Bob Theatre Festival

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2».
0

 

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Διαβολιάδα».

 

To Bob Theatre κλείνει φέτος τα επτά του χρόνια και πιστό στο ραντεβού του κάθε άνοιξη προσκαλεί και δίνει χώρο σε νέους δημιουργούς και θεατρικές ομάδες με φρέσκια ματιά να παρουσιάσουν το έργο τους και τις ιδέες τους πάνω στη σύγχρονη δραματουργία και παραγωγή. Τo πρόγραμμά του περιλαμβάνει 12 παραστάσεις που ξεχώρισαν τη σεζόν που μας πέρασε αλλά και τέσσερις πρεμιέρες καινούργιων έργων που θα παρουσιαστούν στο φεστιβάλ για πρώτη φορά. Δεν λείπει, επίσης, το διαγωνιστικό μέρος, που έχει τίτλο «Scratch Night», κατά τη διάρκεια του οποίου οι δέκα νεοσύστατες ομάδες θα παρουσιάσουν 15 λεπτά από τις υπό διαμόρφωση παραστάσεις τους και το κοινό θα ψηφίσει τον νικητή. Παράλληλα, τη φετινή χρονιά το φεστιβάλ προσθέτει δύο νέους διαγωνισμoύς στο πρόγραμμά του: τo «Improv Comedy», που αφορά τον αυτοσχεδιασμό κωμωδίας, και το Stand-up Comedy «Ultimate 5 Λεπτά Δόξας», όπου είκοσι νέοι κωμικοί συναγωνίζονται επί σκηνής. Τα ονόματα των νικητών θα ανακοινωθούν τη βραδιά της λήξης του φεστιβάλ.
Οι θεατές του Bob Theatre θα έχουν την ευκαιρία να δουν εξαιρετικές παραστάσεις, όπως η Διαβολιάδα του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ από την ομάδα Ubuntu, μια επίκαιρη πολιτική αλληγορία, και το Κάτι Διαφορετικό από την ομάδα C for Circus, μια παράσταση για τη διαφορετικότητα που εξελίσσεται μέσα από 4 ιστορίες. Η θεατρική απόδοση του διηγήματος της κορυφαίας Ελληνίδας συγγραφέως Ζυράννας Ζατέλη Η περσινή αρραβωνιαστικιά από την ομάδα Elephas tiliensis θα συμμετάσχει, επίσης, στο φεστιβάλ. Πρόκειται για μια παράσταση που έχει αποσπάσει πολύ θετικά σχόλια για τον τρόπο που απέδωσε θεατρικά ένα από τα πιο γνωστά και αγαπημένα βιβλία της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας. Ακόμα, θα δούμε το Ψέματα ή Αλήθεια από την ομάδα Mind the Gap, ένα πολιτικό παραμύθι που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, το οποίο και κέρδισε τα βραβεία Κοινού και Επιτροπής στο Handmade and Recycled Theater Festival, και το Μόνον Ωραία σε διασκευή και σκηνοθεσία της Κατερίνας Μαυρογεώργη, μια αληθινή ιστορία αγάπης, βασισμένη στα ημερολόγια της Καίτης Σφακιανάκη. Επίσης, το
R.I.P. Romeos Ioulieta Panta σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κουρούμπαλη που αφορά την ιστορία δύο νέων που ερωτεύονται, αυτοκτονούν και βρίσκουν την ελπίδα στον άλλο κόσμο.

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Περσινή Αρραβωνιαστικιά».


Δύο θεατρικές παραστάσεις σκηνοθετεί, φέτος, ο Κώστας Γάκης, τον Διχοτομημένο Υποκόμη και το Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2, όπως και ο Γιώργος Παλούμπης, τα Λουλούδια στην κυρία του Άκη Δήμου και τον Άυλο Εσένα του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη. Δύο, επίσης, παραστάσεις ανεβάζει στο πλαίσιο του φεστιβάλ και η ομάδα 4Frontal, τον Μουνή της Λένας Κιτσοπούλου και την Αύξηση του George Perec.

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Τα λουλούδια στην Κυρία».


Στις πρεμιέρες, τώρα, οι θεατές θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν καινούργια έργα από τις ομάδες Cheek-Bones, Ha! και CakeTree Theatre Company, που έχει την έδρα της στο Λονδίνο, αλλά και από τον Μιχάλη Μαθιουδάκη. Ο Μαθιουδάκης παρουσιάζει την Κακή Πίστη, ένα πρωτότυπο έργο σε σύλληψη δική του για τη φιλοσοφία της αυτο-εξαπάτησης και των εσφαλμένων αντιλήψεων, στο οποίο επίσης αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η ομάδα Cheek-Bones ανεβάζει την Πυρηνική Οικογένεια, μια παράσταση βασισμένη σε μια παλιότερη ιδέα της, που αγγίζει τα όρια της περφόρμανς και διερευνά την καθημερινή ζωή μιας ασυμβίβαστης οικογένειας. Το έργο θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην ολοκληρωμένη του μορφή, ενώ είχε διακριθεί ως work in progress στα Specific Festival και Handmade and Recycled Festival. Μια άλλη βραβευμένη θεατρική ομάδα, η ομάδα Ηa!, παρουσιάζει το έργο Σούπερ γλυκός περγαμόντος, μια devised παράσταση εμπνευσμένη από τα σούπερ ηρωικά κόμικς και τοποθετημένη σε μια Αθήνα όπου το κακό κυριαρχεί και γι' αυτό χρειάζεται επειγόντως έναν σωτήρα. Μια άλλη Χιονάτη, πιο σκοτεινή, αφηγείται το If Only της διεθνούς ομάδα CakeTree, που προσεγγίζει εκ νέου το κλασικό παραμύθι των αδελφών Γκριμ, παίρνοντας στοιχεία από τον βωβό κινηματογράφο, και το μεταφέρει στο 1930. Είναι η πρώτη φορά που το έργο θα ανέβει με τη συμμετοχή αποκλειστικά Ελλήνων ηθοποιών, ενώ έχει βραβευτεί στο Miryang Summer Performing Arts Festival της Κορέας. Τέλος, το φεστιβάλ θα κλείσει την Κυριακή 11 Μαΐου με ένα μεγάλο πάρτι και την πρώτη εμφάνιση στην Αθήνα των Polkar, του συγκροτήματος του ηθοποιού Γιώργου Παπαγεωργίου.

Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Τον Άυλο Εσένα».
Bob Theatre Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση «Ο Μουνής».
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ