Διψώ για επικοινωνία περισσότερο από ποτέ

Διψώ για επικοινωνία περισσότερο από ποτέ Facebook Twitter
0

Ποιες είναι οι αναμνήσεις σας απ’ την πρώτη σας γειτονιά; Σε ποιες εικόνες βασιστήκατε για να γράψετε το κείμενο;

Δεν είναι τόσο αναμνήσεις, γιατί γενικά δεν είμαι τύπος των αναμνήσεων, ούτε αναπολώ ούτε νοσταλγώ. Το έργο είναι αυτό που θα λέγαμε «ντοκιμαντέρ φιξιόν», ξεκινάει δηλαδή από κάτι πραγματικό, αληθινό, αλλά μετά πάει βόλτα αλλού. Εξάλλου, αυτό έκανα και μικρή. Μπορεί, ας πούμε, να περνούσα έξω από ένα παράθυρο, να έβλεπα μια κυρία με μια κουτάλα στο χέρι και, γυρνώντας, να έλεγα στους δικούς μου τερατώδεις ιστορίες γι’ αυτό, ότι είδα μια γυναίκα μ’ έναν κότσο και μια ρόμπα έτσι κι έτσι, που κρατούσε μέσα στο σαλόνι της ένα μαχαίρι. Κάποιος που θα θελήσει να έρθει θα πρέπει να ξέρει οτι δεν θα παρακολουθήσει βαρετές αλήθειες, αλλά αλληγορίες, παραμύθια, παραβολές. Ό,τι πιο χρήσιμο, δηλαδή, για να καταλάβεις ποιον έχεις απέναντί σου, περισσότερο κι απ’ το να καθόταν να σου αραδιάσει με λεπτομέρειες όλη του τη ζωή.

Πώς σας ήρθε η ιδέα να γράψετε έναν μονόλογο βασισμένo σε αυτοβιογραφικές σας εμπειρίες;

Δεν νιώθω ότι είναι μονόλογος, αλλά η αφορμή για έναν σιωπηλό διάλογο με τους ανθρώπους που θα έρθουν. Ως προς το γιατί, νομίζω ότι είναι οι καιροί που μου το έχουν προκαλέσει αυτό. Διψώ για επικοινωνία περισσότερο από ποτέ.

O σκηνοθέτης αποκαλεί την παράσταση «ένα άφοβα ρομαντικό mini live». Τι σημαίνει αυτό;
Ο Ευριπίδης Λασκαρίδης, ο σκηνοθέτης του έργου, καθώς και οι μουσικοί που συμμετέχουν ζωντανά, ο Γιώργος Πούλιος και ο Κώστας Τσιώλης, ανήκουν σε άλλη γενιά. Η μείξη των χαρακτήρων και των γενεών ήταν πολύ χρήσιμη νομίζω, γιατί εγώ, όσο να ’ναι, ανήκω στη γενιά της κορόνας, του μεγαλόστομου κατά κάποιον τρόπο, κι η συμβολή τους αλάφρυνε πολύ το πράγμα, το έκανε πιο ποπ, κάνοντάς του πολύ καλό. Το «άφοβα ρομαντικό» είναι το χιούμορ του Ευριπίδη που, ως πιο νέος, είναι πιο ωμός, πιο κυνικός από μένα. Και το «mini live» αφορά πιο πολύ τη μορφή της παράστασης, που δεν είναι αμιγώς θεατρική.

Έχει σημασία ότι ο χώρος των παραστάσεων είναι κοντά στην πρώτη σας γειτονιά;
Ναι, είναι παρα πολύ διασκεδαστικό ότι ο χώρος «Προσωρινός» είναι στη Δεινοκράτους, μερικά στενά πιο κάτω απ’ το σπίτι όπου γεννήθηκα, Πλουτάρχου και Bασιλίσσης Σοφίας, στο ισόγειο μιας άλλης πολυκατοικίας. Είναι σαν σκανταλιά και, φυσικά, από τους βασικούς λόγους που θέλαμε με τον Ευριπίδη να πάμε εκεί.

Το έργο παρουσιάστηκε και πέρσι στο Low Βudget Festival; Ποιες ήταν οι αντιδράσεις απ’ το κοινό; Έχετε κάνει κάποιες αλλαγές;

Το έργο παίχτηκε πρώτη φορά πέρσι στο Low Βudget για τρεις ημέρες μόνο. Ήταν ένα προσχέδιο, ένα σκίτσο. Φέτος το ξαναδουλέψαμε απ’ την αρχή και νομίζω ότι τώρα βρήκε το αληθινό του πρόσωπο.

Τι θέλετε ν’ αποκομίσει ο θεατής;

Πολύ λίγα, ή ίσως πάρα πολλά. Θέλω να χαρεί, να συγκινηθεί, δεν θέλω να θαμπωθεί από τη μεγαλοφυΐα μου, ούτε να με θαυμάσει. Θα ‘θελα να νιώθει όπως νιώθω κι εγώ, όταν ακούω ένα τραγούδι που μ’ αρέσει: κάτι ζεστό να σαλεύει μέσα στην κοιλιά μου. Εξάλλου, νομίζω ότι αυτό είναι το έργο, περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο: ένα μακρύ τραγούδι, ένα μπλουζ. Και θα ‘θελα να ‘ρθουν οι φίλοι μου, οι δικοί μου, ν’ αναγνωρίσουν μέσα στο κείμενό μου κάτι απ’ αυτούς και να καταλάβουν ότι τους αγαπώ, έστω κι αν για να το πω μού χρειάζονται τόσες λέξεις, τόσο περίπλοκοι τρόποι!

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Θέατρο / «Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης και ο Γιώργος Κουτλής συνσκηνοθετούν τον Νίκο Καραθάνο και την ομάδα των «Παιχτών» σε ένα νέο έργο με έναν αδηφάγο παραγωγό, έναν «ποιοτικό» σκηνοθέτη, έναν «εμπορικό» ηθοποιό, και τον γολγοθά της προετοιμασίας μιας παράστασης που πρέπει να αφορά τους πάντες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Θέατρο / Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Πατροκτονίες δεν επιτελούν, πλέον, μόνον οι γιοι αλλά και οι θυγατέρες, όπως διαπιστώνουμε στη μαύρη κωμωδία «Ο τρόμος του κροκόδειλου» που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ένα τετραήμερο με ψηφιακή και αναλογική τέχνη στη Νέα Υόρκη

Αποστολή στη Νέα Υόρκη / «Ο καλλιτέχνης δεν χρειάζεται να αποδείξει ότι είναι πιο έξυπνος από το AI, αλλά ότι μπορεί να γίνει πιο δημιουργικός»

Η LiFO παρακολούθησε τέσσερα έργα ψηφιακής τέχνης και χορού με τα οποία το Ίδρυμα Ωνάση και η πλατφόρμα Onassis ONX συμμετείχαν στο φημισμένο νεοϋορκέζικο φεστιβάλ «Under the radar».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
O οdy icons τραγουδάει Λαπαθιώτη σε μια παράσταση του Γιάννη Σκουρλέτη και της bijoux de kant

Θέατρο / «Ο Λαπαθιώτης έφερνε τη νύχτα μέσα στη μέρα, κάτι που σήμερα αποκαλούμε "κουίρ"»

Ο περφόρμερ και δημιουργός της αβανγκάρντ μουσικής οdy icons ερμηνεύει ποιήματα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη μελοποιημένα από τον Χρίστο Θεοδώρου στη νέα παράσταση της bijoux de kant.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Θέατρο / Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα «Το Συνέδριο για το Ιράν» του Βιριπάγιεφ, έναν ιδιότυπο αγώνα λόγου που είναι σμιλεμένος σκηνοθετικά με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην μοιάζει με ακαδημαϊκή «εισήγηση».
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Θέατρο / «Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Τριάντα χρόνια μετά το εκρηκτικό ντεμπούτο της στη θεατρική σκηνή με το έργο «Blasted», συνάδελφοι και συνεργάτες της σπουδαίας συγγραφέως μιλάνε για την ίδια και το έργο της.
THE LIFO TEAM
Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Portraits 2025 / Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Εδώ και δέκα χρόνια ο Χρήστος Παπαδόπουλος χορογραφεί εικόνες γαλήνιες ή ανησυχητικές, με το μινιμαλιστικό του λεξιλόγιο να εκφράζει τη δύναμη της ανθρώπινης επαφής, την προσωπική ελευθερία στη συνθήκη της κοινής εμπειρίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζαβαλάς Καρούσος: Η θυελλώδης ζωή του ηθοποιού που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Τζαβαλάς Καρούσος: Ο ηθοποιός που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Ηθοποιός, μεταφραστής, αγωνιστής της αριστεράς, ο Τζαβαλάς Καρούσος που πέθανε σαν σήμερα το 1969 είχε ως στόχο του τη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων του και τη δικαίωση του καθημερινού τους μόχθου μέσα από τον σοσιαλισμό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Το "δημοφιλής" είναι ό,τι πιο προσβλητικό έχουν πει για μένα»

Portraits 2025 / Η Ελένη Ράντου κάνει το πάρτυ της ζωής της. Και στο τέλος ξεσπά σε λυγμούς.

Με την παράσταση-φαινόμενο «Το πάρτυ της ζωής μου» η Ελένη Ράντου ξετυλίγει με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια πενήντα χρόνια «τραυμάτων» με φόντο τη μεταπολιτευτική Ελλάδα και αναζητά τους λόγους που αξίζει να ζεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ