Ευριπίδης Λασκαρίδης- Ομάδα Osmosis

Ευριπίδης Λασκαρίδης- Ομάδα Osmosis Facebook Twitter
0

Με το εναρκτήριο έργο τους Ώσμωσης η ομώνυμη ομάδα Osmosis, που σχηματίστηκε το 2010 κι έχει ως τώρα παρουσιάσει αποσπάσματα από την έρευνά της στο Εθνικό και στο ΕΜΠΡΟΣ, καταπιάνεται φέτος, χωρίς ταμπού, με μία πρωτότυπη ιδέα. Ο σκηνοθέτης της ομάδας Ευριπίδης Λασκαρίδης εξηγεί: «Υπάρχει μια παρεξήγηση, ότι θέατρο σημαίνει κείμενο, κάτι με το οποίο διαφωνώ κάθετα. Εμείς βαλθήκαμε να κάνουμε ένα έργο μέσα από το οποίο εξετάζουμε πώς τα “κλειδιά” του θεάματος μπορούν ν’ αποτελέσουν τα ίδια μια παράσταση χωρίς την ανάγκη πλοκής. Παίρνουμε, λοιπόν, τα “κλειδιά” αυτά και κάνουμε ένα εκ νέου θέατρο με τον πιο αναπάντεχο τρόπο. Δανειζόμαστε έναν κινηματογραφικό διάλογο και τον εξαντλούμε σε αμέτρητες παραλλαγές, παίζοντας μόνο με τον αριθμό των ερμηνευτών και τις φωνές τους. Έτσι μοιάζει να περνάει μπροστά από τα μάτια του κοινού το ίδιο βαγόνι, ενώ τα τοπία πίσω του αλλάζουν αδιάλειπτα. Εξαντλούμε τα περιθώρια των αναλώσιμων υλικών του θεάματος, όπως ένας διάλογος, ένα σκηνικό αντικείμενο, μια πoπ μελωδία ή μια χορογραφία, με στόχο να ερεθίσουμε στον θεατή τη σκέψη ότι τα εργαλεία του θεάματος, από την πιο φτηνή τηλεοπτική σειρά μέχρι την αρχαία τραγωδία, έχουν κοινούς κώδικες λειτουργίας. Εμείς χρησιμοποιούμε αυτούς τους κώδικες, δηλαδή το μίνιμουμ των εργαλείων που χρησιμοποιούνται στην παραστατική τέχνη, σαν να μην τους έχουμε ξαναδεί ποτέ πριν, σαν να μην τους έχουμε αγγίξει ποτέ ξανά, προσπαθούμε να τους μετατοπίσουμε και να δούμε τι καινούργιο υλικό θα προκύψει και αν αυτό, εν τέλει, δεν είναι τόσο μακριά, όσο κάποιος μπορεί να νομίζει, από οποιαδήποτε άλλη “κλασική” παράσταση». Η ομάδα φαίνεται να δοκιμάζει έναν νέο τρόπο διαλόγου με το κοινό, βλέπει σχέσεις εκεί που δεν υπάρχει πλοκή ή δράμα και η δουλειά τους, ενώ φλερτάρει στενά με το γελοίο και το γκροτέσκο, τολμά να απορρίπτει την άποψη ότι θέατρο σημαίνει μόνο «έργο κειμένου». Η παράσταση αυτή, άλλωστε, είναι αποτέλεσμα μιας συν-εργασίας συνόλου. Ερμηνεύουν και χορογραφούν οι Θανάσης Ακοκαλίδης, Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης, Τατιάνα Μπρε, Σίμος Πατιερίδης, Καλλιόπη Σίμου και Στέλλα Χριστοδουλοπούλου. Τη μουσική γράφει ο νεαρότατος Γιώργος Πούλιος, η εικαστική σύλληψη ανήκει στον Άγγελο Μέντη, ενώ τα φώτα σχεδιάζει ο Αλέκος Γιάνναρος και την κίνηση επιμελείται ο Νίκος Δραγώνας. Η παράσταση δεν ενδείκνυται για παιδιά.

Χρήστος Παρίδης

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ