Ένα αστέρι για όλους

Ένα αστέρι για όλους Facebook Twitter
0

Ο ιδρυτής της σχολής και σκηνοθέτης της παράστασης Θόδωρος Γράμψας μιλάει για τη διαδικασία της θεατρικής απόδοσης, την πολιτική προέκταση του ποιήματος και τη συμβολή των μαθητών στο τελικό αποτέλεσμα.

Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο ποίημα του Λειβαδίτη;

Η εργασία πάνω στο ποίημα του Τάσου Λειβαδίτη ξεκίνησε ως μάθημα στη σχολή, στο πρώτο έτος, πέρσι. Στόχος του μαθήματος (με ποιητικά κείμενα) είναι να μπορούν οι μαθητές να δουλεύουν ομαδικά, να αποκωδικοποιούν το κείμενο, ν’ ανακαλύπτουν τη δράση κάτω απ’ τα λόγια, να έχουν την αίσθηση του ρυθμού, της συναισθηματικής και νοηματικής συνέχειας, να μάθουν και να καταλάβουν ότι στη σκηνή είμαστε πάντα μέρος ενός συνόλου. Το αποτέλεσμα, λοιπόν, νομίζω είχε ενδιαφέρον και αποφασίσαμε αυτήν τη δουλειά να την κάνουμε παράσταση.

Περιγράψτε μας τη διαδικασία της θεατρικής απόδοσης του ποιήματος.

Όπως προανέφερα, προσπαθήσαμε ν’ ανακαλύψουμε τη δράση κάτω απ’ τον στίχο, τον πραγματικά ωραίο στίχο, έτσι ώστε να μπορέσει να υπάρξει υποκριτική. Γιατί, χωρίς δράση, υποκριτική δεν μπορεί να υπάρξει.

Ανακαλύψατε πολιτικές προεκτάσεις σε αυτό το ερωτικό ποίημα;

Η ερώτηση θα μπορούσε να διατυπωθεί και αντίστροφα. Δηλαδή, αν ανακαλύψαμε και ερωτικές προεκτάσεις σ’ αυτό το πολιτικό ποίημα. Φυσικά, συνυπάρχουν και τα δύο.

Υπογραμμίσατε περισσότερο την ερωτική, την πολιτική του προέκταση ή διατηρήσατε μια ισορροπία;

Δεν είχα κανένα λόγο να διατηρήσω ισορροπία. Κάτι που μ’ ενοχλεί τόσο στη ζωή δεν θα το έκανα ποτέ στη σκηνή. Αφεθήκαμε στο κείμενο και μας οδήγησε.

Ποια ήταν η συμβολή των μαθητών της σχολής στο στήσιμο της παράστασης; Πολύ μεγάλη. Μόνοι τους έγραψαν μουσική.

Παίζουν μουσική στην παράσταση. Έκαναν τα γραφιστικά, συμμετείχαν στην κατασκευή του σκηνικού και γενικότερα συμμετείχαν σ’ όλες τις απαραίτητες εργασίες για το ανέβασμα της παράστασης.

Ποιος είναι ο τρόπος λειτουργίας της εταιρείας θεάτρου Πράξη Επτά; Σε όλες τις παραστάσεις που ανεβάζετε υπάρχουν συλλογικές διαδικασίες;

Δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει θέατρο με συλλογικές διαδικασίες. Συνεργασία, ναι. Και μάλιστα για μένα είναι απαραίτητο να υπάρχει συνεργασία, με όλους όσοι συμμετέχουν σε μία παράσταση. Να υπάρχει διάλογος-αντίλογος. Έτσι, μπορούμε να είμαστε όλοι όσοι συμμετέχουμε δημιουργοί. Κι όχι κάποιοι να δημιουργούν και οι άλλοι απλώς να εκτελούν.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ