Με επαναστατικό τρόπο γραφής από τον ευρηματικό Ιρλανδό πολυβραβευμένο συγγραφέα, το «Αγαπημένε μου ψεύτη» βασίζεται στην γεμάτη συναισθήματα, εντάσεις και κορυφώσεις αλληλογραφία που αντάλλαξε το ζευγάρι κατά τη διάρκεια της εκρηκτικής, όσο και πολυκύμαντης σχέσης τους. Τα δύο πρόσωπα του έργου
καλούνται να ερμηνεύσουν η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός του Εθνικού Θεάτρου Νίτα Παγώνη και ο επίσης από την πρώτη κρατική σκηνή προερχόμενος Βύρων Κολάσης, καταθέτοντας ένα αληθινό ρεσιτάλ ηθοποιίας.
Μια αληθινή ιστορία αγάπης και πάθους, όπου κυριαρχούν βαθειά ανθρώπινα συναισθήματα, στην οποία ο συγγραφέας με μαεστρία καταγράφει παράλληλα το ιστορικό και κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο της εποχής. Ο Τζωρτζ Μπέρναρ Σω με λόγο κοφτερό σαν νυστέρι, καταγγέλλει τον πόλεμο και τον Χίτλερ και εκφράζει
ξεκάθαρα την αντιπολεμική του στάση. Τα μεγάλα γεγονότα που συμβαίνουν ανάμεσα στους δύο Παγκόσμιους Πολέμους στην Ευρώπη και την Αμερική, γίνονται φόντο του έργου. Παράλληλα ο συγγραφέας γίνεται έντονα αυτοσαρκαστικός και μέσα από το δεσμό του με την Πατρίτσια Κάμπελ, έναν δεσμό που γνώριζε τόσο η σύζυγος του, όσο και ο κοινωνικός περίγυρος, σκιαγραφεί τον αντίκτυπο που δημιουργεί η σχέση δύο δημόσιων προσώπων στο περιβάλλον τους.
Ο σκηνοθέτης Τάσος Λέρτας μιλά για ένα πολύ σημαντικό, τολμηρό, έργο, που δεν ανεβαίνει συχνά στη χώρα μας –το προηγούμενο ανέβασμα έγινε πριν από σαράντα χρόνια- στο οποίο ο Μπέρναρ Σω αναδεικνύει σε πρώτο πρόσωπο του έργου την ίδια τη σχέση του με την Αγγλίδα ηθοποιό. Τα γράμματα τους μέσα σε
μια καπελιέρα επί σκηνής, γίνονται ο άλλος πρωταγωνιστής της παράστασης. Οι δύο ηθοποιοί ακροβατούν ανάμεσα σ αυτά τα ίδια τα συναισθήματα τους, τα οποία εκφράζουν είτε απευθείας ο ένας στον άλλον, είτε μέσα από τις επιστολές τους μέσα από μια ευφυή «αντιπαράθεση», με την οποία ο Ιρλανδός συγγραφέας καταφέρνει να κρατήσει, για δύο ώρες, αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή.
Στην ατμόσφαιρα του έργου συμβάλλουν ιδιαίτερα τα σκηνικά και τα κοστούμια εποχής που επέλεξε η σκηνογράφος Μαριλένα Μέλη ειδικά για την παράσταση.
Το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε στο θέατρο «Αθηνών» από τον Δημήτρη Μυράτ και τη Βούλα Ζουμπουλάκη στη δεκαετία του ΄70. Οι πρόβες συνεχίζονται εντατικά και το έργο αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον από το κοινό.
σχόλια