Ένα εντυπωσιακό νέο πρόγραμμα ανακοινώθηκε για τη φετινή σεζόν του Ολύμπια - Δημοτικού Μουσικού Θεάτρου «Μαρία Κάλλας», το οποίο αδιαμφισβήτητα θα αποτελέσει σημείο συνάντησης πολλών φιλότεχνων και αυτόν τον χειμώνα στην ιστορική σκηνή της οδού Ακαδημίας.
Στην πανηγυρική εκδήλωση της παρουσίασής του στο δημαρχείο της Αθήνας ο δήμαρχος της πόλης Κώστας Μπακογιάννης, αφού έκανε απολογισμό της περσινής χρονιάς, συμπλήρωσε: «Η μεγάλη επιστροφή του Ολύμπια πέρσι το φθινόπωρο στην πολιτιστική ζωή της Αθήνας με σπουδαίες καλλιτεχνικές παραγωγές αγκαλιάστηκε θερμά από το αθηναϊκό κοινό, γεμίζοντας όλους εμάς με ενθουσιασμό και περηφάνια. Συνεχίζουμε και φέτος την προσπάθεια να προσφέρουμε ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα υψηλής ποιότητας».
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Ολιβιέ Ντεκότ, παίρνοντας τη σκυτάλη και πριν παρουσιάσει εκτενώς το πρόγραμμα, αναφέρθηκε στο καλλιτεχνικό όραμα που το διέπει, επισημαίνοντας: «Το Ολύμπια επιδιώκει να είναι ένα θέατρο για το κοινό, που θα αναδεικνύει τον ελληνικό πολιτισμό και ταυτόχρονα θα είναι ανοιχτό στη διεθνή σκηνή, σε όλα τα ποιοτικά είδη μουσικής, σε όλες τις μορφές της τέχνης. Πορεύεται πλέον με τη δική του ταυτότητα και με το πρόσημο της αριστείας και της διαφορετικότητας».
Σε ένα πρόγραμμα, λοιπόν, στο οποίο κυριαρχεί η μουσική και καταφέρνει να συμπεριλάβει μια μεγάλη γκάμα ειδών, η μεγάλη έμφαση για φέτος δίνεται σε δύο εμβληματικούς Έλληνες καλλιτέχνες του εικοστού αιώνα, τον Δημήτρη Μητρόπουλο και τη Μαρία Κάλλας, που το 2023 συμπληρώνονται εκατό χρόνια από τη γέννησή της.
Σε ένα πρόγραμμα, λοιπόν, στο οποίο κυριαρχεί η μουσική και καταφέρνει να συμπεριλάβει μια μεγάλη γκάμα ειδών, η μεγάλη έμφαση για φέτος δίνεται σε δύο εμβληματικούς Έλληνες καλλιτέχνες του εικοστού αιώνα, τον Δημήτρη Μητρόπουλο και τη Μαρία Κάλλας, που το 2023 συμπληρώνονται εκατό χρόνια από τη γέννησή της. Η επέτειος θα γιορτάζεται με εκδηλώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ξεκινώντας με την παρουσίαση σε συναυλιακή μορφή της μοναδικής ελληνικής όπερας που τραγούδησε, τον Πρωτομάστορα του Μανώλη Καλομοίρη, υπό τη διεύθυνση της αρχιμουσικού Ζωής Τσόκανου. Το αφιέρωμα περιλαμβάνει ακόμα δύο συναυλίες.
Ωστόσο η επίσημη πρεμιέρα του Ολύμπια έχει προγραμματιστεί στις 14 Οκτωβρίου με την όπερα Αδελφή Βεατρίκη του Μητρόπουλου, η οποία θα παρουσιαστεί επίσης σε συναυλιακή μορφή από ένα λαμπερό γαλλο-ελληνικό καστ, με τη σπουδαία δραματική σοπράνο Catherine Hunold στον κεντρικό ρόλο, ενώ στο πόντιουμ θα διευθύνει ο αρχιμουσικός Pierre Dumoussaud.
Από τις πάμπολλες εκδηλώσεις του προγράμματος ξεχωρίσαμε μερικές στις οποίες αξίζει να αναφερθούμε. Καταρχάς, κατά τη διάρκεια των εορτών επιστρέφει μία από τις πιο αγαπητές αθηναϊκές οπερέτες, ο Βαπτιστικός του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, σε σκηνοθεσία και μουσική διεύθυνση Γιώργου Πέτρου. Παράλληλα, επιστρέφουν οι παραστάσεις όπερας για παιδιά με το έργο του Θοδωρή Αμπαζή Ο πρίγκιπας Ιβάν και το Πουλί της Φωτιάς. Ο συνθέτης και σκηνοθέτης, έχοντας ως βάση το γνωστό ρωσικό παραμύθι, μας καλεί σε ένα μαγευτικό ταξίδι. Η νέα μεγάλη παραγωγή της σεζόν θα είναι η Ιφιγένεια εν Ταύροις του Gluck, έργο-σταθμός στην ιστορία της όπερας, τη σκηνοθεσία της οποίας θα υπογράψει ο Θάνος Παπακωνσταντίνου και τη μουσική διεύθυνση ο Γιώργος Πέτρου. Το λαμπερό καστ θα απαρτίζουν, μεταξύ άλλων, η Ελληνοκαναδή σοπράνο Σούλα Παρασίδη στην πρώτη της εμφάνιση στην Ελλάδα, ο Αργεντινός τενόρος Juan Francisco Gatell και ο Γάλλος βαρύτονος Phillipe-Nicolas Martin.
Το Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής θα φιλοξενήσει σπουδαίους ερμηνευτές όπως η Γιώτα Νέγκα, η Γλυκερία, ο Μανώλης Μητσιάς, η Λένα Αλκαίου, ο Παντελής Θαλασσινός και ο Λάκης Χαλκιάς. Αντίστοιχα, η Athens Big Band θα συμπράξει με μια σειρά καλλιτεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό για να μας ταξιδέψει στον συναρπαστικό κόσμο της τζαζ και των ποικίλων ρευμάτων της. Ξεχωρίζει η σύμπραξη με τον κορυφαίο σαξοφωνίστα Gilad Atzmon.
Τέλος, στο πλαίσιο της επετείου για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, η Δημοτική Αθηναϊκή Εστουδιαντίνα παρουσιάζει το μουσικό οδοιπορικό «Όνειρο ήταν μα δεν το λησμονήσαμε – Το τραγούδι της Σμύρνης».
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LifO