The soundtrack of our lives

The soundtrack of our lives Facebook Twitter
Grizzly Bear Band
0
Come on die young

Ο έβδομος δίσκος των Mogwai τούς βρίσκει επιτέλους σε φόρμα. Το «Hardcore will never die, but you will» είναι λάθος να το προσπεράσεις επειδή ο ήχος τους δεν είναι της μόδας και κουβαλάνε την κατάρα του post-rock. O Barry Burns, που μπήκε στην μπάντα μετά την κυκλοφορία του δεύτερου δίσκου τους, λέει πως «αυτήν τη φορά θέλαμε να ηχογραφήσουμε τραγούδια που δεν θα σκεφτόμασταν ποτέ να βάλουμε σε δίσκο μας». Κάτι που ίσως να είναι και υπερβολικό, αλλά δεν απέχει και πολύ από την αλήθεια. Η καινούργια δουλειά βρίσκει τους Mogwai ν' ανακτούν τον επικό προσδιορισμό των συνθέσεών τους, αποφεύγοντας όμως τα κλισέ του ήχου τους. «Ήταν πολύ ωραία εμπειρία η ηχογράφηση του "Hardcore". Το στούντιο όπου κάναμε τις ηχογραφήσεις είναι από τα πολύ αγαπημένα μας και η παρουσία του Paul Savage (σ.σ. παραγωγός του μυθικού πλέον Young Team) μετά από τόσα χρόνια έκανε τη διαδικασία ακόμα πιο ευχάριστη». Αν και δύσκολο να το πιστέψεις, ο Burns και η παρέα του από τη Γλασκώβη κυκλοφόρησαν έναν από τους μέχρι τώρα δίσκους της χρονιάς. Ο ίδιος έχει φύγει με τη γυναίκα του από την πόλη του κι έχει μετακομίσει στο Βερολίνο εδώ και αρκετά χρόνια. «Η υπερπροστατευτικότητα του δημοτικού συμβουλίου της πόλης (από τα χειρότερα σε ολόκληρη τη Μεγάλη Βρετανία) την έχει μετατρέψει από ένα μέρος για όλους που ήταν παλιότερα σε ένα μέρος για κανέναν. Πλέον, υπάρχουν κανόνες για τα πάντα. Μην κάνεις το ένα, μην κάνεις το άλλο. Η πόλη έχει γίνει ανυπόφορη. Άσε που ο ηλίθιος νόμος με την απαγόρευση του καπνίσματος, με τον κόσμο να κάθεται έξω από τις παμπ, είναι αιτία πολλών καβγάδων». Πέσ' τα, χρυσόστομε!

The Legacy

Με αφορμή την απονομή των βραβείων Όσκαρ, ας δούμε 3 από τις καλύτερες κινηματογραφικές δουλειές που προσπέρασε η Ακαδημία, αφού, με εξαίρεση τη δουλειά του Reznor για το Social Network, οι υπόλοιπες επιλογές είναι οι πλέον αναμενόμενες. Υποθέτω, χωρίς να το ψάξω στοιχηματικά, πως ο Desplat πρέπει να έχει πάρει το αγαλματίδιο ήδη στο σπίτι του. Άλλωστε, ο Λόγος του βασιλιά είναι μια ταινία φτιαγμένη αποκλειστικά για τα Όσκαρ, και σε αυτό το πλαίσιο έχει κινηθεί και ο συνθέτης. Δεν θα μπλέξω εδώ το εξαιρετικό «Homeland» των drog_Α_tek - έτσι κι αλλιώς φέτος υπάρχει εγχώρια εκπροσώπηση μέσω του Λάνθιμου. Πρώτη και καλύτερη είναι η δουλειά των Daft Punk στο Tron Legacy, όπου η μουσική δεν ολοκληρώνει απλώς τις εικόνες, αλλά το μεγαλύτερο μέ-ρος της ταινίας μοιάζει να στηρίζεται πάνω της. Ειδικότερα, η σκηνή του διαγαλαξιακού μπαρ δεν θα είχε τίποτα από τον εντυπωσιακό της χαρακτήρα αν δεν την απογείωναν οι δύο Γάλλοι μάστορες. Τα οσκαρικά εύσημα, απ' ό,τι φαίνεται, θα τα πάρει ο υπεύθυνος για το sound editing και όχι οι Daft Punk, που εδώ επιδεικνύουν πιο καθαρά από ποτέ την αγάπη τους για τον John Carpenter και τον Βαγγέλη Παπαθανασίου. Ταυτόχρονα, καταφέρνουν να ικανοποιήσουν και τη συνθήκη κάθε soundtrack που αξίζει να βάλεις στη δισκοθήκη σου, δηλαδή τη μουσική αυτοδυναμία που οφείλει να έχει, αποκομμένο από τα κινηματογραφικά πλάνα.

Blue Swan

Εκτός λίστας έμεινε ο (ανάποδος όπως σωστά διάβασα κάπου) Τσαϊκόφσκι του Clint Mansell, αφού βασίζεται κατά πολύ στη - bigger than life- μουσική για τη «Λίμνη των Κύκνων». Λόγω θέματος είναι προφανές πως ο Mansell αυτήν τη φορά δεν είχε συνθετικά περιθώρια και προσπάθησε αρκετά επιτυχημένα να επαναπροσδιορίσει τη γραφή του Τσαϊκόφσκι, υποχρεωμένος όμως να διατηρήσει σε πρώτο επίπεδο τις χαρακτηριστικές μελωδίες του διασημότερου μπαλέτου στον κόσμο. Αυτό μπορεί να ελαχιστοποιεί το ενδιαφέρον σου ως ακροατή, αλλά δεν μπορείς να μη διαπιστώσεις, γι' άλλη μια φορά, ότι είναι συγκλονιστικός μουσικός. Σίγουρα όχι απαραίτητο, χωρίς όμως αυτό να μειώνει την αξία του. Τέλος, οι Grizzly Bear ολοκλήρωσαν με επιτυχία τη μουσική για την ταινία-καψούρα της χρονιάς, το Βlue Valentine. Χωρίς να ξεφεύγουν από το ήδη εδραιωμένο αρτίστικο φολκ τους και μοιράζοντας τον χρόνο που είχαν στη διάθεσή τους σε ορχηστρικά θέματα και τραγούδια, υποστηρίζουν τον ρυθμό της ταινίας χωρίς να ξεχνούν τον ιδιαίτερο ήχο τους. Από την άλλη, δεν μπορείς να παραβλέψεις το γεγονός πως όταν δεν υπάρχουν φωνητικά, βαριέσαι στις κατ' οίκον ακροάσεις, κάτι που δεν παρατηρείς, εστιάζοντας στις καινούργιες βρισιές που θέλεις να φωνάξεις στην πρωταγωνίστρια. Όπως και να 'χει, το «I live with you» θα έπρεπε να είναι εκτός συναγωνισμού, αν το τοποθετήσεις απέναντι στις υποψηφιότητες για το οσκαρικό τραγούδι της χρονιάς.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ