ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Η multimedia παράσταση του Kinetic Theatre of Moscow

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Η multimedia παράσταση του Kinetic Theatre of Moscow Facebook Twitter
0

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Η multimedia παράσταση του Kinetic Theatre of Moscow Facebook Twitter

Το χοροθέατρο Kinetic Theatre of Moscow του βραβευμένου σκηνοθέτη και χορογράφου Sasha Pepelyaev παρουσίασε μια avant garde, πολυμεσική χοροθεατρική παράσταση. Όσοι περίμεναν μια παράσταση βασισμένη στη μακρά χορευτική παράδοση της Ρωσίας μπορεί να απογοητεύτηκαν, και μερικοί έφυγαν κιόλας όταν είδα το θέαμα τις προάλλες στο Sani Festival. 

Το φετινό αφιέρωμα του Φεστιβάλ στην κουλτούρα της Ρωσίας ήταν μια πανέξυπνη ιδέα. Χιλιάδες Ρώσοι επισκέπτες κατακλύζουν τη Χαλκιδική γενικότερα και το Sani Resort ειδικότερα, οπότε τι καλύτερο απ' το να τους τιμήσεις με (αλλά και να τους προσελκύσεις σε) πολιτιστικές εκδηλώσεις. 

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Η multimedia παράσταση του Kinetic Theatre of Moscow Facebook Twitter

Η παράσταση με τον τίτλο SQUAFTS (Square for Temporary Storage 48x9) με τους χορευτές Tatiana Gordeeva, Daria Buzovkina, Ilia Shaburov, Evgeny Pankratov μπορεί να ξένισε μερικούς Ρώσους θεατές που πήγαν με τα παιδιά τους -όντας περισσότερο προχωρημένη απ' ό,τι περίμεναν- αλλά με τα εφέ της εντυπωσίασε ακόμα και το αγοράκι που καθόταν παραδίπλα μας.  

Σε κάποιο σημείο το πρόσωπο της αφηγήτριας εμφανίζεται προφίλ σε ένα κομματάκι στα δεξιά της οθόνης, και τα λόγια που έβγαιναν από το στόμα της οπτικοποιούνταν με μικρές άσπρες τελείες που γέμιζαν ολόκληρη την οθόνη. (Σαν να είχες πάρει παραισθησιογόνα - και σε αυτή την αίσθηση του αλλόκοτου συντελούσε το γεγονός πως τα λόγια της, στα Ρωσικά όπως και οι περισσότερες από τις αφηγήσεις της, μου ήταν εντελώς ακατανόητα.)

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Η multimedia παράσταση του Kinetic Theatre of Moscow Facebook Twitter

Η παιδικότητα και ο αυθορμητισμος κυριαρχούσαν στην παράσταση. Σαν μαθητές -και μάλιστα σκανταλιαρηδες- οι ήρωες κάθονταν συχνά σε καρέκλες θρανίων απ' αυτές που συναντάμε στα ελληνικά σχολεία κι η αφηγήτρια συχνά έμοιαζε να παίζει το ρόλο της δασκάλας. Χορευτικά αστεία και ανάλαφρα έδιναν τη θέση τους σε έναν ωκεανό κινήσεων "ενήλικων" με μαχαίρια και ανεξήγητα πάθη, με μουσική άλλοτε ηλεκτρονική, συχνά ρετρό αμερικανική, κάποιες φορές σπαρακτικά ισπανική.

Τα εφέ ήταν εντυπωσιακά καθ´όλη τη διάρκεια -σε κάποια στιγμή όλοι οι χορευτές είχαν πολλαπλασιαστεί επι χίλια γεμίζοντας την τεράστια οθόνη με μαγευτικές κινήσεις- όμως το SQUAFTS δεν βασιζόταν τόσο στα εφέ όσο στη δημιουργικότητα του Pepelyaev. Κι όταν η οθόνη ήταν σβηστή, οι κινήσεις από μόνες τους γέμιζαν το χώρο: παιχνίδια με το σώμα, με ένα λευκό τραπέζι, με ένα λούτρινο αρκουδάκι που επανέφερε συχνά το μοτίβο της παιδικότητας.

(Mετά το πρώτο λεπτό εικόνες απ' την παράσταση) 

Από τις πιο ωραίες στιγμές κατά τη γνώμη μου, ήταν κατά τη διάρκεια ενός my disco κομματιού όταν το εφέ της διατήρησης εικόνας χρησιμοποιήθηκε με τη μεγαλύτερη μαεστρία. Το σόλο που έκανε ο κάθε ένας χορευτής (έβγαιναν και χόρευαν με τη σειρά κι όταν τελείωναν έδιναν τη θέση τους στον επόμενο) παρέμενε στην οθόνη, κινούμενο. Και πλάι του προσθέτονταν το σόλο του επόμενου - μέχρι που όλες οι κινήσεις επανέρχονταν αέναα, ώρα μετά την εξαφάνιση των χορευτών, ακόμα κι όταν η μουσική είχε σταματήσει, σαν υπενθύμιση όσων είχαν συμβεί.

Η επανάληψη και η επιστροφή (με αποκορύφωμα την καταπληκτική σκηνή του εικονικού δωματίου) κυριάρχησαν σε ενα θέαμα με διασκεδαστικό περιτύλιγμα, γεμάτο παιχνιδιάρικους χορούς στην απολαυστική (ψηφιακή) παραλία και -σεμνές, χωρίς προσπάθεια- επιδείξεις δεξιοτεχνίας και από τους τέσσερις περφορμερ.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ