Primer festival 2024: Τι είδαμε και τι ακούσαμε την πρώτη μέρα

Primer festival 2024, μια άποψη Facebook Twitter
Miss Μonique
0

Είναι μεγάλος ο ενθουσιασμός που νιώθεις όταν ξημερώνει η ημέρα διεξαγωγής ενός φεστιβάλ μουσικής που περιμένεις πώς και πώς. Αποφάσισα κι εγώ να πάω στο Primer φέτος πρώτη φορά (το Σάββατο), μια και η μουσική του ξέφευγε από την EDM (electronic dance music), που πρωταγωνιστούσε πέρσι, και φλέρταρε με την techno, την οποία και προτιμώ.   

Πηγαίνοντας στο απογευματινό εξωτερικό stage –έφτασα περίπου στις 18:00, λίγο πριν τελειώσει η Miss Μonique–, βρήκα μικρές ουρές και αρκετό προσωπικό. Επιπλέον, τα VIP εισιτήρια άξιζαν τον κόπο, μια και έτσι περίμενες σε πολύ μικρότερες ουρές στο μπαρ και στην τουαλέτα. Μάλιστα εδώ ήταν πολλά τα μπαρ, κι αυτό ήταν θετικό, μαζί με τις φυσιολογικές τιμές, και δη του νερού στα πενήντα λεπτά, τη στιγμή που αυτό σκαρφαλώνει εύκολα στα τρία ή και τέσσερα ακόμη ευρώ σε άλλες διοργανώσεις. Όμως το highlight ήταν το βραχιολάκι με το barcode που επιτέλους είχε ελληνικό event, κάνοντας το top-up και τις πληρωμές πανεύκολες. 

Κλείνοντας το set της η Μiss Μonique, στο stage βγήκε ο ομοεθνής και πρώτο όνομα του Αfterlife, Argy, σε ένα melodic techno set που «έχτιζε», χωρίς να κάνει κοιλιές. Προς ικανοποίηση όλων έπαιξε όλα τα γνωστά κομμάτια του και έκλεισε ανεβάζοντας ρυθμό και ένταση, αφήνοντάς μας όλους να περιμένουμε με ανυπομονησία την υπόλοιπη βραδιά. 

Primer festival 2024, μια άποψη Facebook Twitter

Νομίζω πως είναι το πρώτο ελληνικό event όπου πραγματικά δεν έγιναν εκπτώσεις σε ήχο και φώτα. Ιδίως τα δεύτερα ήταν συγκρίσιμα μόνο με αυτά που βλέπουμε σε events στο εξωτερικό: άψογα σε ένταση, ποικίλα και σε αρμονία με τον ήχο και το είδος. Μου θύμισαν λίγο μια μικρογραφία του καλοκαιρινού Αwakenings στην Ολλανδία. Πραγματικά δεν είχα λόγο να γκρινιάξω για τίποτα. 

Στην πορεία, και μετά από μια μεγάλη παύση χωρίς μουσική, βγήκαν στη σκηνή οι Röyksopp σε ένα πειραματικό live DJ set, όχι πολύ της αρεσκείας μου, που βρήκε ωστόσο το κοινό του.

Ύστερα από ένα ακόμη κενό, με συγκίνηση σχεδόν καλωσορίσαμε τον Eric Prytz για πρώτη φορά στην Ελλάδα, πρωτοπόρο της ηλεκτρονικής μουσικής και πιθανότατα στα δέκα-είκοσι μεγαλύτερα ονόματα του χώρου που την έκαναν αυτό που είναι σήμερα. Το set του, αν και σύντομο, είχε αδιάκοπη ροή, δυνατά beats, μελωδίες που σε τραβούσαν κυριολεκτικά να χορέψεις και κορυφώσεις όπως αυτή με το «Infinity» ή το «Opus» στο τέλος που άφησαν το κοινό κατάπληκτο, αν κρίνω από τις αντιδράσεις. Είχα καιρό να απολαύσω set τόσο πολύ. 

Primer festival 2024, μια άποψη Facebook Twitter

Το ανοιχτό set έκλεισε και με σχετικά γρήγορους ρυθμούς ο κόσμος μετακινήθηκε στο κλειστό του Τae Κwo Do, έναν δοκιμασμένο χώρο για techno parties, όπου πολλοί ήρθαν αντιμέτωποι με μεγάλες ουρές και πολύ αργό ρυθμό εισόδου. Οι πολύ καλοί Nick Jojo & Christian Cambas πλαισίωναν τους headliners Agents of Time & Kolsch. Οι ΑοΤ έπαιξαν ένα ίσως αναμενόμενο, πλην σωστό melodic techo set με στρωτή ροή και δυνατό κλείσιμο. Τα φώτα ήταν πραγματικά άψογα, τόσο που σχεδόν δεν το πίστευα. Μακάρι να ακολουθήσουν κι άλλες παραγωγές το παράδειγμα του Primer, μια και συνέχεια βλέπουμε κάτι να πηγαίνει στραβά. Είχε τα πάντα, λέιζερ, φωτορρυθμικά και στοχευμένα visuals, με τα οποία χανόσουν.  

Primer festival 2024, μια άποψη Facebook Twitter

Λίγο μετά τις 2:00 βγήκε το highlight, για μένα, της βραδιάς, ο τεράστιας εμπειρίας Δανός DJ Κolsch, που αν και ξεκίνησε δειλά με οικείες μελωδίες και δίχως να θέλει να σε ρίξει στα βαθιά μετα το set των Αgents of Τime, έκανε ένα remix στο «Γεια» της Βανδή, σκορπώντας ενθουσιασμό – πολλοί μεγάλοι DJs παίζουν και μια τοπική επιτυχία που φέρνουν στα μέτρα τους. Στην πορεία έχτισε, «βάρυνε», όπως αρμόζει στις μικρές ώρες και κατεθύνθηκε σε καθαρόαιμα techno μονοπάτια με τρομερό ρυθμό και ένταση, δίχως να σε αφήσει λεπτό στο δυόμισι ωρών extended set του. Ύστερα από αυτό I called it a night, απολύτως ικανοποιημένος.  

Κλείνοντας, ας τονίσουμε για άλλη μια φορά την ανάγκη για μουσικά φεστιβάλ αυτού του είδους στην Αθήνα, μια και η πόλη χωλαίνει στον συγκεκριμένο τομέα όχι μόνο σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες αλλά και με το Reworks π.χ. της Θεσσαλονίκης. Το κοινό και o ενθουσιασμός, αν μη τι άλλο, φαίνεται πως υπάρχουν.  

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ