Aν οι τοίχοι είχαν αυτιά (μέρος 2ο)

Facebook Twitter
0

Και τα τρία ξενοδοχεία έχουν ωφεληθεί από τον διάσημο επισκέπτη. Το Canoby έχει μετονομάσει το δωμάτιο 118 σε «Oscar Wilde room» χωρίς αναμνηστικές πλακέτες και  χωρίς να αναφέρει ότι εκεί έγινε η σύλληψή του, θέλοντας να αποποιηθεί κάθε ευθύνη για το  γεγονός.

Μολαταύτα, το συγκεκριμένο δωμάτιο είναι 100 λίρες πιο ακριβό από τα υπόλοιπα. Το Hotel d’Alsace από την άλλη έχει υποστεί καθολική μεταμόρφωση κι έχει μετατραπεί σ’ ένα που θα ικανοποιούσε πλήρως τα γούστα του Oscar, διαφημίζοντας το γεγονός ότι εκεί ήταν η τελευταία του κατοικία. Αυτή η ειρωνεία σίγουρα θα τον διασκέδαζε. Μπορεί να έχασε τη μάχη με την ταπετσαρία αλλά κέρδισε τον πόλεμο.

Hotel d'Alsace

"We have a warrant here, Mr. Wilde, for your arrest on a charge of committing indecent acts."
"Where shall I be taken?"
"To Bow Street."


(Απόσπασμα από τη συνέντευξη του Morrissey στον Len Brown στο NME, 13 Φεβρουαρίου 1988. Θλιβερή απόπειρα μετάφρασης, δική μου.)

Ο Morrissey κι εγώ καθόμαστε στο ξενοδοχείο Cadogan του Chelsea, στο ίδιο δωμάτιο που συνελήφθη ο Oscar Wilde στι 5 Απριλίου του 1895.

«Έχω μείνει άφωνος» δηλώνει ο σπουδαιότερος εν ζωή Άγγλος. «Πρόκειται για ένα πολύ ιστορικό μέρος και σημαίνει πολλά για μένα… το να κάθομαι εδώ κοιτώντας την τηλεόραση του Oscar και το ίδιο βίντεο στο οποίο ο Oscar έβλεπε το «Leather Boys».

Βλέπετε, μετά από εκείνο το βικτωριανό απόγευμα που καταστράφηκε η ζωή του Wilde, τα έργα του και η ποίησή του απαγορεύτηκαν, η γυναίκα του άλλαξε το επώνυμο των παιδιών του και η διοίκηση του ξενοδοχείου απέκρυψε το ρόλο της σ’ αυτή την άθλια υπόθεση. Σήμερα θα παραδεχτούν ότι είναι το δωμάτιό του αλλά δεν υπάρχει αναφορά στη σύλληψη.


Ο Morrissey -ευτυχώς χωρίς τη ρεντιγκότα του Wilde, ούτε με κρίνους στα χέρια, αλλά πολύ  σεμνός με κοτλέ σακάκι- είναι εμφανώς απογοητευμένος.

«Νόμιζα ότι η αύρα του δωματίου θα δημιουργούσε κάποιες ενδιαφέρουσες δονήσεις αλλά φαίνεται ότι η ενέργεια έχει χαθεί κάτω από τη μπογιά. Δε νομίζω να έχει μείνει κάτι από τότε που ήταν Αυτός εδώ.»

Εδώ είναι που τον τσίμπησαν;

«Ναι, τον έσυραν στο δρόμο ενώ ούρλιαζε και κλωτσούσε…»

Αλήθεια; Νόμιζα ότι έγινε με  αξιοπρέπεια.

«Όντως, και μάλιστα με πολύ μεγάλη αξιοπρέπεια. Έγραφε μία όπερα εκείνη την περίοδο.»

Μα γιατί δεν έφυγε από τη χώρα πριν τον συλλάβουν; Σίγουρα ήξερε ότι είχε εκδοθεί ένταλμα.

«Δε νομίζω ότι περίμενε τότε ότι όλοι του οι φίλοι θα στρεφόταν εναντίον του ή ότι όσοι κατάφεραν να αποκτήσουν κοινωνική υπόσταση εξαιτίας του θα τον εγκατέλειπαν. Αλλά το έκαναν. Προφανώς είχε υπερεκτιμήσει τους φίλους του.»

Φωτογραφία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM