Το χαμένο ντοκιμαντέρ των Doors

Το χαμένο ντοκιμαντέρ των Doors Facebook Twitter
Το ντοκιμαντέρ που είχε τίτλο Feast of Friends δεν έμελλε να ολοκληρωθεί ποτέ...
0

Είναι 1968. Οι Doors έχουν ήδη κυκλοφορήσει 3 άλμπουμ (The Doors, Strange Days, Waiting For the Sun) και βρίσκονται στο απόγειο της καριέρας τους. Εκείνη την περίοδο τους έρχεται η ιδέα να προσλάβουν ένα κινηματογραφικό συνεργείο να τους ακολουθήσει σε όλη την διάρκεια της καλοκαιρινής περιοδείας τους. Το συγκρότημα θα αναλάμβανε και την παραγωγή, γράφει το Rolling Stone που βρήκε τους εναπομείναντες Doors για να σχολιάσουν το φιλμ. Ο Jim Morrison και ο Ray Manzarek που γνωρίστηκαν στην κινηματογραφική σχολή του UCLA, αποφάσισαν να προσεγγίζουν  τους παλιούς τους συμφοιτητές με τα σχέδια τους. Τα γυρίσματα ανέλαβαν ο κάμεραμαν Paul Ferrara, o ηχολήπτης Babe Hill και ο μοντέρ Frank Lisciandro.

«Ελπίζω όσοι έχουν δει την ταινία του Oliver Stone να δουν αυτή. Για να καταλάβουν ποιος πραγματικά ήταν ο Jim»

Σήμερα ο κιθαρίστας του γκρουπ Robby Krieger θυμάται: «Βάλαμε μερικούς από τους κολλητούς τους στην σχολή να μας ακολουθούν και να μας τραβάνε. Η ιδέα ήταν να κάνουμε ένα ντοκιμαντέρ στο στυλ του σινεμά verite.  Ο Jim και ο Ray ήταν κολλημένοι με τον κινηματογράφο των σίξτις.» Σύμφωνα με τον Krieger, ο Morrison ήθελε το πρότζεκτ να έχει ελεύθερη δομή, μια ειλικρινής ματιά στο γκρουπ πάνω και κάτω από την σκηνή και την κάμερα να καταγράφει οτιδήποτε συμβαίνει. «Συνήθιζε να λέει ότι το φιλμ φτιάχνεται μόνο του.»

Το χαμένο ντοκιμαντέρ των Doors Facebook Twitter

Το ντοκιμαντέρ που είχε τίτλο Feast of Friends δεν έμελλε να ολοκληρωθεί ποτέ. Στοίχιζε ήδη πολλά λεφτά που το γκρουπ δεν μπορούσε να διαθέσει και εκτός από αυτό αναγκάστηκαν να σταματήσουν το πρότζεκτ όταν ο Jim Morrison συνελήφθη στο Μαϊάμι το 1969 μετά από την πιο αμφιλεγόμενη εμφάνιση της καριέρας του. Το υλικό που απέμεινε προβλήθηκε σε διάφορα φεστιβάλ στον κόσμο αλλά τελικά κατέληξε στο ράφι. Για πολλά χρόνια κυκλοφορούσαν παράνομες κόπιες μεταξύ των οπαδών του γκρουπ ενώ η μπάντα χρησιμοποίησε σκηνές για τα μουσικά της βίντεο. Ποτέ δεν βρήκε επίσημη διανομή.  Μέχρι σήμερα που κυκλοφορεί πλέον ένα νέο DVD που έχει επεξεργαστεί την 39λεπτη ταινία ενώ έχουν προστεθεί έξτρα 34 λεπτά από κομμένες σκηνές.

 

Το χαμένο ντοκιμαντέρ των Doors Facebook Twitter
Η κάμερα έχει καταγράψει μοναδικές στιγμές από το γκρουπ. «Είναι ένα ντοκουμέντο μιας εποχής» λέει χαρακτηριστικά ο ντράμερ τους John Densmore...

Η κάμερα έχει καταγράψει μοναδικές στιγμές από το γκρουπ. «Είναι ένα ντοκουμέντο μιας εποχής» λέει χαρακτηριστικά ο ντράμερ τους John Densmore. Υπάρχει μια επική βερσιόν του "The End" όπου ο Morrison αλλάζει τα λόγια από τον μονόλογο του όταν βλέπει μια ακρίδα στο έδαφος. Δείχνει ακόμη: τον τραγουδιστή να προσπαθεί να περάσει παλεύοντας από ένα τοίχο από αστυνομικούς ντυμένους με λευκά πουκάμισα πάνω στην σκηνή έτσι ώστε να μπορέσει να πλησιάσει το κοινό, το γκρουπ να ηχογραφεί το Wild Child στο στούντιο με παραγωγό τον Paul Rothchild, τον Krieger και τον Morrison να αυτοσχεδιάζουν κομμάτια καθώς αράζουν στα παρασκήνια και όλη την μπάντα να κάνει καθημερινά πράγματα όπως το να παίρνει το τρένο για πάει στο Space Needle στο Σιάτλ ή να παίζει ανέμελα χαρτιά κατά τη διάρκεια μιας πτήσης.

Το χαμένο ντοκιμαντέρ των Doors Facebook Twitter

Πολλές σκηνές δείχνουν τους Doors να κυκλοφορούν στο δρόμο και να ξεχωρίζουν από το πλήθος. «Ήμασταν σίγουρα διαφορετικοί από τον περισσότερο κόσμο εκείνες τις μέρες» λέει ο Krieger «Τώρα όλοι μοιάζουν το ίδιο. Πιστεύω ότι θέλαμε να ήμαστε διαφορετικοί. Μερικές φορές μας δημιουργούσε μπελάδες. Μια φορά πήγαμε σε ένα εστιατόριο και ήταν εκεί κάτι τύποι από το στρατό και παίξαμε ξύλο μαζί τους επειδή δεν τους άρεσε ο τρόπος που φαινόμαστε. Αυτό συνέβη στο Λος Άντζελες.  – δεν θα το πίστευες ότι θα μπορούσε να γίνει εκεί. Ήμασταν λίγο-πολύ  οι μόνοι στην πόλη με μακριά μαλλιά.»

Σε μια από τις σεκάνς που προστέθηκαν στην επεξεργασμένη βερσιόν του φιλμ μπορεί κάποιος επίσης να διακρίνει τον μελλοντικό Han Solo να περπατάει. Ο Harrison Ford  τότε ήταν ξυλουργός και βοηθούσε στα γυρίσματα. Ήταν φίλος με το συνεργείο. «Δεν είχα πολλές επαφές μαζί του. Απλά βοηθούσε με τις κάμερες. Ήταν ωραίος τύπος» θυμάται ο ντράμερ τους Jοhn Densmore. 

Το χαμένο ντοκιμαντέρ των Doors Facebook Twitter

 

Ο Densmore, παρακολουθώντας σήμερα το Feast of Friends αισθάνεται θλίψη για τον χαμό του Ray και του Jim [o Manzarek πέθανε το 2013 και ο Morrison το 1971]. Του φέρνει όμως και όμορφες αναμνήσεις, ειδικά μια σκηνή που κάθονται σε ένα καράβι και φαίνονται αθώοι και μαυρισμένοι από τον ήλιο. Εύχεται να ήξερε από την αρχή «ότι ήμoυν σε μια μπάντα με έναν τρελό καμικάζι. Φαινόταν ότι ήταν χαρισματικός και διαφορετικός αλλά δεν ήξερα ότι είχε συμβόλαιο με τον θάνατο.»

 

«Ελπίζω όσοι έχουν δει την ταινία του Oliver Stone να δουν αυτή. Για να καταλάβουν ποιος πραγματικά ήταν ο Jim» αναφέρει ο Krieger. Η μπάντα είχε μισήσει την ταινία του 1991 και είχε ανοικτά δηλώσει την αντίθεση της με τον τρόπο που απεικόνιζε τον Jim Morrison.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ