Έλα όπως είσαι

Έλα όπως είσαι Facebook Twitter
0
Tι συναισθήματα θέλατε να εκφράσετε μέσα από το νέο σας έργο και σε τι αναφέρεται η θεματολογία του;

Πρόκειται για κείμενα σατιρικών μονολόγων (stand up comedy) που μέσα από τις μεταμορφώσεις μιας γυναίκας, με σαρκασμό, αυτοσαρκασμό και γλυκόπικρο χιούμορ, καθρεφτίζουν την κοινωνία των τελευταίων δύο δεκαετιών του 20ού αιώνα και τον 21ο που βιώνουμε. Η θεματολογία αναφέρεται σε μια κοινωνία που παγιδεύτηκε σε μια εικονική πραγματικότητα και πείστηκε να υιοθετήσει ως πρότυπο την γκλαμουριά, με αποτέλεσμα να χάσει τον μπούσουλα και να καταλήξει στη νεύρωση και τη μοναξιά.

Για την παράσταση έχουν γραφτεί διθυραμβικές κριτικές. Πώς θα αντιμετωπίζατε τις αρνητικές κριτικές;

Ό,τι εκτίθεται, κρίνεται. Αυτό λέει η δημοκρατία, αυτό λέει και η λογική. Σίγουρα, δεν θα πέταγα από τη χαρά μου, αλλά πιστεύω πως όποιος γράφει και υπογράφει, παίρνει το ρίσκο της ευθύνης του.

Στην παράσταση συμμετέχει μαζί σας και ένας νέος ηθοποιός;

Ναι, ο Άκης Σιδέρης, ο οποίος με δεξιοτεχνία αναπαριστά το alter ego της ηρωίδας ταυτόχρονα ως πλανόδιος μουσικός, κλόουν και μαριονέτα.

Tη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ο Χριστόφορος Χριστοφής. Πώς ήταν η συνεργασία σας;

O Χριστόφορος Χριστοφής είναι ένας σκηνοθέτης o oποίος, αφού απαλλάξει τον ηθοποιό του από τις ανασφάλειές του, με κινήσεις σκακιστή πετάει την περιττή φιοριτούρα και κρατάει την ουσία. Γι' αυτό τον θεωρώ έναν από τους μεγάλους σκηνοθέτες που έχουμε στην Ευρώπη.

Πιστεύετε ότι θα τα καταφέρουμε να βγούμε από το αδιέξοδο στο οποίο βρισκόμαστε;

Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Είναι στο χέρι όλων μας. Οι  Έλληνες είμαστε από τη φύση μας απείθαρχοι, ξερόλες, ικανοί για το καλύτερο και ταυτόχρονα για το χειρότερο. Πρέπει να ξεπεράσουμε τις μονομανίες μας και να κοιτάξουμε όχι μόνο τα στραβά των άλλων αλλά να τους αναγνωρίσουμε και την αξία τους. Χρειαζόμαστε περισσότερη ενημέρωση. Το χιούμορ, όχι με την έννοια της καζούρας αλλά του αυτοσαρκασμού, είναι φάρμακο κατά της άνοιας και της κατάθλιψης. Χρειάζεται να χαμογελάμε περισσότερο. Πρέπει να ξεπεράσουμε τα κόμπλεξ μας, το εγώ μας. Ο άνθρωπος είναι φθαρτός, η ανθρωπότητα όμως συνεχίζει και θα συνεχίσει να πορεύεται. Πρέπει να βλέπεις τη ζωή όχι από ένα μισοάδειο ποτήρι αλλά από ένα μισογεμάτο.

Πώς βλέπετε τους πολιτικούς σήμερα;

Σίγουρα δεν είναι οι μάγοι της Βηθλεέμ. Πολλοί άνθρωποι που ασχολούνται με την πολιτική είναι και ικανοί και έντιμοι. Χρειάζεται τόλμη και θάρρος για να ξεκαθαρίσει το τοπίο, και επειδή δεν πιστεύω σε κανενός είδους ξεκαθάρισμα, τουλάχιστον ένας δρόμος ίσα για να περάσεις απέναντι θεωρώ πως θα δημιουργηθεί.

Είστε η δημιουργός του πρώτου πειραματικού και πρωτοποριακού θεάτρου του Κεραμεικού και των γύρω από αυτόν περιοχών. Από το 1996 έχετε φιλοξενήσει καθιερωμένους δημιουργούς και δεκάδες νέες ομάδες. Πώς σας προέκυψε αυτό;

Από την ανάγκη μου να εκφραστώ στην τέχνη μου και να συμπορευτώ με άλλους δημιουργούς με τις δικές μου ανησυχίες. Πολλοί από τους κολλητούς μου φίλους είναι νέοι άνθρωποι. Οι νέοι έχουν γνώση, σε εκπλήττουν με τις ιδέες τους, δεν μεμψιμοιρούν, είναι συνεπείς, ώριμοι και δεν παραμυθιάζονται εύκολα.

Δεκαεπτά χρόνια τώρα, ποιες είναι οι εμπειρίες που αποκομίσατε μέσα από την πορεία σας, θετικές και αρνητικές;

Δεν μου αρέσει να κάνω απολογισμούς, ούτε διαχωρίζω τις εμπειρίες σε θετικές και αρνητικές. Μου αρέσει το ταξίδι, όποιο και να είναι αυτό. Δεν λειτουργώ ως επαγγελματίας, με αποτέλεσμα όλο αυτό να με κάνει τουρίστρια του είδους. Αλλά μου αρέσει ο τουρισμός.

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Θέατρο / Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Περίπου στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου τόλμησα να ανέβω στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχω σε έναν αδιανόητο 24ωρο θεατρικό μαραθώνιο, πλάι στο θηρίο υποκριτικής που ονομάζεται Στεφανία Γουλιώτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Στο Σώμα της

Θέατρο / Ένα έργο στο Εθνικό Θέατρο για την περίοδο, την εμμηνόπαυση, την κλειτορίδα και τον γυναικείο αυνανισμό

Μαζί με άλλες 22 γυναίκες, η Ελένη Ευθυμίου, η Σοφία Ευτυχιάδου και η Νεφέλη Μαϊστράλη ανεβάζουν ένα έργο για ζητήματα που θεωρητικά μπορούν να συζητηθούν ανοιχτά, αλλά στην πραγματικότητα όχι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Θέατρο / Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Παρά τις προσπάθειές του να το αποφύγει, μια σειρά από συμπτώσεις τον οδήγησε στο θέατρο. Οι «Απαράδεκτοι» δεν συνεχίστηκαν λόγω δικής του απόφασης, το «Στην υγειά μας, ρε παιδιά» σταμάτησε όταν κουράστηκε ψυχολογικά. Ο δημοφιλής κωμικός ηθοποιός είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Οι θρυλικοί Trocks στην Αθήνα για την επέτειο των 50 χρόνων της ομάδας τους

Χορός / Trocks: Η θρυλική και διαφορετική ομάδα μπαλέτου έρχεται στην Αθήνα

Άντρες χορευτές ντυμένοι με τουτού και πουέντ ερμηνεύουν μεγάλα κλασικά αλλά και μοντέρνα μπαλέτα, παρωδώντας τις πολύπλοκες χορογραφίες και τις παραξενιές των μπαλαρίνων της παλιάς, αλλά και της νέας, εποχής.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιώργος Καραμίχος: Αν δεν εκφράζουμε τα συναισθήματά μας, αρρωσταίνουμε 

Θέατρο / Γιώργος Καραμίχος: «Αν δεν εκφράζουμε τα συναισθήματά μας, αρρωσταίνουμε»

Στο θέατρο υποδύεται έναν συγγραφέα που επιστρέφει στον τόπο του για να δηλώσει ανοιχτά την ταυτότητά του στην οικογένειά του. Θα αλλάξει η ζωή και η πορεία των ανθρώπων που αγαπά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Alvin Ailey: Ο συναρπαστικός καλλιτέχνης που άλλαξε για πάντα τον σύγχρονο χορό

Χορός / Alvin Ailey: Ο συναρπαστικός καλλιτέχνης που άλλαξε για πάντα τον σύγχρονο χορό

Η ζωή, το έργο και η κληρονομιά του Alvin Ailey, του πρώτου μαύρου χορογράφου σύγχρονου χορού, παρουσιάζονται στην πρώτη μεγάλης κλίμακας μουσειακή έκθεση προς τιμήν του στο Whitney Museum of American Art.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος κοιτάζει τη γενιά του τρυφερά και πολύ σκληρά

Θέατρο / Γεράσιμος Ευαγγελάτος: «Δεν με συγκινούν οι άνθρωποι όπως παλιά»

Με τρυφερότητα αλλά και αυστηρότητα, ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος, στο νέο του θεατρικό έργο «Blue Train», κοιτάζει τη γενιά του, ταξιδεύοντας μέσα από ματαιώσεις και χαμένες βεβαιότητες, ψάχνοντας έναν δρόμο ελευθερίας και αμοιβαιότητας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιδρυμα Ωνάση: Cavafy Summer School 2024

Θέατρο / H σχέση του καβαφικού λόγου με τη σύγχρονη ποπ κουλτούρα

H πρόσληψη του έργου και της ζωής του ποιητή ως θέατρο και περφόρμανς, η εκμετάλλευση των στίχων του στον χώρο της διαφήμισης, του θεάματος και της πολιτικής. Όλα όσα συζητήθηκαν στο Διεθνές Θερινό Σχολείο Καβάφη 2024.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπάνιο οπτικό και ηχητικό ντοκουμέντο με τη σπουδαία Ελένη Παπαδάκη

Θέατρο / Μια χαμένη μπομπίνα έρχεται στο φως και μαζί της η φωνή της Ελένης Παπαδάκη

To αρχείο της, που ήταν παραπεταμένο σε μια αποθήκη, και μια μπομπίνα με ανέκδοτο υλικό έρχονται στο φως για να προσθέσουν μερικές ψηφίδες στην καλλιτεχνική διαδρομή της θρυλικής ηθοποιού. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Οι παραστάσεις του φθινοπώρου

Fall Preview 2024 / 15 παραστάσεις που έρχονται το φθινόπωρο

Η θεατρική σεζόν 2024-25 χαρακτηρίζεται κυρίως από τις επαναλήψεις της περσινής χρονιάς. Με μια πρώτη ματιά, τα έργα του κλασικού ρεπερτορίου καταλαμβάνουν σημαντική θέση, ενώ δεν λείπουν και οι αναγνώσεις σύγχρονων έργων που έχουν αγαπηθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ