Μελεντίνη: «Η αδυναμία που έχω απέναντι στις προκλήσεις της ζωής με κάνει αφελή»

H «Σκοτοδίνη» της Μελεντίνης Facebook Twitter
Γίνεται να ακούσει κάποιο εφηβάκι στο δωμάτιό του το «Love will tear us apart» και να μη συμβεί κάτι μέσα του; Δεν ξέρω, λέμε τώρα.
0

«Δεν θέλω πια να προσπαθώ/όλα τελειώνουν και δεν ξέρω πού αρχίζω/κι αν μ' αγαπάς μη με μαδάς/μέσα στη στάχτη έχω μάθει να ανθίζω», τραγουδάει γλυκόπικρα στο ρεφρέν. Ο ανάλαφρος '80s synth wave ρυθμός και το πολύχρωμο βίντεο που μόλις κυκλοφόρησε κάνει τη «Σκοτοδίνη» το απόλυτο κομμάτι του καλοκαιριού. Αυτό το διάστημα η Μελεντίνη ετοιμάζει δύο άλμπουμ, ένα ελληνόφωνο και ένα αγγλόφωνο. Συνεχίζει να μένει στο Βερολίνο.

Το βίντεο του κομματιού ξεκινάει με το πρόσωπο ενός θυμωμένου άνδρα να φωνάζει και να ετοιμάζει μια βαλίτσα. Η Μελεντίνη υποδύεται μια μητέρα που μεγαλώνει μόνη της την κόρη της και μαζί περνούν στιγμές ξεγνοιασιάς σε μια ζεστή Αθήνα. Παρά τον μελαγχολικό του τόνο, δημιουργεί ένα αίσθημα αισιοδοξίας ότι θα τα βγάλουν πέρα. Γιατί όμως ονόμασε το κομμάτι έτσι;

«Υπήρξε μια περίοδος εσωστρέφειας στους μουσικούς της γενιάς μου. Έβγαιναν πάρα πολύ ωραίοι δίσκοι, αλλά αφορούσαν πολύ λίγο κόσμο στην Ελλάδα, που είχε ανάγκη από εξεζητημένο ήχο και πρωτοπόρα αισθητική».

«Σκοτοδίνη είναι αυτό το vertigo που μαυρίζουν όλα. Είναι κάτι που έχω αισθανθεί όταν είναι πολύ βαρύ το κλίμα γύρω μου, αλλά και όταν τα συναισθήματά μου είναι περισσότερα απ' όσα μου επιτρέπει η πραγματικότητα. Αυτή η αδυναμία που έχω απέναντι στις προκλήσεις της ζωής με κάνει αφελή πολλές φορές και για μια τέτοια αφέλεια μιλάει το τραγούδι. Γιατί να μην μπορείς απλώς να υπάρχεις κάτω απ' τον ήλιο όπως τα λουλούδια;»

— Ποια ήταν η ιδέα πίσω από το βίντεο; Μοιάζει σαν μια μικρού μήκους ταινία, ήταν εσκεμμένο; 
Η ιδέα ήταν ακριβώς αυτή, να φτιάξουμε κάτι κινηματογραφικό με ρόλους, ιστορία, όλα σαν από κομμάτι μιας ταινίας. Αρχικά ήθελα να συνεργαστώ με έναν άνθρωπο με τον οποία να αισθάνομαι ότι καταλαβαινόμαστε και κάπως ήρθε στη ζωή μου ο Τso (Αναστάσιος Τσόρδας). Γνωριστήκαμε στο Βερολίνο, μου άρεσε πολύ η μικρού μήκους ταινία του «Μάρα» και όλη η καλλιτεχνική του οντότητα. Όταν του ανέθεσα τη σκηνοθεσία του κλιπ, μου σύστησε και τις συνεργάτιδές του από την ομάδα τους (Νεφέλη Αθανασάκη, Βίκυ Αναστασιάδου, Ιωάννα Λούρα), τη @madebyvanity, και είχαμε πάρα πολύ δυνατή χημεία στη διαδικασία του brainstorming.

Αρχικά είχα γράψει ένα διαφορετικό σενάριο που το αποκλείσαμε λόγω budget. Η παραγωγή έγινε με χρήματα που έβαλα στην άκρη για να μπορέσω να το κάνω. Τα παιδιά σκέφτηκαν κάτι που να ενσωματώνει την κοινή αισθητική μας αλλά και την κοινωνική ευαισθησία της αρχικής ιστορίας με κάτι που θα ήταν πιο προσωπικό, ίσως και βιωματικό ως έναν βαθμό. Κυρίως μας ένοιαζε να δημιουργήσουμε μια φωτεινή, ανάλαφρη εικόνα μέσα στην όχι ανάλαφρη καθημερινότητα μιας νεαρής μη προνομιούχας και μόνης μητέρας στην Αθήνα, η οποία είναι και η ίδια σαν παιδί ακόμα, αλλά που έχει να παλέψει με αντιξοότητες τις οποίες συνειδητά παραλείψαμε, πέρα από την υποψία ενός κακοποιητικού παρελθόντος, για να σταθούμε στη δύναμη της στοργής.

H Σκοτοδίνη της Μελεντίνης Facebook Twitter
Eγώ είμαι παιδί των '80s-'90s, οπότε ο ήχος εκείνης της εποχής τριγκάρει πολλά συναισθήματα και μια ονειροπόληση πάνω στην αθωότητα της εφηβείας μου.

— Οι Έλληνες δημιουργοί επιστρέφουν στον ελληνικό στίχο; Τι έχει αλλάξει στη σκηνή από όταν πρωτοξεκίνησες;
Αισθάνομαι ότι υπάρχει περισσότερη τόλμη με τον ελληνικό στίχο σε πιο πολλά είδη μουσικής και αυτό γιατί οι δημιουργοί σήμερα αντιλαμβάνονται την εποχή τους στο εδώ και το τώρα. Υπήρξε μια περίοδος εσωστρέφειας στους μουσικούς της γενιάς μου. Έβγαιναν πάρα πολύ ωραίοι δίσκοι αλλά αφορούσαν πολύ λίγο κόσμο στην Ελλάδα, που είχε ανάγκη από εξεζητημένο ήχο και πρωτοπόρα αισθητική. Αντιθέτως, μιλώντας μέσα από τη δική μου πορεία, όταν έβγαλα στο bandcamp μόνο το ηλεκτροακουστικό ΕP «Λεωφόρος Εφιαλτών» το 2016, ένα ελληνόφωνο songwriter άλμπουμ χωρίς καμία δημοσιότητα και προώθηση, είχα 600 downloads μέσα σε μία μέρα. Εκεί κάπως κατάλαβα ότι αυτό που ήθελα να επικοινωνήσω αυθόρμητα, και μάλιστα με με μια lo-fi παραγωγή, και που νόμιζα ότι δεν θα αφορά κανέναν, είχε μεγαλύτερη οργανική ανταπόκριση από αυτή που πάλευα να αποκτήσω με τις «ακαδημαϊκές» ενορχηστρώσεις και τις υψηλές στουντιακές προδιαγραφές. 

— Γιατί αυτός ο '80s ήχος παραμένει τόσο επίκαιρος μέχρι σήμερα; Τι κάνει τον κόσμο να ξαναγυρνάει σε αυτόν;
Αν με ρωτάς με αφορμή τη «Σκοτοδίνη», εγώ είμαι παιδί των '80s-'90s, οπότε ο ήχος εκείνης της εποχής τριγκάρει πολλά συναισθήματα και μια ονειροπόληση πάνω στην αθωότητα της εφηβείας μου. Αλλά αυτό το επίκαιρο που λες, σκέφτομαι, για παράδειγμα, αν γίνεται να ακούσει κάποιο εφηβάκι στο δωμάτιό του το «Love will tear us apart» και να μη συμβεί κάτι μέσα του, γίνεται; Δεν ξέρω, λέμε τώρα.

— Επόμενα σχέδια;
Φέτος μαζί με τους Running Blue Orchestra θα εμφανιστούμε στη σκηνή του Φεστιβάλ Σαμοθράκης Pulsar και στην Κύπρο για το διεθνές μουσικό φεστιβάλ «Φέγγαρος». Γενικά ως άνθρωπος δεν έχω οργάνωση και προγραμματισμό, απλώς μια μέρα μπορεί να ξυπνήσω και να πάθω αμόκ, να κάνω το ένα, να κάνω το άλλο και κάπως έτσι με πιάνει και σκοτοδίνη.

Melentini - Σκοτοδίνη

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Ρώτα με ό,τι θες / Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Στο trailer της ταινίας τελικά τραγουδάει ο ίδιος ή είναι ΑΙ; Ποιο είναι το red flag του; Αν δεν ήταν εμφανίσιμος θα είχε την ίδια καριέρα; Ισχύει ότι ήταν μεταλλάς; Ο Χρήστος Μάστορας απαντά στις ερωτήσεις του κοινού.
ΒΑΝΑ KΡΑΒΑΡΗ & ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΓΚΟΖΗΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM