Primer festival 2024: Τι είδαμε και τι ακούσαμε την πρώτη μέρα

Primer festival 2024, μια άποψη Facebook Twitter
Miss Μonique
0

Είναι μεγάλος ο ενθουσιασμός που νιώθεις όταν ξημερώνει η ημέρα διεξαγωγής ενός φεστιβάλ μουσικής που περιμένεις πώς και πώς. Αποφάσισα κι εγώ να πάω στο Primer φέτος πρώτη φορά (το Σάββατο), μια και η μουσική του ξέφευγε από την EDM (electronic dance music), που πρωταγωνιστούσε πέρσι, και φλέρταρε με την techno, την οποία και προτιμώ.   

Πηγαίνοντας στο απογευματινό εξωτερικό stage –έφτασα περίπου στις 18:00, λίγο πριν τελειώσει η Miss Μonique–, βρήκα μικρές ουρές και αρκετό προσωπικό. Επιπλέον, τα VIP εισιτήρια άξιζαν τον κόπο, μια και έτσι περίμενες σε πολύ μικρότερες ουρές στο μπαρ και στην τουαλέτα. Μάλιστα εδώ ήταν πολλά τα μπαρ, κι αυτό ήταν θετικό, μαζί με τις φυσιολογικές τιμές, και δη του νερού στα πενήντα λεπτά, τη στιγμή που αυτό σκαρφαλώνει εύκολα στα τρία ή και τέσσερα ακόμη ευρώ σε άλλες διοργανώσεις. Όμως το highlight ήταν το βραχιολάκι με το barcode που επιτέλους είχε ελληνικό event, κάνοντας το top-up και τις πληρωμές πανεύκολες. 

Κλείνοντας το set της η Μiss Μonique, στο stage βγήκε ο ομοεθνής και πρώτο όνομα του Αfterlife, Argy, σε ένα melodic techno set που «έχτιζε», χωρίς να κάνει κοιλιές. Προς ικανοποίηση όλων έπαιξε όλα τα γνωστά κομμάτια του και έκλεισε ανεβάζοντας ρυθμό και ένταση, αφήνοντάς μας όλους να περιμένουμε με ανυπομονησία την υπόλοιπη βραδιά. 

Primer festival 2024, μια άποψη Facebook Twitter

Νομίζω πως είναι το πρώτο ελληνικό event όπου πραγματικά δεν έγιναν εκπτώσεις σε ήχο και φώτα. Ιδίως τα δεύτερα ήταν συγκρίσιμα μόνο με αυτά που βλέπουμε σε events στο εξωτερικό: άψογα σε ένταση, ποικίλα και σε αρμονία με τον ήχο και το είδος. Μου θύμισαν λίγο μια μικρογραφία του καλοκαιρινού Αwakenings στην Ολλανδία. Πραγματικά δεν είχα λόγο να γκρινιάξω για τίποτα. 

Στην πορεία, και μετά από μια μεγάλη παύση χωρίς μουσική, βγήκαν στη σκηνή οι Röyksopp σε ένα πειραματικό live DJ set, όχι πολύ της αρεσκείας μου, που βρήκε ωστόσο το κοινό του.

Ύστερα από ένα ακόμη κενό, με συγκίνηση σχεδόν καλωσορίσαμε τον Eric Prytz για πρώτη φορά στην Ελλάδα, πρωτοπόρο της ηλεκτρονικής μουσικής και πιθανότατα στα δέκα-είκοσι μεγαλύτερα ονόματα του χώρου που την έκαναν αυτό που είναι σήμερα. Το set του, αν και σύντομο, είχε αδιάκοπη ροή, δυνατά beats, μελωδίες που σε τραβούσαν κυριολεκτικά να χορέψεις και κορυφώσεις όπως αυτή με το «Infinity» ή το «Opus» στο τέλος που άφησαν το κοινό κατάπληκτο, αν κρίνω από τις αντιδράσεις. Είχα καιρό να απολαύσω set τόσο πολύ. 

Primer festival 2024, μια άποψη Facebook Twitter

Το ανοιχτό set έκλεισε και με σχετικά γρήγορους ρυθμούς ο κόσμος μετακινήθηκε στο κλειστό του Τae Κwo Do, έναν δοκιμασμένο χώρο για techno parties, όπου πολλοί ήρθαν αντιμέτωποι με μεγάλες ουρές και πολύ αργό ρυθμό εισόδου. Οι πολύ καλοί Nick Jojo & Christian Cambas πλαισίωναν τους headliners Agents of Time & Kolsch. Οι ΑοΤ έπαιξαν ένα ίσως αναμενόμενο, πλην σωστό melodic techo set με στρωτή ροή και δυνατό κλείσιμο. Τα φώτα ήταν πραγματικά άψογα, τόσο που σχεδόν δεν το πίστευα. Μακάρι να ακολουθήσουν κι άλλες παραγωγές το παράδειγμα του Primer, μια και συνέχεια βλέπουμε κάτι να πηγαίνει στραβά. Είχε τα πάντα, λέιζερ, φωτορρυθμικά και στοχευμένα visuals, με τα οποία χανόσουν.  

Primer festival 2024, μια άποψη Facebook Twitter

Λίγο μετά τις 2:00 βγήκε το highlight, για μένα, της βραδιάς, ο τεράστιας εμπειρίας Δανός DJ Κolsch, που αν και ξεκίνησε δειλά με οικείες μελωδίες και δίχως να θέλει να σε ρίξει στα βαθιά μετα το set των Αgents of Τime, έκανε ένα remix στο «Γεια» της Βανδή, σκορπώντας ενθουσιασμό – πολλοί μεγάλοι DJs παίζουν και μια τοπική επιτυχία που φέρνουν στα μέτρα τους. Στην πορεία έχτισε, «βάρυνε», όπως αρμόζει στις μικρές ώρες και κατεθύνθηκε σε καθαρόαιμα techno μονοπάτια με τρομερό ρυθμό και ένταση, δίχως να σε αφήσει λεπτό στο δυόμισι ωρών extended set του. Ύστερα από αυτό I called it a night, απολύτως ικανοποιημένος.  

Κλείνοντας, ας τονίσουμε για άλλη μια φορά την ανάγκη για μουσικά φεστιβάλ αυτού του είδους στην Αθήνα, μια και η πόλη χωλαίνει στον συγκεκριμένο τομέα όχι μόνο σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες αλλά και με το Reworks π.χ. της Θεσσαλονίκης. Το κοινό και o ενθουσιασμός, αν μη τι άλλο, φαίνεται πως υπάρχουν.  

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM