Ένα αστέρι για όλους

Ένα αστέρι για όλους Facebook Twitter
0

Ο ιδρυτής της σχολής και σκηνοθέτης της παράστασης Θόδωρος Γράμψας μιλάει για τη διαδικασία της θεατρικής απόδοσης, την πολιτική προέκταση του ποιήματος και τη συμβολή των μαθητών στο τελικό αποτέλεσμα.

Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο ποίημα του Λειβαδίτη;

Η εργασία πάνω στο ποίημα του Τάσου Λειβαδίτη ξεκίνησε ως μάθημα στη σχολή, στο πρώτο έτος, πέρσι. Στόχος του μαθήματος (με ποιητικά κείμενα) είναι να μπορούν οι μαθητές να δουλεύουν ομαδικά, να αποκωδικοποιούν το κείμενο, ν’ ανακαλύπτουν τη δράση κάτω απ’ τα λόγια, να έχουν την αίσθηση του ρυθμού, της συναισθηματικής και νοηματικής συνέχειας, να μάθουν και να καταλάβουν ότι στη σκηνή είμαστε πάντα μέρος ενός συνόλου. Το αποτέλεσμα, λοιπόν, νομίζω είχε ενδιαφέρον και αποφασίσαμε αυτήν τη δουλειά να την κάνουμε παράσταση.

Περιγράψτε μας τη διαδικασία της θεατρικής απόδοσης του ποιήματος.

Όπως προανέφερα, προσπαθήσαμε ν’ ανακαλύψουμε τη δράση κάτω απ’ τον στίχο, τον πραγματικά ωραίο στίχο, έτσι ώστε να μπορέσει να υπάρξει υποκριτική. Γιατί, χωρίς δράση, υποκριτική δεν μπορεί να υπάρξει.

Ανακαλύψατε πολιτικές προεκτάσεις σε αυτό το ερωτικό ποίημα;

Η ερώτηση θα μπορούσε να διατυπωθεί και αντίστροφα. Δηλαδή, αν ανακαλύψαμε και ερωτικές προεκτάσεις σ’ αυτό το πολιτικό ποίημα. Φυσικά, συνυπάρχουν και τα δύο.

Υπογραμμίσατε περισσότερο την ερωτική, την πολιτική του προέκταση ή διατηρήσατε μια ισορροπία;

Δεν είχα κανένα λόγο να διατηρήσω ισορροπία. Κάτι που μ’ ενοχλεί τόσο στη ζωή δεν θα το έκανα ποτέ στη σκηνή. Αφεθήκαμε στο κείμενο και μας οδήγησε.

Ποια ήταν η συμβολή των μαθητών της σχολής στο στήσιμο της παράστασης; Πολύ μεγάλη. Μόνοι τους έγραψαν μουσική.

Παίζουν μουσική στην παράσταση. Έκαναν τα γραφιστικά, συμμετείχαν στην κατασκευή του σκηνικού και γενικότερα συμμετείχαν σ’ όλες τις απαραίτητες εργασίες για το ανέβασμα της παράστασης.

Ποιος είναι ο τρόπος λειτουργίας της εταιρείας θεάτρου Πράξη Επτά; Σε όλες τις παραστάσεις που ανεβάζετε υπάρχουν συλλογικές διαδικασίες;

Δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει θέατρο με συλλογικές διαδικασίες. Συνεργασία, ναι. Και μάλιστα για μένα είναι απαραίτητο να υπάρχει συνεργασία, με όλους όσοι συμμετέχουν σε μία παράσταση. Να υπάρχει διάλογος-αντίλογος. Έτσι, μπορούμε να είμαστε όλοι όσοι συμμετέχουμε δημιουργοί. Κι όχι κάποιοι να δημιουργούν και οι άλλοι απλώς να εκτελούν.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ