ΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ

«Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που, μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα τον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα»

«Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που, μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα τον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
0

Ένας Ουκρανός πατέρας αγκαλιάζει το κεφάλι του άψυχου γιου του στη Μαριούπολη της Ουκρανίας, ενώ η πόλη βρισκόταν υπό ανηλεή ρωσικό βομβαρδισμό. Ο φωτογράφος του Associated Press, Evgeniy Maloletka, αποτυπώνει αυτήν τη στιγμή μέσα σε ένα μαιευτήριο που είχε μετατραπεί σε νοσοκομείο στην πόλη της Μαύρης Θάλασσας. Η φωτογραφία αυτή, με τον πατέρα να αγκαλιάζει με τα δύο του χέρια το πρόσωπο του νεκρού γιου του, ο οποίος είναι σκεπασμένος με ένα ματωμένο σεντόνι, συγκλόνισε όλον τον κόσμο.

Η ιστορία γράφεται μπροστά στη φωτογραφική του μηχανή. Ο φακός του εστιάζει σε εικόνες θλίψης από την εμπόλεμη ζώνη οι οποίες βρίσκονται διαρκώς στα πρωτοσέλιδα όλων των διεθνών πρακτορείων και εφημερίδων. Τα κλικ του αποτυπώνουν με ανατριχιαστικό τρόπο τη σκληρή πραγματικότητα και τις σφοδρές επιθέσεις στην Ουκρανία.

Από τη στιγμή που μαίνεται ο πόλεμος, οι φωτογραφίες του αποτελούν ιστορικό ντοκουμέντο. Απεικονίζουν πολυκατοικίες, νοσοκομεία και σχολεία τα οποία έχουν καταστραφεί από τους πυραύλους αλλά και στρατιώτες, άμαχους, γυναίκες και παιδιά. Μας έδειξε τι πραγματικά συνέβη στη Μαριούπολη αλλά και ποιο είναι το φρικιαστικό και παράλογο πρόσωπο του πολέμου. 

Ο Evgeniy Maloletka είναι Ουκρανός ανεξάρτητος φωτορεπόρτερ με έδρα το Κίεβο και με καταγωγή από την πόλη Μπερντιάνσκ, στην περιοχή Ζαπορίζια της ανατολικής Ουκρανίας. Φέτος ανακηρύχθηκε μεγάλος νικητής του Διεθνούς Βραβείου Φωτορεπορτάζ «Yannis Behrakis», του Διεθνούς Φεστιβάλ Φωτορεπορτάζ Athens Photo World 2022, για τη σειρά φωτογραφιών του που αποτυπώνει την καταστροφή που έχει συντελεστεί στη Μαριούπολη από την εισβολή της Ρωσίας στο τέλος του Φεβρουαρίου 2022.

Έφτασε στη Μαριούπολη τρεις ώρες πριν ξεσπάσει ο πόλεμος. Αφού όλα τα συνεργεία εγκατέλειψαν την περιοχή, ο Evgeniy και η ομάδα του (2 ακόμη άτομα) ήταν το μόνο συνεργείο που παρέμεινε στην πολιορκημένη Μαριούπολη για 20 μέρες, καταγράφοντας το όνειδος και τη βία του πολέμου.

Αυτός ο πόλεμος με έχει φορτώσει με ένα σύνολο συναισθημάτων από τα οποία τρομάζεις, θέλεις να κρυφτείς σε μια γωνιά και να μη δείξεις σε κανέναν αυτό που μόλις είδες. Και από την άλλη, μου κάνει τρομερή εντύπωση ότι οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό δεν τους αγγίζει τίποτα.

Αν και πάντοτε τον γοήτευε το φωτορεπορτάζ, ο E. Maloletka ξεκίνησε την καριέρα του το 2009 ως φωτογράφος για τα τοπικά ειδησεογραφικά πρακτορεία UNIAN και PHL. Δούλεψε για έναν μήνα πάνω σε ένα φωτογραφικό πρότζεκτ με τίτλο «House of Hope» για ένα κέντρο παιδικού καρκίνου στην πρωτεύουσα, το Κίεβο. Οι φωτογραφίες δημοπρατήθηκαν σε μια φιλανθρωπική εκδήλωση, βοηθώντας να συγκεντρωθούν 5.000 δολάρια για άρρωστα παιδιά των οποίων οι οικογένειες δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν οικονομικά στη θεραπεία.

Ο Maloletka συμμετείχε ενεργά στην κάλυψη της ουκρανικής επανάστασης από την αρχή, πριν ασχοληθεί με την κάλυψη των συγκρούσεων στην Κριμαία και στην ανατολική Ουκρανία για διάφορα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Εργάζεται επίσης σε προσωπικά του έργα: το έργο «Hutsul» για την κοινότητα των Χουτσούλ στη δυτική Ουκρανία, τις παραδόσεις και την καθημερινή τους ζωή, και το «Donbass» για τη συνεχιζόμενη σύγκρουση στην ανατολική Ουκρανία.

Αποφοίτησε από το Πολυτεχνείο του Κιέβου το 2010 με πτυχίο στα ηλεκτρονικά. Το 2015, επιλέχθηκε να συμμετάσχει στο Eddie Adams Workshop στη Νέα Υόρκη. Συγχρόνως, η δουλειά του έχει δημοσιευτεί σε πολλά διακεκριμένα μέσα ενημέρωσης: «TIME», «The New York Times», «The Washington Post», «Der Spiegel», «Newsweek», «The Independent», «El Pais», «The Guardian», «The Telegraph» και άλλα.

Το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του στην ανατολική Ουκρανία το πέρασε σε αποστολές για το Associated Press, συνεισφέροντας επίσης σε περιεχόμενο βίντεο. Τα πλάνα του προβλήθηκαν ευρέως από το BBC, το Euronews, το NBC και άλλους διεθνείς τηλεοπτικούς σταθμούς.

Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Evgeniy Maloletka | Πόλεμος στη Μαριούπολη. © Evgeniy Maloletka

Οι φωτογραφίες του από τη Μαριούπολη δείχνουν το μέγεθος της απόλυτης καταστροφής. Πολίτες που κατάφεραν να διαφύγουν από τη Μαριούπολη τις τελευταίες ημέρες έχουν περιγράψει την ολοένα και πιο απελπιστική κατάσταση μέσα στην πολιορκημένη πόλη, μιλώντας για πτώματα θαμμένα σε ρηχούς τάφους, πλιάτσικο από Τσετσένους μαχητές και κατοίκους που λιμοκτονούν και δολοφονούνται όποτε βγαίνουν από τα καταφύγια σε αναζήτηση νερού.

Στις αρχές του περασμένου Απριλίου το Βρετανικό Υπουργείο Άμυνας είχε προειδοποιήσει ότι η ανθρωπιστική κρίση θα βαθύνει, καθώς συνεχίζονταν οι σκληρές μάχες για τον έλεγχο της πόλης και οι ρωσικές δυνάμεις είχαν αποκλείσει κάθε απόπειρα ανθρωπιστικής βοήθειας.

Κατά τη διάρκεια ενός μικρού διαλείμματος συναντηθήκαμε διαδικτυακά με αφορμή τη βράβευσή του. Στις πρώτες μας κουβέντες μιλά, όπως είναι λογικό, για τον πόλεμο στην Ουκρανία. Ποιες σκέψεις έρχονται στο μυαλό του, τον ρωτώ.

«Αυτός ο πόλεμος με έχει φορτώσει με ένα σύνολο συναισθημάτων από τα οποία τρομάζεις, θέλεις να κρυφτείς σε μια γωνιά και να μη δείξεις σε κανέναν αυτό που μόλις είδες. Και από την άλλη, μου κάνει τρομερή εντύπωση ότι οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που, μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα τον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα. Αλλά αυτό είναι το πρόβλημα του σύγχρονου κόσμου. Ένας τεράστιος όγκος πληροφοριών, ειδικά σκληρού περιεχομένου, μας έχει κάνει λιγότερο ευαίσθητους».

Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Evgeniy Maloletka | Πόλεμος στη Μαριούπολη. © Evgeniy Maloletka

Στη συνέχεια του επισημαίνω ότι οι φωτογραφίες του από την πολιορκία της Μαριούπολης είναι συγκλονιστικές και εξαιρετικές. Αυτή την περίοδο, όμως, ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν έχει χώρο στα πρωτοσέλιδα του διεθνούς Τύπου, εκτός κάποιων εξαιρέσεων.

Άραγε, πότε πιστεύει ότι θα τελειώσει αυτός ο πόλεμος και πώς; «Ο πόλεμος είναι αχόρταγος. Κάθε μέρα ένας τεράστιος αριθμός ανθρώπων πεθαίνει ως θυσία αυτής της πολεμικής αναμέτρησης. Αυτό είναι πολύ οδυνηρό να το συνειδητοποιήσεις. Επομένως, μέχρι στιγμής, δεν βλέπω να έχουμε μια λογική κατάληξη. Άλλωστε, κανένας φυσιολογικός άνθρωπος στον 21ο αιώνα δεν θα έπαιρνε απόφαση να ξεκινήσει μια εισβολή», λέει με απεγνωσμένο ύφος.

Όλο αυτό το διάστημα καταγράφει φωτογραφικά τις δραματικές στιγμές των αποχωρισμών, τα κλάματα αγωνίας, τα αμέτρητα θύματα, τους συνεχείς βομβαρδισμούς και τα κενά βλέμματα των παιδιών που μεγάλωσαν απότομα.

Ποια είναι η πιο δύσκολη στιγμή που έχει ζήσει στη Μαριούπολη; Και ποια εικόνα δεν θα ξεχάσει ποτέ; «Το πιο δύσκολο πράγμα στην όλη ιστορία με τη Μαριούπολη είναι ότι κάθε μέρα έπρεπε να περπατάμε πάνω σε μια κοφτερή λεπίδα. Η αίσθηση ότι ο θάνατος με το δρεπάνι βρίσκεται στις σόλες των παπουτσιών μας δεν μας άφησε ποτέ. Την ίδια στιγμή, ήμουν παρών σε αμέτρητες ανατριχιαστικές σκηνές. Πώς να σβήσουν από το μυαλό μου οι θάνατοι των παιδιών; Πώς να μη θυμάμαι τους μαζικούς τάφους, τα κατεστραμμένα σπίτια ή τους συνεχείς βομβαρδισμούς των μαχητικών αεροσκαφών;», αναρωτιέται.

Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Evgeniy Maloletka | Πόλεμος στη Μαριούπολη. © Evgeniy Maloletka

Οι φωτογραφίες του συνθέτουν μια οπτική μαρτυρία για τη μάχη της επιβίωσης και τον δρόμο της προσφυγιάς. Στο σημείο αυτό εκφράζω την απορία μου ως προς το τι σημαίνει για έναν φωτογράφο η καταγραφή του ανθρώπινου δράματος. 

Εκείνος απαντά με περίσσια ειλικρίνεια: «Είχα ένα ξεκάθαρο καθήκον για τον εαυτό μου ακόμη και πριν από την έναρξη του πολέμου. “Είμαι σε αποστολή, αυτή είναι η δουλειά μου”, έλεγα μέσα μου. Έτσι, ήξερα τη βαρύνουσα σημασία τού να δείξω τι συμβαίνει στη Μαριούπολη. Κι αυτή ήταν η προτεραιότητά μου. Στην αρχή δεν καταλάβαμε τι συνέβαινε και πόσο καθοριστικό ήταν το υλικό μας για τον κόσμο. Κάναμε τη δουλειά μας αλλά και προσπαθήσαμε να επιβιώσουμε σε αυτές τις συνθήκες».

Μπορεί μια φωτογραφία να αλλάξει τον κόσμο; Και τι τον παρακίνησε να ασχοληθεί με τη φωτογραφία; «Δεν ξέρω αν μπορείς να αλλάξεις τον κόσμο, αλλά το σίγουρο είναι ότι είναι πολύ δύσκολο να σταματήσεις τον πόλεμο μόνο με τη βοήθεια των φωτογραφιών. Θεωρώ, όμως, ότι το έργο μας μπορεί να δείξει τις βαρύνουσες συνέπειές του και να επιστήσει την προσοχή στο πρόβλημα ώστε χώρες, οργανισμοί και άλλοι άνθρωποι να αρχίσουν να παρέχουν βοήθεια. Και όταν βλέπεις το αποτέλεσμα, είναι ένα πολύ καλό κίνητρο».

Κλείνοντας, τον ρωτώ αν θα ήθελε να αφιερώσει κάπου το βραβείο του. Με έναν βαθύ αναστεναγμό απαντά: «Ξέρετε, κάποτε ονειρευόμουν να λαμβάνω βραβεία και αναγνώριση, αλλά όταν αυτό συμβαίνει εξαιτίας μιας πολεμικής κατάστασης, νομίζω ότι τελικά αυτό που παραμένει σημαντικό είναι να είμαστε υγιείς, όχι μόνο για τον εαυτό μας αλλά και για τους φίλους μας».

Λίγο πριν τον αποχαιρετίσω του θέτω το ερώτημα τι θεωρεί σημαντικό στη ζωή. «Εν μέρει, αυτή η ερώτηση σας εμπεριέχει και την απάντηση. Μπορώ μετά βεβαιότητας να σας πω ότι η ίδια η ζωή είναι το πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο», καταλήγει.

Μεγάλοι νικητές των φετινών διαγωνισμών στο πλαίσιο του Athens Photo World 2022 αναδείχθηκαν ο Ουκρανός φωτογράφος Evgeniy Maloletka για τη δουλειά του «War in Mariupol» (Πόλεμος στη Μαριούπολη) και ο Μιχάλης Πατσούρας με τη δουλειά του «Still Human» (Ακόμη ανθρώπινοι). Η ανακοίνωση για τα δύο βραβεία του Athens Photo World 2022 πραγματοποιήθηκε  στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ). Ειδικότερα, πρόκειται για το Διεθνές Βραβείο Φωτοδημοσιογραφίας «Yannis Behrakis», φόρος τιμής στον αείμνηστο σπουδαίο Έλληνα φωτογράφο, και το βραβείο «Athens Photo World» που απονέμεται σε φωτογράφους (ανεξαρτήτως εθνικότητας) που εργάζονται στην Ελλάδα ή/και την Κύπρο.

Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Evgeniy Maloletka | Πόλεμος στη Μαριούπολη. © Evgeniy Maloletka
Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Evgeniy Maloletka | Πόλεμος στη Μαριούπολη. © Evgeniy Maloletka
Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Evgeniy Maloletka | Πόλεμος στη Μαριούπολη. © Evgeniy Maloletka
Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Evgeniy Maloletka | Πόλεμος στη Μαριούπολη. © Evgeniy Maloletka
Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Evgeniy Maloletka | Πόλεμος στη Μαριούπολη. © Evgeniy Maloletka
Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Evgeniy Maloletka | Πόλεμος στη Μαριούπολη. © Evgeniy Maloletka
Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Evgeniy Maloletka | Πόλεμος στη Μαριούπολη. © Evgeniy Maloletka
Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Evgeniy Maloletka | Πόλεμος στη Μαριούπολη. © Evgeniy Maloletka
Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Evgeniy Maloletka | Πόλεμος στη Μαριούπολη. © Evgeniy Maloletka
Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Evgeniy Maloletka | Πόλεμος στη Μαριούπολη. © Evgeniy Maloletka
Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Evgeniy Maloletka | Πόλεμος στη Μαριούπολη. © Evgeniy Maloletka
Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Evgeniy Maloletka | Πόλεμος στη Μαριούπολη. © Evgeniy Maloletka
Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Evgeniy Maloletka | Πόλεμος στη Μαριούπολη. © Evgeniy Maloletka
Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Evgeniy Maloletka | Πόλεμος στη Μαριούπολη. © Evgeniy Maloletka
Evgeniy Maloletka: «Οι άνθρωποι έχουν γίνει τόσο αναίσθητοι που μέχρι να πιτσιλίσει το αίμα στον φακό, δεν τους αγγίζει τίποτα» Facebook Twitter
Ο Evgeniy Maloletka

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 16.7.2022

Φωτογραφία
0

ΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Είδα πόλεις που λάτρεψα να σωριάζονται σε ερείπια και φίλους αγαπημένους να δολοφονούνται εν ψυχρώ»

Συνεντεύξεις / Δημήτρης Μπούρας: «Είδα πόλεις που λάτρεψα να σωριάζονται σε ερείπια και φίλους αγαπημένους να δολοφονούνται εν ψυχρώ»

Μια αποκαλυπτική συζήτηση με τον διακεκριμένο φωτορεπόρτερ και κοινωνικό ανθρωπολόγο για τις «άβολες αλήθειες» και τα «βολικά ψέματα» του πολέμου στην Ουκρανία αλλά και κάθε πολέμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Lynsey Addario μιλά για την viral φωτογραφία της νεκρής οικογένειας στο Ιρπίν: «Δείχνει τι γίνεται σε αυτόν τον πόλεμο»

Διεθνή / Η Lynsey Addario μιλά για την viral φωτογραφία της νεκρής οικογένειας στο Ιρπίν: «Δείχνει τι γίνεται σε αυτόν τον πόλεμο»

Η βραβευμένη με Πούλιτζερ φωτορεπόρτερ μίλησε για όσα προηγήθηκαν της τραγικής φωτογραφίας με την νεκρή μητέρα και τα δυο παιδιά της που σκοτώθηκαν σε ρωσική επιδρομή
THE LIFO TEAM
Athens Photo World 2022: Το μεγάλο φεστιβάλ για το φωτορεπορτάζ επιστρέφει για 4η χρονιά στην Αθήνα

Φωτογραφία / Athens Photo World 2022: Το μεγάλο φεστιβάλ για το φωτορεπορτάζ επιστρέφει για 4η χρονιά στην Αθήνα

Το Athens Photo World 2022 πραγματοποιεί και πάλι μια σειρά εκθέσεων και δράσεων που στόχο έχουν την ανάδειξη της δουλειάς των φωτορεπόρτερ και της συνεισφοράς τους στη διαμόρφωση της εικόνας του κόσμου μας.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ