Ο πρώτος δίσκος που αγάπησε ο Eversor

Ο πρώτος δίσκος που αγάπησε ο Eversor Facebook Twitter
Eversor, Major League Bangers. Φωτο:Atena Kappa
0


 

Supreme NTM - Supreme NTM" (1998 - Label: Epic)

Είναι πραγματικά κόντρα στα στερεότυπα, να έχεις μια μπάντα με 3 albums στο ενεργητικό της και να καταλήγεις να δίνεις στο 4ο την "ευλογία" του ομότιτλου. Στους Γάλλους όμως, NTM, έπρεπε μιας και το "ομώνυμο" άλμπουμ που κυκλοφόρησαν το 1998 κι ενώ εγώ ήμουν 14 χρονών πιτσιρικάς, έμελλε να είναι και αυτό που τους προσδιόρισε στο 100% σαν σύνολο και σαν μονάδες επίσης. Το δίδυμο από το προάστιο του Saint-Denis του Παρισιού, έβαλε την ύστατη γαλλική πινελιά στο δανεισμό της rap κουλτούρας απο τα αφροαμερικάνικα κατεχόμενα της Νέας Υόρκης.

 Η αυτοπεποίθηση στον ήχο, ήταν σαν το κλασσικό crime flick "The French Connection" αλλά το σύνολο ήταν ανάλογης σημασίας όπως η πρόσκρουση στο "Μίσος" του Κασοβίτς. Ένα ξεχειλισμένο μπουκάλι μολότοφ, με beats από υποτιμημένους Αμερικανούς παραγωγούς όπως ο Willie Gunz (όσοι μέσα στα 90s άκουσαν τον A.D.O.R. ξέρουν) και ο LG Experience (ενορχηστρωτής των Ill All Skratch) αλλά και τα επόμενα διαμάντια που θα είχε να επιδείξει το γαλλικό beatmaking όπως ο Madizm και ο Sulee B Wax.

Στο rap, οι 2 υπεύθυνοι, Kool Shen & Joey Starr, πρωτεργάτες του group με ελάχιστες συμμετοχές αλλά με μηδενική, στην ουσία, με τη σημασία του "κραχτη". Γιατι? Το είχανε. Τα videoclips είχαν την ίδια αισθητική, αυτή με τη μουντίλα της πόλης, με το αβέβαιο, με την πολυπολιτισμικότητα και προφανώς, τον ατόφιο -σε cinematic σημείο- ρεαλισμό. Με θεματολογία για τις χαμένες γενεές, για τα νιάτα της μετανάστευσης, για τον αντρίκιο ανταγωνισμό (βλέπε "battle rap") και ,γιατι όχι, το lifestyle τους.

Ένας δίσκος ορόσημο, για ο,τι ακολούθησε ευρωπαϊκά (και όχι μόνο), για ο,τι κοπιάρανε groups και καλλιτέχνες στην πορεία και για ο,τι λατρεύτηκε 10ετια μετά (το επετειακό tour του άλμπουμ, ήταν ένα πραγματικό show με όλη την έννοια και σε απίστευτη προσέλευση κόσμου στις γαλλόφωνες περιοχές). Εγώ? Ναι, το αγόρασα, αυτό, και το tshirt του και μια αφίσα απο το eBay οταν παρουσιαζόταν στο Βercy του Παρισιού. Γιατί τότε το λάτρεψα σαν ακροατής, αργότερα όμως το έβαλα σαν σημείο σύγκρισης για όλες τις δουλείες μου, όχι τόσο για να το φτάσω, αλλά για να γνωρίζω που πρέπει να πάω. Συνίσταται ανεπιφύλακτα σε όλους , ανεξαρτήτως είδους, ακροατές. Μια ταινία για τους τυφλούς ίσως, πατήστε play.

________________

Διαβάστε την συνέντευξη που είχε παραχωρήσει ο Eversor πέρσι στο LIFO.gr

 

Την Τετάρτη 13 Μαίου ο Eversor μαζί με τον BMC θα βρίσκεται στο Ρέθυμνο, στο Jive

 Eversor-Facebook 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ