Δρόμος Μακρύς

Δρόμος Μακρύς Facebook Twitter
0
Σκηνοθετείτε τον Δρόμο Μακρύ μετά τους Χοντρούς Άντρες με Φούστες. Άλλο ένα έργο για την οικογένεια, δράμα αυτή τη φορά, αντί για μαύρη κωμωδία. Πόσο διαφορετική σκηνοθετική προσέγγιση απαιτεί το καθένα;

Είναι εντελώς συμπτωματικό ότι και αυτό το έργο έχει σχέση με την οικογένεια. Φυσικά και ο τρόπος προσέγγισης ήταν τελείως διαφορετικός. Εκεί είχαμε να κάνουμε με τέσσερις ανθρώπους που έψαχνε ο καθένας με λάθος τρόπο την αγάπη, με καταστροφικά αποτελέσματα. Βλέπαμε την πορεία προς την καταστροφή. Εδώ, στον Δρόμο Μακρύ, έχουμε να κάνουμε με μια οικογένεια που την έχει τσακίσει η δολοφονία του παιδιού της και προσπαθεί να καταλάβει το πώς και το γιατί έγινε όλο αυτό, να βρει απαντήσεις και να πάει παρακάτω. Το θέμα της δολοφονίας ενός παιδιού είναι τόσο σκληρό που οτιδήποτε «υπερβολικό» δεν με ενδιέφερε. Στόχος μου ήταν να δείξω πέντε κανονικούς ανθρώπους, τα τρία μέλη της οικογένειας και τον διαφορετικό τρόπο που αντιμετωπίζει ο καθένας το θέμα αυτό.

Τι σας τράβηξε την προσοχή στο έργο της Σίλα Στίβενσον;

Όταν μου μίλησαν για το έργο αυτό, είπα «αυτό είναι». Και όταν διάβασα το μισό στα αγγλικά, αποφάσισα να το κάνω. Με ενδιαφέρει πολύ. Και το έργο και η παράσταση μιλάνε πολύ στο σήμερα. Το θέμα του είναι υπερβολικά σκληρό - το να χάνεις το παιδί σου είναι ένα γεγονός τραγικά δύσκολο· ομολογώ ότι στις πρώτες πρόβες έβγαινα από την πρόβα ψυχολογικά διαλυμένος και έκανα βόλτες. Μάλιστα, η Κατερίνα Διδασκάλου (που είναι μητέρα τριών παιδιών), η οποία παίζει τη μητέρα που χάνει το παιδί της, στις πρώτες πρόβες σχεδόν πετούσε μακριά της το κείμενο.

Ποιος αποτελεί για σας σκηνοθέτη-πρότυπο (Έλληνας ή ξένος);

Ίσως υποσυνείδητα να έχω επηρεαστεί από κάποιους σκηνοθέτες. Όμως δεν πιστεύω ότι κάποιος σκηνοθέτης αποτελεί πρότυπο για μένα. Δεν είναι εγωιστικό, απλά μπορώ να δω πιο καθαρά τα πράγματα πάνω στη δουλειά μου. Υπάρχουν αρκετοί σκηνοθέτες από τη νεότερη και παλιότερη γενιά τη δουλειά των οποίων εκτιμώ πολύ και την παρακολουθώ. Και από εμάς τους νέους περιμένω πολλά. Πάρα πολλά. Σε σημείο υπερβολικό, προσπαθώντας να δώσω κι εγώ ώθηση σε άλλους.

Τι νομίζετε ότι λείπει από το σύγχρονο ελληνικό θέατρο;

Πιστεύω ότι αυτό που λείπει είναι η συγκέντρωση δυνάμεων. Ανεβαίνουν πάρα πολλές παραστάσεις, με αποτέλεσμα ο κόσμος που πάει να δει θέατρο αλλά και που εργάζεται στο θέατρο να έχει διασπαστεί. Δεν ξέρω κατά πόσο αυτός ο πλουραλισμός είναι καλός. Επίσης, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στο ρεπερτόριο. Υπάρχουν αρκετά καλά σύγχρονα ξένα έργα, δυστυχώς δεν μπορώ να πω το ίδιο και για το σύγχρονο ελληνικό θεατρικό έργο.

Πιστεύετε ότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει το θέατρο;

Φυσικά. Βλέπω ότι ο κόσμος υπολογίζει πολύ το να πάει να δει μια καλή παράσταση με όσο το δυνατόν φτηνότερο εισιτήριο. Και ο κόσμος διψάει να δει θέατρο, αλλά, από τη μία η κρίση και από την άλλη ο τεράστιος πλουραλισμός των παραστάσεων έχουν επηρεάσει το θέατρο.

Τα επόμενα σχέδιά σας;

Ήδη έχω ξεκινήσει πρόβες για τον μονόλογο Ύαινες του Κριστιάν Σιμεόν που θα παρουσιαστεί μετά το Πάσχα με τον Ορέστη Σοφοκλέους, ένα έργο σκληρό, με θέμα έναν μελλοθάνατο. Μετά θα σκηνοθετήσω ένα υπέροχο έργο με τον Δημήτρη Καταλειφό και τον Δημήτρη Μακαλιά, μια συνεργασία που περιμένω με ανυπομονησία.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Θέατρο / «Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης και ο Γιώργος Κουτλής συνσκηνοθετούν τον Νίκο Καραθάνο και την ομάδα των «Παιχτών» σε ένα νέο έργο με έναν αδηφάγο παραγωγό, έναν «ποιοτικό» σκηνοθέτη, έναν «εμπορικό» ηθοποιό, και τον γολγοθά της προετοιμασίας μιας παράστασης που πρέπει να αφορά τους πάντες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Θέατρο / Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Πατροκτονίες δεν επιτελούν, πλέον, μόνον οι γιοι αλλά και οι θυγατέρες, όπως διαπιστώνουμε στη μαύρη κωμωδία «Ο τρόμος του κροκόδειλου» που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ένα τετραήμερο με ψηφιακή και αναλογική τέχνη στη Νέα Υόρκη

Αποστολή στη Νέα Υόρκη / «Ο καλλιτέχνης δεν χρειάζεται να αποδείξει ότι είναι πιο έξυπνος από το AI, αλλά ότι μπορεί να γίνει πιο δημιουργικός»

Η LiFO παρακολούθησε τέσσερα έργα ψηφιακής τέχνης και χορού με τα οποία το Ίδρυμα Ωνάση και η πλατφόρμα Onassis ONX συμμετείχαν στο φημισμένο νεοϋορκέζικο φεστιβάλ «Under the radar».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
O οdy icons τραγουδάει Λαπαθιώτη σε μια παράσταση του Γιάννη Σκουρλέτη και της bijoux de kant

Θέατρο / «Ο Λαπαθιώτης έφερνε τη νύχτα μέσα στη μέρα, κάτι που σήμερα αποκαλούμε "κουίρ"»

Ο περφόρμερ και δημιουργός της αβανγκάρντ μουσικής οdy icons ερμηνεύει ποιήματα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη μελοποιημένα από τον Χρίστο Θεοδώρου στη νέα παράσταση της bijoux de kant.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Θέατρο / Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα «Το Συνέδριο για το Ιράν» του Βιριπάγιεφ, έναν ιδιότυπο αγώνα λόγου που είναι σμιλεμένος σκηνοθετικά με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην μοιάζει με ακαδημαϊκή «εισήγηση».
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ