Τι εννοείς δεν πήρε Όσκαρ; 12 αγαπημένα μας τραγούδια που δεν βραβεύτηκαν

Τι εννοείς δεν πήρε Όσκαρ; 12 αγαπημένα μας τραγούδια που δεν βραβεύτηκαν Facebook Twitter
O Elton John και ο Τim Rice κέρδισαν το Όσκαρ για το τραγούδι «Can you feel the love tonight» της ταινίας «Lion King», αλλά ταυτόχρονα το έχασαν για το «Hakuna Matata» που ακουγόταν στην ίδια ταινία.
0

MAGNOLIA, 1999

AIMEE MANN - SAVE ME

Στα Όσκαρ Τραγουδιού δύσκολα μπορείς να ανταγωνιστείς τραγούδι από ταινία κινουμένων σχεδίων. Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζονται οι αναλυτές των βραβείων και εδώ ο κανόνας επιβεβαιώθηκε. Το Όσκαρ πήγε στον Phil Collins για το δικό του «You'll be in my heart» από την ταινία «Tarzan».

H Aimee Mann, όταν το παρουσιάζει σε συναυλίες, λέει: «Το τραγούδι που έχασε το Όσκαρ από τον Phil Collins και το τραγούδι αγάπης που έγραψε για έναν πίθηκο σε ταινία κινουμένων σχεδίων».

 

WILD IS THE WIND, 1957

JOHNNY MATHIS – WILD IS THE WIND

Το περίφημο «Wild is the wind», η μεγάλη επιτυχία του David Bowie, ήταν υποψήφιο για Όσκαρ από την ομώνυμη ταινία, όπου το τραγουδούσε ο Johnny Mathis.

Δυστυχώς γι' αυτόν, την ίδια χρονιά ήταν υποψήφιος (και κέρδισε) o Frank Sinatra με το τραγούδι «All the way» από την ταινία της Joker is Wild.

Το «Wild is the wind» έχει γνωρίσει πολλές εκτελέσεις. Mία από τις πιο αξιομνημόνευτες είναι αυτή της Nina Simone, από την οποία εμπνεύστηκε και ο David Bowie.

 

CALL ME BY YOUR NAME, 2017

SUFJAN STEVENS – MYSTERY OF LOVE

Άλλη μια φορά που επιβεβαιώνεται ο ισχυρισμός των αναλυτών ότι δύσκολα κερδίζεις ένα τραγούδι από ταινία κινουμένων σχεδίων. Ο Sufjan Stevens έχασε το Όσκαρ από την ταινία της Pixar, Coco, και το τραγούδι «Remember Me».

O σκηνοθέτης Luca Guadagnino προσέγγισε τον Sufjan για να του δώσει τον ρόλο του αφηγητή στο Call me by your name, ο Stevens αρνήθηκε και τότε του πρότεινε να γράψει ένα τραγούδι για την ταινία, το οποίο δεν κατάφερε, τελικά, να αποσπάσει κάποιο βραβείο, παρά τις υποψηφιότητες σε πολλές διοργανώσεις.

 

DESPICABLE ME 2, 2013

PHARRELL WILLIAMS - HAPPY

Ένα από τα πιο πετυχημένα εμπορικά τραγούδια όλων των εποχών που, παρότι ήταν υποψήφιο, έχασε το Όσκαρ από την ταινία Frozen και το «Let it go».

Ήταν η μεγαλύτερη επιτυχία του 2014 στην Αμερική (με 6,45 εκατομμύρια σε πωλήσεις μόνο εκείνη τη χρονιά) και στην Αγγλία (1,5 εκατομμύριο).

Όταν ρωτήθηκε ο Pharrell πώς ένιωσε που έχασε το Όσκαρ, είπε: «Όταν ανακοινώθηκε το αποτέλεσμα το πρόσωπό μου πάγωσε (frozen), αλλά μετά το ξανασκέφτηκα και είπα "ξεκόλλα" (let it go)».

 

UNCHAINED, 1955

TODD DUNCAN – UNCHAINED MELODY

Όταν ο Alex North έγραφε τη μουσική για μια μάλλον ασήμαντη ταινία με θέμα τη φυλακή, το Unchained, κατά πάσα πιθανότητα δεν φανταζόταν ότι με την προσθήκη των στίχων του Hy Zaret το «Unchained Melody» θα γινόταν ένα από τα πιο επιτυχημένα τραγούδια στην ιστορία της ποπ μουσικής, φτάνοντας στο Νο1 της Μεγάλης Βρετανίας με 4 διαφορετικές εκτελέσεις και πάνω από 1.500 επίσημες διασκευές από περίπου 700 καλλιτέχνες.

Η πιο κλασική εκτέλεση είναι αυτή των Righteous Brothers το 1965, σε παραγωγή του μεγάλου Phil Spector, μια βερσιόν που ξανάρθε στην επικαιρότητα το 1990, καθώς ακουγόταν στο Ghost, την πιο εμπορική ταινία εκείνης της χρονιάς.

 

LIVE AND LET DIE, 1973

LINDA AND PAUL McCARTNEY - LIVE AND LET DIE

O Paul McCartney ηχογράφησε μαζί με τους Wings το τραγούδι των τίτλων της ταινίας του James Bond, «Live and let die», τον Οκτώβριο του 1972, κάνοντας ένα διάλειμμα από τις ηχογραφήσεις για το άλμπουμ του «Red rose speedway».

Οι παραγωγοί της ταινίας, που ήταν η πρώτη με τον Roger Moore ως 007, του έστειλαν ένα αντίγραφο του μυθιστορήματος του Ian Fleming, ο McCartney το διάβασε σε μία μέρα και την επομένη κάθισε στο πιάνο κι έγραψε το τραγούδι μέσα σε δέκα λεπτά, μαζί με τη σύζυγό του, Linda.

Παραγωγός και ενορχηστρωτής ήταν ο στενός συνεργάτης των Beatles, George Martin. Στην απονομή του 1974, το  «Live and let die» ήταν υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού, αλλά το βραβείο πήγε στο «The way we were» των A. Bergman, M. Bergman & M. Hamlisch από την ομώνυμη ταινία, με ερμηνεύτρια και πρωταγωνίστρια την Barbra Streisand.

 

CASINO ROYALΕ, 1967

DUSTY SPRINGFIELD – THE LOOK OF LOVE

Το 1967 κυκλοφόρησε μία από τις καλύτερες ηχογραφήσεις όλων των εποχών, που οι λάτρεις του βινυλίου και του καλού ήχου ξεχωρίζουν για τη φινέτσα και τη μαεστρία της.

Το σάουντρακ της ταινίας του James Bond, «Casino Royale», φτιάχτηκε με τη μουσική του Burt Bacharach, τους στίχους του Hal David και την πολύτιμη σύμπραξη των Herb Alpert & The Tijuana Brass.

Το δημιουργικό ντουέτο Bacharach - David μας χάρισε σε εκείνο το άλμπουμ το διαμάντι «The Look of love» με τη φωνή της Dusty Springfield. Το τραγούδι, αν και προτάθηκε για Όσκαρ Τραγουδιού, δεν το κέρδισε. Αλλά για εμάς είναι σαν να το κέρδισε!

 

TOY STORY, 1995

RANDY NEWMAN – YOU'VE GOT A FRIEND IN ME

Τα σάουντρακ του «Toy Story» (χρησιμοποιήθηκε και στα τρία), σε στίχους και σύνθεση του Randy Newman, είναι ένας ύμνος στη φιλία και στην παιδική αθωότητα.

Τραγούδι το οποίο μεγάλωσε μια γενιά, εκείνη που θα ζούσε τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας (το «Toy Story» είναι η πρώτη ταινία που δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου σε ηλεκτρονικό υπολογιστή) και ακόμα και σήμερα ο Randy Newman το παίζει πάντα στις συναυλίες του.

Κυκλοφόρησε σε single το 1996 και έγινε χρυσό στις ΗΠΑ, προτάθηκε για Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού, αλλά έχασε από το «Colors of the wind» της ταινίας «Ποκαχόντας».

O Randy Newman έχει συνθέσει παρά πολλά σάουντρακ κι έχει προταθεί συνολικά 20 φορές για Όσκαρ στη συγκεκριμένη κατηγορία, κερδίζοντας τις δύο: το 2002 με το «If I didn't have you» από το «Monsters, inc» και το 2010 με το «We belong together» από το τρίτο «Toy Story»!

 

 

THE LION KING, 1994

ELTON JOHN / TIM RICE – HAKUNA MATATA

Καμία έκπληξη όταν το 1995 ο Elton John κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού. Πέντε τα υποψήφια τραγούδια και τα τρία ήταν δικά του, από την ταινία «The Lion King».

Ακόμα κι αν δεν έχει δει κανείς την ταινία (δεν γίνεται αυτό) και δεν έχει ακούσει τα τραγούδια, και μόνο που υπάρχει υποψήφιο τραγούδι με τον τίτλο «Hakuna Matata» δεν είναι αρκετό;


Επίσης, αν έχεις δει την ταινία (που είναι το μόνο σίγουρο), ποιο τραγούδι σού έχει μείνει; Το «Can you feel the love tonight» που κέρδισε;


Δεν χρειάζεται καν να απαντήσεις, «hakuna matata» που λέει και το τραγούδι... no worries δηλαδή!

 

DANCER IN THE DARK, 2000

BJÖRK – I'VE SEEN IT ALL

Είναι 2001. Η Björk, μετά τον θρίαμβό της στις Κάννες, εμφανίζεται στα Όσκαρ με το περίφημο φόρεμα-κύκνος και τα αυγά στρουθοκαμήλου, ερμηνεύει ζωντανά το συγκλονιστικό «I've seen it all» που έγραψε για το «Χορεύοντας στο σκοτάδι», αλλά χάνει το Όσκαρ.

Όχι ακριβώς αδικία, μια και το αγαλματίδιο πήγε στον Bob Dylan για το «Things have changed». Αλλά γιατί να μην ακούσει το πολιτικά ορθό κοινό των αστέρων του Χόλιγουντ ένα ξεχωριστό acceptance speech επιτέλους, αντίστοιχο του «I am grateful grapefruit»;

 


THE CADDY, 1953

DEAN MARTIN & JERRY LEWIS - THAT'S AMORE

Το «That's Amore» ήταν υποψήφιο για Όσκαρ με την ταινία «The Caddy» το 1953. Εκείνη τη χρονιά το Όσκαρ το πήρε η Doris Day για το τραγούδι «Secret Love» από την ταινία «Calamity Jane». Μεγάλη επιτυχία για τον Dean Martin και ανεκτίμητη διαφήμιση για την Ιταλία.

«That's amore» αλά ιταλικά, διαχρονικά στη Nάπολη, όπου η διαδικασία του έρωτα είναι ακριβώς σαν τη διαδικασία της απόλαυσης ενός ωραίου φαγητού, από την αρχή ως το τέλος. Ο έρωτας, για να ολοκληρωθεί, έχει ανάγκη το πάθος, την ηδονή, την καθημερινή ελαφρότητα.

Το τραγούδι κλείνει όλο το νόημα της ζωής, της χαράς, του έρωτα...


Hearts will play tippy-tippy-tay, tippy-tippy-tay ....
That's amore



 

FRIDA, 2002

BURN IT BLUE

Το «Burn It Blue», το τραγούδι που κλείνει την ταινία «Frida» αλλά και το σάουντρακ που υπογράφει ο Elliot Goldenthal, είναι ένα από αυτά τα τραγούδια των οποίων η εμπορική επιτυχία είναι δυσανάλογη με την καλλιτεχνική τους απήχηση και επιρροή.

Το υπογράφει ένα ζευγάρι –και στη ζωή–, ο πολυμήχανος, χαμαιλεόντειος αλλά και βραβευμένος Elliot Goldenthal με τη Julie Taymor, σκηνοθέτιδα της ταινίας «Frida», και στην προκειμένη και στιχουργό.

Το τραγούδι μιλά με έναν τρόπο που θυμίζει πίνακες και κάδρα της ταινίας για τη θυελλώδη σχέση ενός από τα πιο εμβληματικά ζευγάρια στην Ιστορία της Τέχνης, της Frida Kahlo και του Diego Rivera.


Το ερμηνεύει ένα ακόμη ζευγάρι, ο Caetano Veloso, η σημαντικότερη φωνή της Βραζιλίας από την εποχή του Tropicalismo της δεκαετίας του '60, και η ανερχόμενη τότε Μεξικανή τραγουδίστρια Lila Downs.


Ο Goldenthal αφομοιώνει τη μεξικανική παράδοση που αφορά τα όργανα που χρησιμοποιεί, τις απλές, αλλά πολύ δυνατές μελωδίες της μεξικανικής μουσικής και τις κιθάρες που ηχούν σαν ρυθμικοί καταρράκτες και φτιάχνει το πιο δυνατό κομμάτι της world music του 2002, που θα γίνει η λοκομοτίβα του είδους τα επόμενα χρόνια.


Δυστυχώς, έπεσε επάνω σε ένα τραγούδι-ογκόλιθο της πoπ κουλτούρας, το «Lose Yourself» του Eminem, και έχασε το βραβείο καλύτερου τραγουδιού για το 2002! Όμως ο ελιτίστικος χαρακτήρας του το κρατάει μέχρι και σήμερα ζωντανό.

 

*Τα κείμενα επιμελήθηκαν οι: Γιώργος Μουχταρίδης, Κωνσταντίνα Νικολοπούλου, Βαρβάρα Σαββίδη, Δημήτρης Λεμονίδης, Λιάνα Μαστάθη, Νίκος Μαραβέγιας, Φώτης Χρηστίδης, Γιάννης Καστανάκης, Κοσμάς Δεβελέγκας.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ