Πώς ο Μαδούρο ακύρωσε την περιοδεία ενός Βενεζολάνου μαέστρου επειδή τον κατέκρινε

Πώς ο Μαδούρο ακύρωσε την περιοδεία ενός Βενεζολάνου μαέστρου επειδή τον κατέκρινε Facebook Twitter
2

Ο μαέστρος τόλμησε να μιλήσει και ο Πρόεδρος τον κατέβασε από το πόντιουμ. Η ανταλλαγή "πυρών" που ξεκίνησε ήδη από τον Μάιο μεταξύ του διάσημου μαέστρου Γκουστάβο Ντουνταμέλ και του Προέδρου της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο φαίνεται να καταλήγει σε μια "περιποιημένη" λογοκρισία. Η περιοδεία που προγραμμάτιζε η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων της χώρας σε τρεις αμερικανικές Πολιτείες (από μία συναυλία σε Ιλινόις, Βιρτζίνια και δύο στην Καλιφόρνια) με μαέστρο τον Ντουνταμέλ, ακυρώθηκε με εντολή του Προεδρικού γραφείου της χώρας, γράφουν τα διεθνή πρακτορεία.  "Το όνειρό μου να παίξω με αυτούς τους σπουδαίους μουσικούς, αυτή τη φορά δεν θα πραγματοποιηθεί. Θα συνεχίσουμε να παίζουμε και να αγωνιζόμαστε για μια καλύτερη Βενεζουέλα και για έναν καλύτερο κόσμο", έγραψε στο Twitter του ο Ντουνταμέλ και χαρακτήρισε την ακύρωση μια "θλιβερή" στιγμή. 

Καλλιτέχνης που επί χρόνια εργάστηκε σε όλα τα κοινωνικά προγράμματα του κράτους, ο 36χρονος μαέστρος παραμένει σήμερα στυλοβάτης του μουσικού προγράμματος El Sistema, αυτού του πολυσυζητημένου και πρωτότυπου συστήματος εκπαίδευσης το οποίο επιχείρησε -με όχημα την δύναμη της μουσικής- να καταπολεμήσει την ανέχεια και την εγκληματικότητα στις πιο βίαιες και φτωχές περιοχές της χώρας.

Εξωστρεφής, δυναμικός και δημοφιλής για το παροιμιώδες πάθος με το οποίο διευθύνει όταν ανεβαίνει στο πόντιουμ, ο Ντουνταμέλ είναι αναμφισβήτητα το πρόσωπο πίσω από το σημαντικότερο πολιτιστικό προϊόν της Βενεζουέλας: την Ορχήστρα Νέων «Σιμόν Μπολιβάρ». Καλλιτέχνης που επί χρόνια εργάστηκε σε όλα τα κοινωνικά προγράμματα του κράτους, ο 36χρονος μαέστρος παραμένει σήμερα στυλοβάτης του μουσικού προγράμματος El Sistema, αυτού του πολυσυζητημένου και πρωτότυπου συστήματος εκπαίδευσης το οποίο επιχείρησε -με όχημα την δύναμη της μουσικής- να καταπολεμήσει την ανέχεια και την εγκληματικότητα στις πιο βίαιες και φτωχές περιοχές της χώρας. Από το 1975, που ο μαέστρος και συνθέτης Χοσέ Αντόνιο Αμπρέου έκανε τις πρώτες απόπειρες να δημιουργήσει μια ορχήστρα όπου οι μουσικοί πρωτίστως θα συνυπήρχαν και θα μελετούσαν όλοι μαζί δεκάδες χιλιάδες παιδιά στην Βενεζουέλα και στην συνέχεια σε όλον τον κόσμο έμαθαν μουσική και συμμετείχαν σε ορχήστρες και χορωδίες. 


Προσωπικότητα διεθνούς ακτινοβολίας, μουσικός διευθυντής της Φιλαρμονικής του Λος Άντζελες και της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βενεζουέλας Σιμόν Μπολιβάρ, ο Γ.Ντουνταμέλ μετά τις ατελείωτες διακρίσεις πρόσθεσε φέτος άλλη μία στο βιογραφικό του, αφού έγινε ο νεότερος μαέστρος που διεύθυνε ποτέ την περίφημη Πρωτοχρονιάτικη συναυλία της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Βιέννης -που μεταδίδεται κάθε 1η του χρόνου ζωντανά σε περισσότερες από 90 χώρες. Αλλά οι περγαμηνές του δεν σταματούν τον Μαδούρο. 

 


Κι ενώ για καιρό -και παρά τα όσα δραματικά συμβαίνουν στη Βενεζουέλα- ο νεαρός μαέστρος απέφευγε εντέχνως να πάρει θέση (σε σημείο που δέχτηκε σφοδρή κριτική για την σιωπή του), πλέον συγκαταλέγεται στους πολλούς εχθρούς του προέδρου. Το γεγονός που πυροδότησε μια σειρά από επικριτικές δηλώσεις εναντίον του καθεστώτος ήταν η δολοφονία του Armando Canizales. Ο 17χρονος βιολιστής, από τα παιδιά που ευεργετήθηκαν από το El Sistema, σκοτώθηκε τον περασμένο Μάιο κατά τη διάρκεια αντικυβερνητικής διαμαρτυρίας σε μια περιοχή ανατολικά του Καράκας. Τότε ήταν που ο Ντουνταμέλ εξαπέλυσε την πρώτη επίθεση και ανέβασε στην προσωπική του σελίδα στο Facebook μια επιστολή σημειώνοντας: "Υψώνω τη φωνή μου ενάντια στη βία. Υψώνω τη φωνή μου ενάντια σε κάθε μορφή καταστολής. Τίποτα δεν δικαιολογεί αιματοχυσία...  Ήρθε η ώρα να ακούσετε τους ανθρώπους: Αρκετά πια. Καλώ επειγόντως τον Πρόεδρο της χώρας και την κυβέρνηση να ανακαλέσουν και να ακούσουν τη φωνή του λαού της Βενεζουέλας. Οι καιροί δεν μπορούν να οριστούν από το αίμα του λαού μας. Οφείλουμε στη νεολαία μας έναν  κόσμο ελπίδας, μια χώρα στην οποία θα μπορούμε να περπατάμε ελεύθεροι ακόμα κι αν διαφωνούμε. Μια χώρα με σεβασμό, ανοχή, διάθεση διαλόγου, χώρο να ονειρευτούμε, να χτίσουμε τη Βενεζουέλα που όλοι επιθυμούμε...". 


Στη δήλωσή του, επίσης κάλεσε τους πολιτικούς ηγέτες να σταματήσουν τη βία, αλλά, όπως ήταν λογικό τα περισσότερα πυρά στρέφονταν στον Μαδούρο που ήταν αποφασισμένος να κάνει αναθεώρηση του Συντάγματος της χώρας. ""Η δημοκρατία δεν μπορεί να φτιάχνεται στα μέτρα μιας συγκεκριμένης κυβέρνησης γιατί παύει να είναι δημοκρατία". 

Λάδι στην φωτιά, έριξε εκ νέου και τον περασμένο μήνα, γράφοντας ένα άρθρο γνώμης στους New York Times και την Ισπανική El País με τα οποία καταδίκαζε τα σχέδια της κυβέρνησης να πραγματοποιήσει ψηφοφορία για την αναθεώρηση του Συντάγματος της χώρας. Από την πλευρά του ο Μαδούρο εννοείται πως σήκωσε το γάντι. Το πρακτορείο Associated Press ανέφερε πως σε τηλεοπτική εμφάνιση την περασμένη Παρασκευή ο Πρόεδρος απευθύνθηκε στον μαέστρο με ειρωνεία λέγοντας: "Καλώς ήλθατε στην πολιτική" και στη συνέχεια ευχήθηκε να "τον συγχωρήσει ο Θεός". Δεν παρέλειψε, δε, να τον κατηγορήσει εμμέσως ακόμα και για την επιλογή του να ζει μακριά από την πατρίδα: "Εγώ δεν μένω στο εξωτερικό. Κανένας από μας δεν ζει στο εξωτερικό, στη Μαδρίτη ή στο Λος Άντζελες. Πού ζούμε; Στη Βενεζουέλα και εργαζόμαστε για τους κατοίκους της χώρας». 

       
___________
 Με πληροφορίες από The Guardian, New York Times, Los Angeles Times, BBC

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

σχόλια

2 σχόλια
Μη μπερδεύεστε παιδιά.Αυτά ΔΕΝ τα κάνουν οι αριστεροί ηγέτες. Τα κάνουν μόνον οι φασίστες.Έτσι όπως το πάτε, θα εξισώσετε και το Σταλινισμό με το Ναζισμό! Ε ρε ιδεολογική αναμόρφωση σε γκουλάγκ που θέλετε, αμάν πια!
Έχουμε δε και εκτιμήσει και εδώ στο Ηρώδειο την ορχήστρα. Και έπαιξε ρόλο στην προσέλευση του κόσμου ΚΑΙ ο "κοινωνικός χαρακτήρας" της ορχήστρας.Τα "παιδιά του δρόμου" είναι παντού και πάντα ίδια, σε όλες τις χώρες, άσχετα αν οι κυβερνήσεις τους είναι αριστερές ή δεξιές.Και οι ανίκανοι πολιτικοί κυβερνήτες, πάντα θα προσπαθούν να φιμώσουν κάθε πολιτικά ελεύθερη δημιουργική φωνή που τους κριτικάρει. Και πάντα προσπαθούν να τους αντικαταστήσουν με συνήθως χυδαίους "στρατευμένους", που πουλάνε την τέχνη τους για μια καρέκλα.Έχει αποδειχθεί, είτε με την δεξιά, είτε με την αριστερά.