαγές, mixing, mastering, κ.λπ., αρχίζεις να νιώθεις μια ψυχολογική πίεση γιατί κάνεις κάθε μέρα το ίδιο και κάθε μέρα πρέπει να είσαι παραγωγικός για να γίνει κάτι καινούργιο.

Βέβαια, όταν όλα φτάσουν στο τέλος και το project πλέον ανήκει στον κόσμο, παίρνεις μια βαθιά ανάσα απόλαυσης και ανακούφισης, και είτε πάει καλά είτε όχι, εσύ δούλεψες, το έκανες, και τώρα πλέον έχει εικόνα και ήχο. Αυτό το συναίσθημα θα σε ολοκληρώνει πάντα.

— Ανεξάρτητη δημιουργία ή mainstream; Θα αξιοποιούσατε τη δυνατότητα να αναμείξετε στη μουσική σας pop στοιχεία για το airplay; Ή τέτοιοι διαχωρισμοί είναι ξεπερασμένοι πλέον στην εποχή μας;
Δεν έχουμε κάνει κάποιο megahit για να έχουμε άποψη σχετικά με το «mainstream», μόνο ο Sapranov έζησε το mainstream με τους Abovethehood, κάνοντας sold out shows σε όλη την Ελλάδα, και μετά το summer tour με το «Dejavu» που έμεινε στα charts για 138 βδομάδες. Δεν κοιτάξαμε ποτέ ποιο είναι το κύμα της εποχής ώστε να δοκιμάσουμε να κάνουμε fit και εμείς και να ακολουθήσουμε κάποιο συγκεκριμένο wave. Μας ενδιαφέρει το τεχνικό στοιχείο και το πώς είναι η ατμόσφαιρα ενός κομματιού. Δεν ξέρουμε αν το GODSQUAD θα καταλήξει ποτέ να προσπαθεί να ακολουθεί τα μουσικά waves, εμείς νιώθουμε ήδη πως το GODSQUAD έχει τη δική του μουσική ταυτότητα.

HAWK & SAPRANOV - DEJA VU

— Έχει ανοίξει μια συζήτηση τον τελευταίο καιρό σε διάφορες κοινότητες από fans ότι ίσως το trap όπως το ξέραμε την περασμένη δεκαετία να έχει κάνει τον κύκλο του κι ότι ίσως πρέπει να αναζητήσουμε το νέο μαζικό ηχόχρωμα. Πώς εκτιμάτε αυτήν τη θεωρία, είναι βάσιμη ή πλέον το trap είναι too big to fail;
Δεν ξέρουμε αν πρέπει να τοποθετηθούμε στη συζήτηση αποκαλώντας τον ήχο μας trap. Για να σας δώσω να καταλάβετε, τα περισσότερα waves της metal αποκαλούνται γρήγορα από όλους rock ή απλά metal. Όπως, π.χ., στη metal υπάρχει το thrash metal, το metalcore, το nu metal, το neoclassical metal κ.λπ., έτσι και στο rap προφανώς θα υπάρχουν αρκετά είδη και αισθητικές, όπως το trap, το drill, το opium, το crunk, κ.λπ. Για εμάς το rap είναι το νέο rock. Ό,τι ήταν ένας rockstar στα '80s, '90s, είναι σήμερα ένας rapper. Σίγουρα θα έρθει κάποια στιγμή το «νέο rock», αλλά βλέποντας πώς πάνε τα πράγματα στη μουσική πλέον, πιο πιθανό είναι να αλλάξουν τα υπόλοιπα είδη μουσικής σε κάτι πιο rap παρά να αλλάξει το rap σε κάτι άλλο.

— Ο κόσμος σας αγαπάει και έχετε αναπτύξει όλα αυτά τα χρόνια αυτό που λέμε core κοινό. Έχουν υπάρξει ωστόσο δυσκολίες παρασκηνιακά, ανασταλτικοί παράγοντες που σας εμπόδισαν από το να κάνετε μουσική, στιγμές που είπατε «τα παρατάω» ακόμη; Και αν ναι, γιατί;
Δεν έχουμε core fan base, θεωρητικά το GODSQUAD είναι ένα underground σχήμα. Έχουμε κάποιους OG fans since day one! Όποιος είναι χρόνια σε αυτή την κουλτούρα γνωρίζει για το GODSQUAD και όλοι το περίμεναν σχολιάζοντας το πόσο λείπει η ποιότητα και τα προσεγμένα projects. 

Προφανώς έχουν υπάρξει δυσκολίες, ζούμε στην Ελλάδα! Με ό,τι και αν ασχολείσαι στην Ελλάδα είναι δύσκολα, έκτος και αν είσαι πολιτικός ή λαμόγιο με κονέ πολιτικών. Ζούμε σε μια χώρα όπου όλα λειτουργούν παράνομα ή χωρίς καμία επίβλεψη, ο Sapranov έχει ξαναπεί σε interview του πως ως καλλιτέχνης στην Ελλάδα δεν θα δεις ποτέ τίποτα από αυτό το κράτος. Έχουμε διεφθαρμένα πνευματικά δικαιώματα, τρώνε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, όπως τρώνε από οπουδήποτε μπορούν να φάνε. Αν κάναμε μουσική για τα λεφτά μόνο και το βλέπαμε καθαρά ως δουλειά, όπως κάποιος τύπος που κάνει μαθήματα φωνητικής και δουλεύει με διασκευές στα μπουζούκια, τότε πολύ πιθανόν να μη θέλαμε να τα παρατήσουμε ποτέ. Στη δικιά μας περίπτωση, όλο αυτό που κάνουμε είναι κάτι που μας γεμίζει, έτσι εξελίχτηκε όλη μας η ζωή γύρω από αυτό. Όλοι κάποια στιγμή θα σκέφτηκαν να τα παρατήσουν γιατί στην Ελλάδα όλα μοιάζουν μάταια, αλλά αυτή η σκέψη δημιουργείται πάντα ανάλογα με το πώς καθρεφτίζεται αυτό που κάνεις στην κοινωνία.

Στην κοινωνία θα είμαστε πάντα τα παιδιά του δρόμου, αλήτες χωρίς σεβασμό, παιδιά του περιθωρίου και ό,τι άλλο μας αποκαλεί η τηλεόραση. Εμείς κάνουμε μουσική πρώτα για εμάς και μετά για εσάς.

Η μουσική μας δεν προσπαθεί να σε προβληματίσει, η δημιουργία της μουσικής μας για εμάς είναι η διέξοδος από τη σαπίλα της καθημερινότητας σε αυτήν τη χώρα. Όταν μπαίνουμε studio, γινόμαστε superheroes, ο χρόνος σταματάει και όλα μένουν πίσω.

Η δυναμική επιστροφή των GODSQUAD Facebook Twitter
Η μουσική μας δεν προσπαθεί να σε προβληματίσει, η δημιουργία της μουσικής μας για εμάς είναι η διέξοδος από τη σαπίλα της καθημερινότητας σε αυτήν τη χώρα.

— Ολοκληρώνοντας, είναι ασφαλές να υποθέσουμε πως το «Freakshow» αποτελεί προπομπό για solo δίσκους και από τα υπόλοιπα μέλη; Γενικά ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον; Κάποιο live παρουσίασης του «DOWNTOWNGOONS» ενδεχομένως;
Όπως είπαμε και προηγουμένως, το GODSQUAD είναι μία ιδέα που κρατάει χρόνια τώρα, πέρασε χιλιάδες κύματα για να είναι σήμερα έτοιμο να κάνει τα πρώτα του releases. Οπότε ναι, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι θα έχουμε πολλή μουσική στο μέλλον, και σίγουρα solo albums από Sapranov, Musah, Daree και Ernie. Ο Sapranov ήδη δουλεύει ένα Opium Project που θα λέγετε «BLADE» και ίσως να είναι τριλογία. Ο Musah δουλεύει κάποια singles και ένα καινούργιο άλμπουμ, βέβαια έχει ήδη ένα ολοκληρωμένο άλμπουμ έτοιμο πριν καν κυκλοφορήσει το «DOWNTOWNGOONS». Πρόκειται να ξαναμπεί σύντομα studio ώστε να το ανανεώσει, γιατί μετά το «DOWNTOWNGOONS» τα τεχνικά του επίπεδα έκαναν άλματα. Ο Daree έχει καιρό που δουλεύει το πρώτο του solo άλμπουμ. Ο Ernie είναι underdog, δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα γι' αυτόν, απλά παρακολουθήστε τον. Σχετικά με lives, είμαστε σε διαδικασία επικοινωνίας με διάφορα μαγαζιά της χώρας ώστε να κάνουμε presentation parties για το «DOWNTOWNGOONS» πριν πάμε σε παρουσίαση δίσκου. Σύντομα θα κυκλοφορήσει και το making of του «DOWNTOWNGOONS», θα είναι σαν documentary, όλο το ταξίδι της δημιουργίας του.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cutthroat

Μουσική / Το νοσταλγικό ραπ των Θεσσαλονικιών Cutthroat

Μια κολεκτίβα νέων καλλιτεχνών που πιστεύει πως η προώθηση της μουσικής ήταν πιο αποτελεσματική μέσω του Myspace και όταν τα CD μοιράζονταν χέρι με χέρι μόλις κυκλοφόρησε το «Perfect Blue», ένα ραπ άλμπουμ εμπνευσμένο από τα καρτούν και τα παιχνίδια των '90s και των '00s.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Lifo Videos / Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Στο trailer της ταινίας τελικά τραγουδάει ο ίδιος ή είναι ΑΙ; Ποιο είναι το red flag του; Αν δεν ήταν εμφανίσιμος θα είχε την ίδια καριέρα; Ισχύει ότι ήταν μεταλλάς; Ο Χρήστος Μάστορας απαντά στις ερωτήσεις του κοινού.
ΒΑΝΑ KΡΑΒΑΡΗ & ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΓΚΟΖΗΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM