Τον άκουσαν αλλά δεν τον είδαν

Τον άκουσαν αλλά δεν τον είδαν Facebook Twitter
1

           

   Οτι ο Κιθ Τζάρετ είναι ολίγον δύστροπος, το ξέρουμε. Και καθόλου δεν μας πειράζει καθώς το καλλιτεχνικό του μέγεθος σκεπάζει όλα τα άλλα. Στην Ιταλία, όμως, φαίνεται πως δεν είναι τόσο ανεκτικοί. Ο σπουδαίος τζαζίστας έπαιζε προχθές στο Santa Giuliana, καλεσμένος του Φεστιβάλ Τζαζ της Ούμπρια που πραγματοποιείται στην Περούτζια της Ιταλίας. Λίγο πριν ανέβει στη σκηνή ζήτησε από τους ιθύνοντες της διοργάνωσης να κλείσουν όλα τα φώτα. Ηθελε να παίξει στο σκοτάδι. Οι επικεφαλείς του φεστιβάλ στην αρχή δίστασαν αλλά επειδή το ύφος του δεν σήκωνε συζητήσεις ακολούθησαν τις προσταγές του.

   Οι θεατές που δεν είχαν ακόμα βρει τις θέσεις του καθόλου ρομαντική δεν βρήκαν την πρωτοβουλία του καλλιτέχνη καθώς αδυνατούσαν να βρουν τις θέσεις τους. Κι εκεί άρχισαν τα παρατράγουδα. Πολλοί μάλιστα διαμαρτυρήθηκαν λέγοντας πως δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπίζονται με αυτόν τον τρόπο όταν έχουν έρθει από την άλλη γωνιά της χώρας για να δουν τον Τζάρετ. Κι όταν έχουν πληρώσει για μια θέση στις πρώτες σειρές 120 ευρώ.

   Ο εκνευρισμός μεταφέρθηκε στη σκηνή, ο Τζάρετ αποχώρισε για λίγο λέγοντας "See you later" αλλά τελικά επέστρεψε, οι μισοί θεατές νόμιζαν ότι το σκοτάδι οφείλεται σε τεχνικό πρόβλημα που δεν λύνεται, οι διοργανωτές ήταν σε αναμμένα κάρβουνα. Ωραία ατμόσφαιρα.

 Αναζητώντας την εξήγηση για την απόλυτη στάση του Τζάρετ θα πρέπει να γυρίσουμε πίσω στο 2007. Καλεσμένος και τότε του ιταλικού φεστιβάλ ο πιανίστας που -ως γνωστόν- μισεί θανάσιμα τις φωτογραφίες 

ανέβηκε στη σκηνή και είδε εκατοντάδες από κάτω να τον φωτογραφίζουν. Εξοργισμένος άρπαξε το μικρόφωνο και πολύ ξεκάθαρα είπε: "Κλείστε στις γαμημήνες μηχανές σας. Αν ξαναδώ φως διατηρώ το δικαίωμα να διακόψω την συναυλία".

  Αν καταλάβατε τους τα είχε φυλαγμένα. Και κάπως έτσι  αρχίζει να εξηγείται το σκοτάδι...

Μουσική
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
"However, Jarrett is notoriously intolerant of audience noise, including coughing and other involuntary sounds, especially during solo improvised performances. He feels that extraneous noise affects his musical inspiration, and distracts from the purity of the sound. As a result, cough drops are routinely supplied to Jarrett's audiences in cold weather, and he has even been known to stop playing and lead the crowd in a group cough". Ναι, έχει μεγάλο ταλέντο κι είναι ιδαίτερη προσωπικότητα. Άμα όμως δεν θελει να βλέπει άνθρωπο, γιατί στην ευχή κάνει συναυλίες; Κι αυτός στην τελική όταν παράγει φυσικούς ήχους κατά την διάρκεια των συναυλιών του λες και πάσχει από σύνδρομο tourettes, δεν κάνει θόρυβο;